جامعه

آخرین اخبار و تحلیل ها درباره فتنه 1401

رئیس قوه قضائیه: در اغتشاشات اخیر یک عده حیا و انسانیت را کنار گذاشتند

رئیس قوه قضائیه گفت: در جریان قضایای اخیر یک عده حیا و انسانیت را کنار گذاشتند و بی‌ادبی‌ها کردند و کلماتی بر زبان راندند که مصداق بی‌حیایی می‌باشد و تصور می‌کردند که همه چیز تمام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: باید دست در دست هم داده و حقایق را تبیین کنیم و توجه داشته باشیم که یکی از مسائل مهم و اولویت دار ما، شناخت ضعف‌ها و اقدام برای رفع ضعف‌ها می‌باشد.

‌محسنی اژه‌ای با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اگر چه در جریان قضایای اخیر متحمل خسارت شدیم اما حتما بعد از این قضایا، می‌توانیم جهش پیدا کنیم مشروط به آنکه با شناسایی و رفع نقاط ضعف، این اغتشاشات را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمنان به قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف معترف هستند، گفت: امروز دشمن به دریوزگی افتاده و علیه مردم ما جنگ ترکیبی اتخاذ کرده و مبادرت به ایجاد پیوند میان عناصر و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب کرده است و تلاش دارد به موازات عملیات روانی، دایره محاصره اقتصادی خود علیه مردم ایران را تنگ‌تر کند.

وی تاکید کرد: در قضایای اخیر، عده‌ای به این تصور باطل رسیدند که مردم ما به ارزش‌های دینی و ملی خود پشت می‌کنند؛ بر همین اساس یک عده از چهره‌ها فریب خورده و به طمع افتادند اما پس از یک الی دو هفته از وقوع این قضایا متوجه شدند که مردم ما متدین هستند و به ارزش‌های خود پشت نمی‌کنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در جریان قضایای اخیر یک عده حیا و انسانیت را کنار گذاشتند و بی‌ادبی‌ها کردند و کلماتی بر زبان راندند که مصداق بی‌حیایی می‌باشد و تصور می‌کردند که همه چیز تمام شده است؛ در این اثناء متاسفانه یک عده از خواص نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و تصور کردند مردم از دین و انقلاب خود دست برمی‌دارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در شرایط جنگ ترکیبی تحمیلی از ناحیه دشمن، وظایف و مسئولیت‌های ما سنگین‌تر است، گفت: شما مردم گرانقدر، اطمینان داشته باشید که با محوریت قانون و عادلانه، به تعقیب و مجازات عوامل و مسببان اصلی قضایای اخیر خواهیم پرداخت و از کسانی که مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند، دست برنخواهیم داشت و به پرونده آنها تحت هر عنوان مجرمانه‌ای که مطابق با قانون داشته باشند رسیدگی می‌کنیم و در مورد آنها اشدّ را اجرا خواهیم کرد.

رئیس عدلیه ادامه داد: همچنین از آنهایی که در درجات پایین‌تر می‌باشند و امنیت مردم را مخدوش کرده و به مقدسات توهین روا داشته‌اند، نخواهیم گذشت؛ اما نمی‌خواهیم در این رابطه دچار هیجانات و احساسات شویم و در این مسیر خدای ناکرده به یک بی‌گناه یا کم‌گناه ظلم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضاییه با همکاری سایر بخش‌ها و مسئولان مربوطه تلاش داشته در جریان قضایای اخیر صف‌‌ها را جدا گرداند تا حجت بر همگان تمام شود؛ اگر فرض کنید در روزهای نخستین آغاز اغتشاشات، برخی از این عناصر که قابلیت مجازات شدن آنها به لحاظ قانونی وجود داشت مجازات می‌شدند، چه بسا برای برخی از افراد در جامعه، ابعاد قضایای اخیر روشن و عیان نمی‌شد و مدعی می‌شدند که جمهوری اسلامی ایران تاب و تحمل ندارد اما امروز اکثریت مردم از قشرهای مختلف، حتی بعضا با عتاب از ما در قوه قضاییه مطالبه دارند تا به پرونده‌های این عناصر با قاطعیت رسیدگی کنیم و ما از این عتاب ناراحت نمی‌شویم و خرسند هستیم که ابعاد قضایا برای همگان روشن شده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه: جنایت‌های دشمن بی‌پاسخ نخواهد ماند

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه "جنایت‌های دشمن بی‌پاسخ نخواهد ماند" گفت: دشمنان خارجی و داخلی چوب کینه‌توزی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها را خواهند خورد.

سردار علی فدوی در مراسم هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت "حمید پورنوروز" در مسجد جامع لاهیجان حوادث اخیر را شگرد نوین و رسانه‌ای دشمن علیه نظام اسلامی دانست و بیان داشت: همراهی برخی خواص و فریب‌خوردگان داخلی با دشمن، زمینه حوادث تلخ و ناگوار اخیر را در کشور فراهم کرد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه "جنایت‌های دشمن بی‌پاسخ نخواهد ماند" تاکید کرد: دشمنان خارجی و داخلی چوب کینه‌توزی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها را خواهند خورد.

سردار فدوی با اشاره به پایبندی و تعهد مردم به انقلاب اسلامی افزود: مردم ایران اسلامی در سخت‌ترین شرایطجنگ اقتصادی و فرهنگی پای کار انقلاب بوده و هستند و این مردم با حضور در صحنه‌های مختلف همواره انقلاب اسلامی و امامین انقلاب را تنها نگذاشتند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه اقتدار ایران اسلامی در ابعاد مختلف را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمن در مقابل موفقیت‌ها و توانمندی‌های انقلاب اسلامی مبهوت است به‌همین خاطر بر طبل دشمنی می‌کوبد.

کشف ۵۸۰ قبضه انواع سلاح جنگی در اغتشاشات آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ ماه گذشته ۵۸۰ قبضه انواع سلاح جنگی در این استان کشف و ضبط شد.

سردار رحیم جهانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دشمن در ناآرامی‌های اخیر دنبال پیاده سازی سیاست‌های خصمانه خود بود که در همین راستا و طی 2 ماه گذشته، 580 قبضه سلاح غیرجاز در آذربایجان‌غربی کشف شد که نشانگر عزم دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور است.

وی افزود: بیش از 320 قبضه از این سلاح‌های مکشوفه از نوع شورشی است که با هدف ناامنی و استفاده در اغتشاشات وارد کشور شده بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: پلیس در برابر اعتراض و گفتمان سعه صدر کافی و تحمل لازم را دارد ولی با اغتشاش‌گران خیر! اگر عده‌ای جان و امنیت مردم را بازیچه دست خود قرار دهند با آنان برخورد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر اشنویه، گروهی شناسایی شد که پس از تیراندازی به سوی پلیس، تحریک پلیس را هدف اصلی خود قرار داده بودند که پس از ناکامی، در صدد تیراندازی رگباری به سمت مردم برآمدند که با هوشیاری پلیس دستگیر و عملیات تروریستی آنان خنثی شد.

سردار جهانبخش، با اشاره به اینکه 99 درصد نسخه اغتشاشات در آذربایجان‌غربی با هوشیاری مردم، تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی پیچیده شده است، گفت: تنها یک درصد آن هم اغتشاشات فکری رخ داده در فضای مجازی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه دشمن از ایران واحد و قدرتمند در هراس است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از اغتشاشات تجزیه طلبی و ایجاد شکاف‌های قومیتی بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به تمرکز دشمن در گمراه کردن افکار عمومی به واسطه بهره مندی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، گفت: طی یک بررسی تخصصی صورت گرفته، بیش از 80 درصد کامنت گذاران علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی آی پی عربستان سعودی و آلبانی داشتند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند در تلاش برای هرگونه سوءاستفاده و دروغ‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان داشت: در قتل خانم «نسیم صدقی» که در یک اختلاف خانوادگی کشته شد، دشمنان با دروغ پردازی تلاش کردند آن را به اعتراضات ربط دهند و در این راستا آبرو و آزرده خاطر شدن خانواده مقتول برای آنان هیچ ارزشی نداشت.

سردار جهانبخش، گفت: رسانه‌های معاند در اغتشاشات اخیر نشان دادند با تزریق دروغ به افکار عمومی به دنبال ترویج خشونت و تروریسم در جامعه ایران هستند که همین امر از محبوبیت آنان به شدت کاسته است.

یکی از عوامل شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال در ایران بازداشت شد

الهام افکاری یکی از عوامل اصلی شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال در ایران حین فرار از مرز ‌توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات دستگیر شد.

وی که یکی از عوامل سازمان تروریستی شبکهسعودی اینترنشنال است، طی مدت اخیر فعالیت‌ و اقدامات ‌فراوانی در سیاه‌نمایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دعوت جوانان و دختران به اغتشاشات و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم انجام دا‌ده بود.

‌سربازان گمنام امام زمان (ع) که طی ‌سالیان اخیر فعالیت‌های الهام افکاری را رصد و زیرنظر داشتند، ‌همکاری مستمر وی در همراهی با عوامل ضد‌انقلاب برای آنها مسجل شد و در اغتشاشات اخیر نیز یکی از لیدهای اصلی در ساماندهی آشوبگران بود.

‌وی که در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار داشت و هرگز فکر نمی‌کرد که دستگیر شود سرانجام صبح پنجشنبه 19 آبان ماه حین خروج از یکی از مرزهای کشور ‌با میزان قابل توجهی ارز بازداشت شد.‌

الهام افکاری که در ایجاد اغتشاش و آشوب در ایران نتوانست توفیقاتی داشته باشد بنا داشت با حضور در یکی از کشورهای همسایه، با نماینده یکی از کشورهای معاند دیدار و سپس به کشوری دیگر پناهنده شود که در تور مامورین وزارت اطلاعات گرفتار شد.

‌دروغ‌پراکنی، دعوت به ناامنی، اغتشاش‌ و آشوب، کمک به افزایش ناآرامی‌ها ‌در سطح کشور، ‌نفو‌ذ در برخی انجمن‌های بانوان و دعوت زنان به تجمع و آشوب و ... از مهم‌ترین اقدامات مجرمانه الهام افکاری است.

براساس این گزارش، وی طی یک سال اخیر با مدیران برخی شبکه های معاند و چهره‌های مخالف نظام و.. در ا‌رتباط بوده است.

هشدار مشاور عالی فرمانده کل قوا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس:
بین امنیت و رسانه‌هایتان یکی را انتخاب کنید

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: برخی کشورهای بدبخت حاشیه جنوبی خلیج فارس که حاضر نیستم نام آنها را ببرم بدانند باید بین رسانه‌هایشان و امنیتشان یکی را انتخاب کنند و بدانند اگر در ایران دخالت کنند تاوان آن را می پردازند.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اظهار داشت: آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود از آنچه تا کنون گذشته است متفاوت خواهد بود و البته نظام سلطه با همراهی آمریکا و صهیونیست ها و برخی قبایل صحرا نشین جنوب خلیج فارس از فرهنگ و تمدن ما بی خبر هستند.

وی افزود: در نبرد جدید جبهه استکبار به رهبری آمریکا و جبهه مقاومت با رهبری ایران رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند. آنچه می بینید اقدامات انفعالی دشمن در مقابل ملت ایران است. آنها از ملت ایران شکست در سه عرصه براندازی نظام، جنگ تحمیلی و جبهه منطقه ای خورده اند اما همچنان مشغول توطئه علیه ملت ایران شده اند. البته ما هم در داخل مشکلات و‌نقاط ضعفی داریم.

سردار صفوی ادامه داد: آنها در اغتشاشات اخیر از همه جاسوسان و فاسدان داخلی هم استفاده کردند اما با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب ملت ایران این فتنه هم درهم شکست. ما و جبهه مقاومت با هوشمندی و صبر حکیمانه به لطف خدا بر جبهه استکبار پیروز خواهیم شد.

توضیحات دادستان زاهدان در مورد پرونده "خدانور لجه‌ای"

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار تصویر فردی به نام «خدانور لجه‌ای» در فضای مجازی گفت: طبق گزارش‌ها خدانور لجه‌ای قبلا به اتهام شرکت در ۱۶ فقره سرقت به زندان زاهدان معرفی شده بوده است.

مهدی شمس آبادی در رابطه با انتشار تصویر فردی به نام خدانور لجه‌ای در فضای مجازی اظهار داشت: طبق گزارش‌ها صادق کبدانی فرزند علی با نام مستعار خدانور لجه‌ای قبلا به اتهام شرکت در 16 فقره سرقت به زندان زاهدان معرفی شده و برای وی در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: این فرد تبعه افغانستان و به یاغی معروف بوده است. لجه‌ای که سابقه چندین فقره سرقت داشته در تاریخ دهم مهر ماه در جریان یک درگیری کشته شده است.

وی بیان کرد: در روز 10 مهر ماه که این فرد کشته شده هیچ درگیری و اغتشاشی در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان گزارش نشده است. چگونگی کشته شدن لجه‌ای در دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان در حال بررسی است.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان نیز از برخورد قضایی با ماموری که اقدام به دستبند زدن به میل پرچم این سارق مسلح کرده از جهت عدم رعایت حفظ حقوق شهروندی خبر داد.

حسینعلی میر گفت: این ماجرا که سوژه رسانه‌های معاند شده مربوط به چند ماه قبل است که فرد دستگیر شده سارقی مسلح بوده اما به سبب اینکه حقوق شهروندی رعایت نشده با ماموری که وی را به میله بسته و اقدام به تصویر برداری کرده برخورد قضایی و قانونی انجام و پرونده مختومه شده است.

دروغی دیگر از فیک نیوزهای خارجی و داخلی

ویدئوهای رقص و ساز و آوازی که به نام خدانور لجعی پخش می‌شوند، در واقع مربوط به بلال نصرویی نوازنده و خواننده‌ی بلوچ هستند.

منتها دامنه‌ سناریوهای فریب و دروغ به قدری گسترده‌ است که الان اگر شما تصویر خدانور را جستجو کنید، عکس های بلال نصرویی را به شما نشان می‌دهد.

استاد دانشگاه:
کار ویژه تلویزیون اینترنشنال، پشتیبانی از گروهکها و تجزیه طلبان در ایران است

نصراللهی رییس دانشکده علوم اجتماعی ، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد معتقد است؛اتفاقات این روزها و عملکرد رسانه های فارسی زبان معاند بخصوص شبکه سعودی اینترنشنال، موجب شده تا مردم با ماهیت آنها در پیشتیبانی از گروهک ها و تجزیه طلبان در ایران آشنا شوند.

وی افزود: کار ویژه تلویزیون اینترنشنال، پشتیبانی از گروهکها و تجزیه طلبان در ایران است.

وی همچنین گفت: خاشقچی پس از افشای منابع مالی اینترنشنال به بدترین شکل کشته شد .

تحلیل معاون سیاسی سپاه از اغتشاشات اخیر؛
پیاده‌سازی جنگ ترکیبی با تمرکز بر روایت‌سازی نادرست

معاون سیاسی سپاه ‌با بیان اینکه حوادث اخیر یک اغتشاش ساده نبود‌، گفت: دشمن با محوریت جنگ ترکیبی و شناختی بر روایت‌سازی نادرست تمرکز کرده است.

سردار یدالله جوانی با اشاره به اینکه در تحلیل اغتشاشات و حوادث اخیر که طی این 50 روز در کشور رخ داد باید به دو بخش توجه کرد، گفت: اول بحث داخلی و مشکلات مدیریتی کشور و دوم بحث خارجی و دشمنانی که برای ما شناخته شده هستند و گاهی تاکتیکشان نیز مشخص است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های مختلف دشمن در 43 سال گذشته مسیر موفقی را طی کرده است، گفت: ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که انقلاب اسلامی به دشمن در سوریه، عراق، لبنان، غزه، بحرین و یمن شکست‌های پی‌در‌پی وارد کرده و در همین راستا در این مقطع آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و در کنار آن کشورهای مرتجع منطقه، منافقان و گروهک‌ها برای مقابله با این نظام متحد شده‌اند.

وی با اشاره به گزارش سنت کام برای ارتش تروریسی آمریکا تصریح کرد: در مقطع کنونی با توجه به داده‌های اطلاعاتی، ارتش تروریستی آمریکا بر این باور است اگر ظرف دو سه سال آینده نتوانند ایران را کنترل کنند از تیررس خارج می‌شود و دیگر توان مقابله با ما را ندارند که البته این مسئله دلیلی برای نادیده گرفتن مشکلات نیست.

جوانی ادامه داد: سپر امنیتی و سیستم دفاعی، پیشرفت‌های کشور در زمینه های علمی، پزشکی و روی کار آمدن دولت انقلابی که در حال ریل گذاری در جهت حل مشکلات است، بحث نگاه ایران در سیاست‌های منطقه‌ای و ارتباط معنا‌دار با چین و روسیه و پیمان‌های شانگهای و تشکیل جبهه ضد تحریم که آمریکا به شدت خشمگین است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوادث اخیر یک اغتشاش ساده نبود و بر اساس منویات دقیق مقام معظم رهبری یک جنگ ترکیبی بود، گفت: محوریت جنگ ترکیبی جنگ شناختی است و ادراک سازی و تمرکز بر روایت‌سازی نادرست و به شکل‌های مختلف ایجاد تردید در مردم نسبت به صداقت مسئولان به وسیله تعمیم دادن بعضی کد‌ها از شیوه‌های حوادث اخیر بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب تصریح کرد: هدف از بی‌ثبات‌سازی در کشور تأثیرگذاری بر مذاکرات بود زیرا دشمن به این نتیجه رسیده که ایران در دولت انقلابی کنونی بدون اتکا به برجام می‌تواند مشکلات معیشتی و اقتصادی درونی خود را برطرف کند.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد بود جمهوری اسلامی در مذاکرات در موضوعات هسته‌ای، موشکی و امثال آن امتیاز دهد ولی با عنایت خداوند، رهنمودهای مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و هوشمندی نیروهای نظامی و انتظامی که شهید دادند تا دیگران کشته نشوند این اهداف دشمن به نتیجه نرسید.

دموکراسی مطلوب نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد چیست؟

از اغتشاش حمایت می‌کنم؛ اما شکنجه یک ایرانی در سوئد ربطی به من ندارد

علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد که از اغتشاشات در ایران حمایت کرده و گفته پشتیبان آن‌هاست، در خصوص وضعیت حمید نوری در زندان‌های سوئد می‌گوید: «در دموکراسی واقعی دستگاه قضایی مستقل است و ما هیچ دخالتی نخواهیم کرد

علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد به‌تازگی در گفتگویی که با شبکه تلویزیونی اینترنشنال داشته از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده و خبر داده که وزیر امور خارجه سوئد را فراخوانده است تا سفیر جمهوری اسلامی ایران را در پی این وضعیت اخراج کند.

این در حالی است که «حمید نوری» شهروند ایرانی حدود سه سال است که به‌اتهام واهی نقش داشتن در برگزاری دادگاه‌های منافقین در سال 67 در سوئد زندانی است و در یک سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

خانواده حمید نوری که چند بار به سوئد سفر کرده و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد موفق به دیدار با وی نشده است، اخیراً از وضعیت جسمانی حمید نوری و بیماری‌ای که وی از ناحیه چشم رنج می‌برد، ابراز نگرانی کرده‌ و گفته‌ است در زندان شکنجه می‌شود.

اما علیرضا آخوندی که نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران نگران است، تاکنون پیگیری‌ای نسبت به وضعیت حمید نوری نداشته است و بلکه در گفتگویی که چندی پیش با همین شبکه تلویزیونی داشت از اقدامات دستگاه قضایی سوئد حمایت کرد و گفت: «در دموکراسی واقعی دستگاه قضایی مستقل است و ما هیچ دخالتی نخواهیم کرد.»‌
البته عدم مداخله‌ای که آخوندی از آن سخن می‌گوید گویا تنها معطوف به داخل کشور سوئد است و در روابط با دیگر کشورها دموکراسی‌‌اش تعریف دیگری دارد؛ چراکه وی به‌عنوان نماینده پارلمان سوئد به‌صراحت خطاب به معترضان در داخل ایران اعلام می‌کند که کنار آن‌هاست و پشتیبانی‌شان خواهد کرد.

پروژه‌ تجزیه ایران در شبکه تروریستی آل‌سعود
۱۲۰ مصاحبه با تجزیه‌طلب‌ها در ۵۰ روز

شبکه ایران‌اینترنشنال در ۵۰ روز گذشته با ۲۵ چهره تجزیه‌طلب بیش از ۱۲۰ بار مصاحبه کرده است که ماهیت تروریستی این شبکه را افشا می‌کند.

روز دوشنبه (16 آبان)یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن وی به‌نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است.

او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده است که فقط با رهبران احزاب {تجزیه‌طلب} گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود.

آنچه خانم رحیم‌پور در این فایل صوتی می‌گوید، با توجه به خط‌ مشی شبکه ایران اینترنشنال و افرادی که در این شبکه پای تریبون می‌آمدند نکته جدیدی نداشت اما رسماً پرده از ماهیت تروریستی این شبکه و همدستی آن با دشمنان ایران پرده برداشت.

در پیمایشی که روی برنامه‌های این شبکه در 50 روز گذشته انجام شد، قریب 25چهرۀ تجزیه‌طلب بیش از 120 بار در این شبکه پای تریبون آمده و صحبت کرده‌اند. این تمرکز بر چهره‌های تجزیه‌طلب منحصر به اقوام خاصی نبود و آنها تلاش کردند افراد خودفروخته از همه اقوام ایرانی را روی آنتن بیاورند و پروژه تجزیه را با تحریک به اقدامات تروریستی و آشوب‌آفرینیاز طریق رسانه‌شان پیش ببرند!

البته این تعداد منحصر به افرادی است که به‌عنوان تجزیه‌طلب شناخته می‌شوند و نه دیگر سیاسیونی که صحبت‌های تجزیه‌طلبانه و قوم‌گرایانه کرده باشند.

از ابتدای اغتشاشات، با توجه به کردتبار بودن خانم مهسا امینی و تحرکات گروهک‌های تجزیه‌طلب در استان کردستان و شهرهای غرب ایران، سرکردگان گروه‌های تروریستی کومله،دموکرات کردستان و حزب آزادی تقریباً روزانه در این شبکه صاحب تریبون بودند.

در این بررسی، چهره‌های تجزیه‌طلب کرد همچون عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک کومله، سلام قادری عضو کمیته مرکزی کومله، ابراهیم علیزاده دبیر اول کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، عمر ایلخانی‌زاده دبیرکل کومله زحمتکشان کردستان، مصطفی هجری مسئول اجرایی حزب دموکرات کردستان، آسو صالح عضو دموکرات کردستان، خالد عزیزی دبیرکل موکرات کردستان، حسین یزدان‌پناه مسئول نظامی گروهک تروریستی آزادی کردستان بالغ بر 40 بار در این شبکه حاضر شده‌اند.

جالب اینجاست در هفته‌های اخیر این شبکه با برخی فعالان تجزیه‌طلب آذری نیز گفت‌وگو کرده است؛ شخصیت‌هایی متعلق به احزابی که تا پیش از این حتی نامی از‌ آنها در اینترنت نبوده است و به‌نظر می‌رسد برای پیشبرد هدف تجزیه‌طلبانه یک‌شبه خلق شده و روی خط آمدند.

یاشار حکاک‌پور فعال حقوق اِتنیک (اقوام)، صالح کامرانیدبیر حزب مرکز آذربایجان، ژاله تبریزی، مدیریت جمعیت حقوق بشر آذربایجان،سیمین صبری، سخنگوی حزب اتحاد دمکرات آذربایجان و علیرضا اردبیلی، مدیر وب‌سایت تریبون آذربایجان بیش از 25 بار در این شبکه صحبت کرده‌اند. این شخصیت‌ها پیشتر تحت عنوان فعال سیاسی در تلویزیون‌های معاند حاضر می‌شدند اما این‌بار ذیل نام تشکل‌های قومیتی مانند اتحاد دموکرات آذربایجان یا حزب مرکز آذربایجان (که پیشتر موجودیتی نداشته است)، اقدام به تحریک مردم و اغتشاش‌‌آفرینی در راستای پروژه تجزیه‌طلبی می‌کردند.

اما شاید بیشترین تریبون در اختیار تجزیه‌طلبان بلوچستان با توجه به درگیری‌های چند هفته گذشته در این استان بود؛ حبیب‌الله سربازی دبیر حزب بلوچستان راجی تپاکی، فریبا بلوچ، رحیم بندوئی عضو حزب مردم بلوچستان، ناصر بولیدی دبیرکل حزب مردم بلوچستان، بهرام میرلاشاری عضو شورای همکاری بلوچستان، ابراهیم احراری مجری شبکه وهابی کلمه، عبدالرئوف ملازهی، عبدالله عارف، غلامرضا حسین‌بر عضو جبهه مردم بلوچستان و مهدی نخل‌احمدی جمعاً نزدیک 40 بار در این شبکه به تحریک مردم و بازگویی اخبار کذب از این استان اقدام کردند.

این شبکه تروریستی پای فعالان تجزیه‌طلب عرب را هم به این شبکه باز کرده است؛ مونا سیلاوی از حزب تضامن دموکراتیک اهواز و موسی شریفی چند بار تریبون در اختیارشان قرار گرفت.

هفته گذشته وزیر اطلاعات اعلام کرد که شبکه اینترنشنال از سوی دستگاه امنیتی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

روزنامه گاردین انگلستانسال 97 در گزارشی اعلام کرد عربستان سعودی بودجه هنگفت 250 میلیون دلاری شبکه «ایران اینترنشنال» را تأمین می‌کند! این شبکه سال 96 با جمعی از خبرنگاران جداشده از BBC فارسی ـ و البته با حقوق بالاتر ـ آغاز به کار کرد و تاکنون در راستای عادی کردن تجزیه‌طلبی و تروریسم، با بسیاری از چهره‌های ضدایرانی گفت‌وگو کرده است.

این شبکه تیرماه سال 99 میتینگ گروهک مجاهدین خلق (منافقین) را به‌صورت زنده پخش مستقیم کرد و 27 مرداد امسال نیز باعلیرضا جعفرزاده عضو ارشد گروهک منافقین به گفت‌وگو نشست!

تحلیلگر سیاسی رسانه:
اینترنشنال تکه‌ای از خشونت داعش است

یک تحلیلگر سیاسی رسانه اینترنشنال را امتداد رویکرد نظامی و شبه نظامی معرفی کرد که تکه‌ای از خشونت داعش است.

سعید آجرلو با بیان این که اغتشاشات نوع نگاه دولت سعودی را به ایران روشن کرده است، گفت: اساسا توفیق‌های دولت و حکومت ایران در امتداد گفتمان انقلاب اسلامی بود و پس از حملات بوش پسر به خاورمیانه عربستان سعودی دست پایین را پیدا کرد.

وی ادامه داد: همین ضعف موجب شده سعودی‌ها به دو نوع رفتار روی آورند که یکی شبه نظامی از جنس گروه‌های بنیاد گرا و نمونه آن داعش است و آبشخور آن وهابی است که مدارا و گفتمان را ممتنع می‌داند و به جای آن خشونت و رادیکالیسم را جای داده است.

آجرلو افزود: عربستان عامل تفرقه در جهان اسلام بوده و به جای این که دشمن اصلی را سعودی بداند، بازی را به مرزهای اسلامی کشانده و خود را مقابل جبهه الهام بخش ایران در منطقه نشان داده است.

این کارشناس سیاسی رسانه اینترنشنال را امتداد رویکرد نظامی و شبه نظامی معرفی کرد که تکه‌ای از خشونت داعش است و تفاوتی با هم ندارند و اساسا نوع ادبیات این‌ها، شبیه پادگان نظامی و انبار باروت است.

به گفته آجرلو اینترنشنال به جای رسانه، یک شوخی است و به سان یک گروه شبه نظامی می‌باشند و به همین دلیل بنیاد گرایی وابسته به عربستان شبیه گروه‌های شبه نظامی است.

وی ادامه داد: این‌ها به توهین به مقدسات و خشونت ابایی ندارند که نشانه ضعف یک شبه رسانه است که خود را در قالب رفتارهای این چنینی بروز می‌دهد.

آجرلو خاطرنشان کرد: عربستان به این رسانه به سان یک پروژه می‌نگرد و لذا سرعت‌شان بالا می‌رود و اساسا تئوری پشت سر اینترنشنال، جنگ داخلی و تجزیه ایران است.

وی با بیان این که کسی نمی‌تواند خشونت بی بی سی فارسی را ایران را انکار کند، خاطرنشان کرد: اینترنشنال عامل براندازی جمهوری اسلامی است.

آجرلو افزود: ایران در نگاه بن سلمان چند تکه شده است نه یک کشور واحد و در واقع کار ضد رسانه‌ای در دست همین گروه رادیکال می‌باشد.

کارشناس رسانه:
بی بی سی حوزه فکری و اینترنشنال حوزه عملیاتی ماموریت تجزیه ایران را بر عهده دارند

یک کارشناس رسانه ائظهار داشت: اگر بی‌بی‌سی فارسی را در حوزه تفکر تجزیه فعال بدانیم، قطعا اینترنشنال شبکه عملیاتی‌سازی این تفکر است.

علیرضا داودی ضمن اشاره به اینکه شبکه اینترنشنال این روزها بیشتر از گذشته خط تجزیه را دنبال می‌کند در عین حال بیان کرد: اگر بخواهیم در شبکه‌های فارسی زبان بیگانه بررسی کنیم، قاعدتا راس الخط همه شبکه های دیگر بی بی سی فارسی است.

وی با بیان این موضوع که بی‌بی‌سی فارسی خود را فرامتنی تعریف می کند، اظهار کرد: انواع و اقسام مصاحبه‌هایی که با انواع تروریست هایی علیه ایران اقدام می کردند توسط بی‌بی‌سی صورت گرفته بود که مشهورترین آن ها ریگی بود.

این کارشناس مسائل رسانه درباره خطی که رسانه‌های بیگانه فارسی زبان علیه ایران دنبال می کند، بیان کرد: تفکر تجزیه طلبی و اقدام به عملیات برای تجزیه کشور دو محوری است که این شبکه ها علیه ایران استفاده می کنند.

داوودی افزود: اگر بی‌بی‌سی فارسی در حوزه تفکر تجزیه فعال بدانیم، قطعا اینترنشنال شبکه عملیاتی‌سازی این تفکفر قرار دارد. آنها در این مسیر بر به هم ریختگی قومیتی برای ایجاد بهانه جهت تجزیه ایران تمرکز می کنند.

وی به ۱۲۰ مصاحبه‌ای که توسط اینترنشنال علیه ایران صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: البته تعداد مصاحبه‌ها و گفتگوها با تجزیه طلبان خیلی بالاتر از این مقدار است و این عدد حداقل پنج برابر است.

تحلیل تفصیلی وزیر اطلاعات از آغاز جنگ ترکیبی علیه ملت ایران در حوادث اخیر

https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=51290

چراغی را که ایزد برفروزد...

مهدی فضائلی
کارشناس مسائل سیاسی

یکی از وجوه برجسته تمایز آشوب های اخیر در مقایسه با اغتشاشات ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸، تمرکز حملات روی رهبر انقلاب و اهانت های بی سابقه به معظم له بود؛ لذا این پرسش قابل توجه می شود که علت این تمرکز و حرمت شکنی چیست؟

البته اهانت به رهبر انقلاب اسلامی بی سابقه نبود و در فتنه ها و آشوب های اشاره شده نیز گاهی اتفاق افتاد اما از نظر حجم و محتوا و همچنین تمرکز و توقف روی ایشان بی سابقه بود.

روندها در این مورد بیانگر آن است که فتنه ۸۸ نقطه عطفی در این ماجراست و شبهه آفرینی، ابهام زایی،در هر واقعه ای پیکان حملات را به سمت رهبری نشانه رفتن و معرفی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان عامل همه مشکلات و ناکارآمدی های کشور،بعد از فتنه ۸۸ وارد مرحله تازه‌ای شده است!

چرایی این مسأله را می توان اینگونه تبیین کرد که دشمن در جریان فتنه ۸۸ که کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند به درستی متوجه این حقیقت شد که حتی در صورت متزلزل شدن تقریباً همه چهره ها و ارکان نظام، یک رکن اساسی است که می تواند با ایستادگی، شجاعت و تدابیر خود، نهادها و ارکان و برخی خواص را مجدداً راهبری و کشور را نجات دهد و آن «ولایت فقیه » است.

نقش بی مانند زعامت نظام اسلامی در ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به اهدافش در منطقه غرب آسیا که پس از فتنه ۸۸ و در بهمن سال ۸۹ نمایان شد، اثربخشی و کارآمدی این رکن را بیش از پیش آشکار نمود لذا دشمن از آن زمان عزمش را برای محروم کردن کشور از این عمود خیمه،جزم کرد و همه توانش را برای فاصله انداختن بین مردم با ولایت فقیه و ولی فقیه و بدبین کردن آنها به این جایگاه بکار گرفت؛خصوصا که بخش مهمی از پیشرفت های کشور را نیز محصول و نتیجه راهبری های هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای می دانست.

دشمن دستش برای ملکوک کردن این جایگاه و چهره مقدس رهبر معظم انقلاب خالی بود لذا در مقاطعی به دروغ سازی متوسل شد مانند گزارش رویترز در سال ۹۲ در باره ثروت افسانه ای رهبر معظم انقلاب و وقتی تیرش به سنگ خورد ضمن ادامه دروغ‌پردازی ها از جمله درخصوص سلامتی معظم له، تلاش کرد همه مشکلات و ناکارآمدی های بخش های دیگر را به این جایگاه نسبت بدهد.

شاید دشمن با مهندسی معکوس این مضمون مهم در بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی، که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» به این راهبرد رسیده است که برای آسیب زدن به کشور،باید مانع پشتیبانی مردم از این جایگاه بشود و موثرترین راهکار نیل به این هدف را دستکاری ذهنیت جامعه، بویژه نسل نو،یافته است.

تقدس زدایی از این جایگاه و حرمت شکنی، هدف دیگر دشمن است که با بکارگیری الفاظ رکیک و عادی سازی آن، سعی می کند به آن دست یابد اما زهی خیال باطل!

از نظر صاحب این قلم، اگر دو موضوع دشمن شناسی و ولی شناسی را بتوانیم بطور جدی و صحیح پیگیری و تبیین بکنیم، نه تنها دشمن را در رسیدن به این اهداف ناکام گذاشته ایم بلکه اراده بدخواهان را قطعاً به ضد خودش تبدیل خواهیم کرد و فرصتی خواهد شد برای پیوند عمیق‌تر مردم با ولی فقیه و رهبری حکیم انقلاب اسلامی.

آری؛

یُریدُونَ لِیُطفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفوَاهِهِم وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَو کَرِهَ الکَافِرُونَ:

می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند ولی خداوند نور خود را کامل می کند، هر چند کافران، خوش نداشته باشند.

و به قول این ضرب المثل منقول از ابوسعید ابوالخیر؛

«چراغی را که ایزد برفروزد هر آن کس پُف کند ریشش بسوزد»

https://shoma-weekly.ir/LQKDRF