جامعه

آخرین اخبار و تحلیل ها درباره فتنه اخیر در کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه: ‏نفاق و ریاکاری دشمن اصلی ملت ایران پایانی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تحرکات دشمنان علیه ایران نوشت: «‏نفاق و ریاکاری دشمن اصلی ملت ایران پایانی ندارد

ناصر کنعانی نسبتبه تعارض گفته‌های مقامات غربی درباره ایران در صفحه شخصی خود نوشت: «تعارض شرم آوری است که سخنگویان رسمی و مسئولان عالی‌رتبه دولتی که با اعلام و اعمال سیاست «فشار حداکثری» و «تحریم‌های ویرانگر و خرد کننده»، می‌خواستند مردم ایران را به زانو درآورند، امروز سخن از «غمخواری» و «هواداری» مردم ایران می‌زنند

وی ادامه داد: «از آن متعارض‌تر آنکه رسانه‌هایشان درگیری‌های خیابانی، تخریب و ویرانگری را تشویق و انگیزه‌های قومی را تحریک می‌کنند اما شعار «زندگی» برای مردم ایران سر می‌دهند

کنعانی در پایان نوشت: «‏نفاق و ریاکاری دشمن اصلی ملت ایران پایانی ندارد

واکنش کنعانی به بیانیه‌های آلمان و آمریکا درباره حمله ایران به مقر گروهک‌های تروریستی

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به بیانیه‌ها و مواضع منتشر شده از سوی برخی کشورها از جمله آلمان و آمریکا در مورد حمله به مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق پاسخ داد.

ناصر کنعانی بیانیه ها و مواضع صادره برخی کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا در مورد حمله نیروهای مسلح کشورمان به مقر گروهک‌های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق، عملیات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داده و به اغتشاشات داخلی در ایران دامن می زنند را مردود دانست و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران کرارا از مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین مسئولان اقلیم خواسته است تا با اِعمال حاکمیت سرزمینی و برخورد حداکثری، مانع از فعالیت عناصر و گروه های تجزیه طلب و تروریست که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، شوند.

کنعانی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را اعلام کرده و بی گمان نمی تواند بپذیرد که از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد، همانطور که قبلا هم هشدار داده شده، جمهوری اسلامی ایران بر اساس قواعد حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد، حق خود برای دفاع از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوز کارانه از مبدأ هر قلمرویی را محفوظ می دارد و قاطعانه با هر گونه اقدامات تروریستی مقابله می کند.

کنعانی تاکید کرد: متاسفانه کشورهای صادر کننده بیانیه، ضمن نقض مسئولیت بین المللی خود در مبارزه با تروریسم، همچنان به عادت مألوف تأسف‌بار خود در رفتار گزینشی و تبعیض آمیز ادامه داده و در حالی چنین بیانیه های یکجانبه ای را صادر می کنند که نسبت به مداخلات و نقض حاکمیت کشورهای منطقه توسط خود یا سایرین بی تفاوت هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد برخلاف کشورهای صادر کننده بیانیه، جمهوری اسلامی ایران بر تعهدات و تلاشهای بین المللی خود در راستای پیشگیری و مبارزه موثر با تروریسم ثابت قدم است.

خانه هزار میلیاردی که تبدیل به کارگاه کوکتل‌مولتف برای اغتشاش شد

پسر یک خانواده بسیار مرفه که خانه بزرگ وگرانقیمت‌ پدرش در تهران را به کارگاه کوکتل‌مولتف سازی برای اغتشاشات تبدیل کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش تسنیم، این خانه در خیابان فرشته تهران قرار دارد و متعلق به فرد بسیار متمولی است که پسر او در جریان اغتشاشات اخیر، از آن برای تولید کوکتل‌مولتف با تعداد بالا استفاده می‌کرد.

این فرد، پس از تولید کوکتل‌مولتف‌ها آن‌ها را با همراهی چند تن از همدستان خود به اغتشاشات می‌برد و از آن برای سوزاندن ساختمان‌ها و اماکن عمومی و همچنین حمله به نیروهای پلیس استفاده می‌کرد.

تخمین‌ زده می‌شود که قیمت این منزل نزدیک به هزار میلیارد تومان است.

احتمال ارتباطات خارجی خانواده این فرد توسط دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی است.

خسارت اغتشاشگران به ۳۲۳ بانک و تخریب ۲۸۴ خودپرداز

دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی در خصوص جدیدترین آمار خسارت وارده به بانک ها در اغتشاشات اخیر گفت: تا کنون شیشه ۳۲۳ بانک دچار شکستگی شیشه شده و از ۱۱ شعبه بانک سرقت شده است.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی در خصوص جدیدترین آمار خسارت وارده به بانک ها در طی اغتشاشات اخیر گفت: طی اغتشاشات اخیر، خسارات زیادی به بانکها وارد شده که تا امروز، 323 شعبه دچار شکستگی شیشه، 284 دستگاه خودپرداز تخریب و 18 شعبه دچار تخریب تابلو سر در بانک شدند.

وی ادامه داد: همچنین 16 شعبه تخریب کامل شده و 21 شعبه نیز تخریبی بین 20 تا 40 درصدی داشته اند.

وی درباره آمار سرقت از بانکها نیز عنوان کرد: تاکنون 11 شعبه نیز سرقتی جزئی را متحمل شدند.

ناامیدی صهیونیست‌ها بعد از مهار شدن اغتشاشات در ایران؛ پروژه آشوب شکست خورد

صهیونیست‌ها که در کنار محور آمریکایی-غربی-عربی و گروه‌های تروریستی و منافقان در تلاش برای تحریک اغتشاشگران و آشوب‌آفرینی در کشورمان بودند با ناامیدی اعتراف می‌کنند که پروژه شومشان در ایران شکست خورده است.

در شرایطی که محور وابسته به آمریکا از غرب گرفته تا برخی رژیم‌های مرتجع عربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی تصور می‌کردند با تحریک افکار عمومی و استفاده از آشوب‌طلبان و گروهک‌های تروریستی و منافقین و اوباش می‌توانند فضای کشورمان را به سمت هرج و مرج و ناامنی پیش ببرند اما بعد از گذشت تنها چند روز به شکست پروژه آشوب خود در ایران اعتراف می‌کنند.

در این میان صهیونیست‌ها که روی اقدامات خرابکارانه مزدوران خود علیه ایران حساب زیادی باز کرده بودند اکنون مجبورند اعتراف کنند که نقشه‌هایشان شکست خورده است.

در همین راستا رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته چهارشنبه گزارش دادند: همه در اسرائیل (فلسطین اشغالی) از نزدیک وقایع ایران را دنبال می‌کنند و موسسه امنیتی اسرائیل نسبت به امکان موفقیت اعتراضات در ایران جهت ایجاد تغییر در این کشور بدبین است.

«اور هیلر» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه 13 تلویزیون این رژیم با اشاره به پیگیری گسترده اوضاع ایران توسط موسسه امنیتی اسرائیل اعلام کرد: از زمان انقلاب ایران در سال 1979 تاکنون بزرگترین آرزوی اسرائیل فروپاشی ایران از درون بوده است. اما بعد از اینکه عصر چهارشنبه با مسئولان موسسه امنیتی اسرائیل صحبت کردیم می‌توانم بگویم که در نهاد امنیتی همه مقامات نسبت به موفقیت تظاهرات‌های ایران در ایجاد تغییر در این کشور بدبین هستند.

رسانه‌های صهیونیستی در این راستا گزارش دادند: مقامات ایران موفق شدند موج اعتراضات را خاموش کنند؛ زیرا حجم فعالیت و قدرت این اعتراضات بسیار کاهش یافته و تلاش‌های آمریکا نیز جواب نداد.

«ایهود یعری» تحلیلگر امور عربی در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با ناامیدی از به نتیجه رسیدن آشوب‌ها در ایران گفت: متاسفانه مسئولان در ایران موفق شدند آتش اعتراضات که همه شهرهای این کشور را دربر می‌گرفت خاموش کنند. آمریکایی‌ها در حال تلاش برای رفع محدودیت برخی شبکه‌های اجتماعی در ایران هستند اما این امر نیز کمکی نکرد و ما شاهد کاهش قابل توجه ابعاد و شدت اعتراضات در ایران هستیم.

این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چند روز پیش، همزمان با اغتشاشات در ایران، رسما از این آشوب حمایت و اعلام کرده بود: «ما اعتراضات مردم شجاع ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم»!

اما با گذشت چند روز از ناآرامی‌ها در ایران، رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کردند که واشنگتن و تل آویو نتوانستند به اهداف خود از تظاهرات اخیر برسند و مانند همیشه تلاش‌های آن‌ها «در نتیجه قدرت مقامات تهران در مهار رخدادهای امنیتی، سیاسی و وضعیت اجتماعی به سرعت شکست خورد».

پیام یک سردمدار اغتشاش خارج‌نشین: نگذارید آتش آشوب بخوابد حتی با آتش زدن یک سطل آشغال در کوچه بن‌بست!

استاندار تهران گفت: با اطلاع عرض می‌کنم، اغتشاشات اخیر تمام شده است و تهران چند شب است که در امنیت به سر می‌برد.

محسن منصوری با اشاره به ناامیدی دشمن از ادامه اغتشاشات تاکید کرد: ببینید دشمن چقدر ناامید شده است که یکی از سردمداران اغتشاش از خارج از کشور با عوامل داخلی‌شان تماس گرفته بود و گفته بود به هر ترتیب که می‌توانید نگذارید آتش آشوب‌ها خاموش شود حتی اگر در یک بن‌بستی، یک سطل آشغال آتش بزنید!

استاندار تهران تصریح کرد: ما حساب افراد غافل را از آشوبگران جدا می‌کنیم اما در این میان با برخی چهره های مشهور که در آتش اغتشاشات دمیدند، برخورد می‌کنیم.

افشاگری مجری من‌وتو علیه مسیح علی‌نژاد؛ چگونه با اعتراضات تجارت می‌کنند؟

سالومه سیدنیا مجری شبکه من‌وتو در یک فایل صوتی که به‌تازگی منتشر شده است از تجارت مصی علی‌نژاد از اغتشاش و اعتراض سخن گفته است.

در فایل صوتی که به‌تازگی منتشر شده است سالومه سیدنیا مجری شبکه من‌وتو از مسیح علی‌نژاد می‌گوید که چگونه با اعتراضات تجارت می‌کند و گریه خود را می‌فروشد.

او می‌گوید: مسیح صورت‌حساب 10هزارپوندی برای کیوان عباسی [مدیرعامل من‌وتو] فرستاد؛ به‌خاطر انتشار کلیپ پویا بختیاری، بعد این بود که کیوان، مسیح را بلاک کرد.

وی همچنین عنوان می‌کند: مسیح دیگر در شبکه من‌وتو نیست و فقط در شبکه سعودی اینترنشنال فعالیت دارد.

این مجری شبکه فارسی‌زبان من‌وتو در پایان در مورد علی‌نژاد می‌گوید: آبان 98 را مصادره کردی؛ خفه شو، بابا!

گفتنی است؛ این صوت در روزهای اخیر در برخی اکانتهای مجازی منتشر شده است.

سلبریتی‌های تشویق کننده به اغتشاشات ممنوع ‌الخروج شدند/ آیا خسارت اغتشاشات از جیب سلبریتی‌ها پرداخت می‌شود؟

دستگاه قضایی برای جلوگیری از اقدامات سلبریتی‌ها در ایجاد تنش در کشور و اقدامات ضدمنافع عمومی، برخی از آنها را بازداشت و عده‌ای را ممنوع‌الخر‌وج کرد.

به گزارش برنا، پس از درگذشت مهسا امینی ‌و پیگیری‌های رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برای این مرحومه، برخی از گروه‌های غالبا خارج‌نشین تلاش کردند تا با مستمسک قرار دادن این موضوع، فضای کشور را متشنج کنند.

در همین زمینه، برخی سلبریتی‌ها با موضع‌گیری‌های تند تلاش می‌کردند تا گروه‌های مختلف را به اغتشاش تشویق کنند؛ محمود شهریاری ازجمله چهره‌هایی بود که حتی در استوری‌هایش ساخت کوکتل مولوتف را منتشر کرد.

همین موضوع باعث شد دستگاه قضایی برای جلوگیری از اقدامات سلبریتی‌ها در ایجاد تنش در کشور و اقدامات ضدمنافع عمومی، برخی از آنها را بازداشت و عده‌ای را ممنوع‌الخر‌وج کند.

پیگیری‌های خبرنگار برنا حکایت از این دارد که سلبریتی‌هایی که زمینه ایجاد اغتشاش را فراهم کردند، ممنوع‌الخروج شده‌اند.

براساس این گزارش، برخی فعالان سیاسی و رسانه ای خواستار این شده بودند که خسارت اغتشاشات اخیر از اموال سلبریتی‌هایی که تشویق به اغتشاش کرده‌اند، پرداخت‌ شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

۳ ناکامی اخیر دشمن برای فتنه
صفحه توییتر سلبریتی‌ها را خریده‌اند

ئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با سازماندهی به میدان آمده و امکان دارد درماه‌های آتی نیز دوباره فتنه را گسترش دهند،لذا هوشیاری تمام جریان های انقلابی را می طلبد.

وحید جلال زاده در سلسله جلسات جهاد تبیین و تحلیل فتنه اخیر که با حضور روحانیون ارومیه در محل مسجد حاجی خان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود همه تلاش‌های دشمن و حملات به روحانیت، این نهاد مقدس اولین حرف را در دفاع از انقلاب می‌زند و جایگاه والایی نزد مردم دارد و باید از ظرفیت روحانیت در جهت پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد.

وی اضافه کرد: باید از حوادثی که به وجود می‌آید عبرت بگیریم و با وجود اینکه معیشت و اقتصاد مردم در فوریت دولت و مسئولین است، اما در اغتشاشات اخیر اصلاً مباحث اقتصادی مطرح نبود بلکه با رویکرد سیاسی فرهنگی اتفاق افتاد و اکثر تجمعات در مناطق متوسط به بالای شهر بود و لذا می‌طلبد فرهنگ در اولویت قرار گیرد.

رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس افزود: دشمن در فتنه اخیر از قدرت و ظرفیت سلبریتی ها و جریان‌های ورزشی و فرهنگی استفاده کرد و در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ به این اندازه دشمن و کشورهای غربی پای کار نیامده بودند.

وی عنوان کرد: دشمن در فتنه اخیر تمام توان خود را به میدان آورده بود و قرار بود تمام هجمه‌های جهانی را علیه جمهوری اسلامی به کار بگیرند و این یک فرایندی بود که معاندین تلاش داشتند در دولت حجت الاسلام رئیسی فتنه ایجاد کنند و لذا با کمک همه جریان‌های تجزیه طلب، گروه‌های تروریستی و تکفیری و… در مرحله اول به معلمین، سپس به بازنشستگان و در مراحل بعدی حتی به بازنشستگان نیروهای مسلح هم دست انداختند، اما به جایی نرسیدند که در آخرین مرحله از فوت یک زن، کار را علنی شروع کردند.

جلال زاده تصریح کرد: دشمن با سازماندهی به میدان آمده است و امکان دارد در ماه‌های آتی نیز به بهانه‌های مختلف دوباره فتنه را گسترش دهند و لذا هوشیاری تمام جریان‌های انقلابی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در سازمان ملل رئیس جمهور از تمام توان و ظرفیت لازم برای دفاع از انقلاب اسلامی استفاده کرد و جواب برخی ریاست جمهور کشورهای غربی را با منطق و استدلال داد و به آن‌ها گوشزد می‌کرد که اروپا و غرب خود ناقض حقوق بشر هستند و حق ندارند از حقوق زنان در ایران دفاع کنند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمن از ماه‌ها قبل روی برخی سلبریتی‌ها برنامه ریزی کرده بود و حتی صفحه توییتری بعضی از این افراد را خریداری کرده و ماه‌ها قبل افرادی مثل علی کریمی با برنامه ریزی قبلی اموال خود را فروخته به خارج از کشور رفته‌اند.

وی گفت: امروز وظیفه همه ما این است که وارد میدان شویم و از ظرفیت حوزه‌های علمیه، هیئت‌های مذهبی و مساجد جهت آگاه‌سازی مردم استفاده کنیم و نباید از کنار این مسئله به راحتی عبور کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این‌که پیروزی دشمن عمدتاً در جنگ روایت‌هاست، افزود: نیروهای وفادار به انقلاب منتظر دستور می‌مانند اما دشمن به هیچ وجه منتظر نمی‌ماند و همان‌گونه که رهبر انقلاب نیز از سال‌ها قبل دستور داده‌اند باید به صورت آتش به اختیار وارد میدان بشویم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:
برخی دولت‌های همسایه از تجزیه ایران پشتیبانی می‌کنند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نقشه‌ای توسط استکبار جهانی برای تجزیه ایران کشیده شده و این مساله را در دستورکار خود قرار داده است گفت: دشمنان با پشتیبانی برخی دولت‌های همسایه از کوچک‌ترین حرکت در نقاط مختلف کشور برای تجزیه ایران استفاده می‌کنند.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با فارس، در مورد اهداف تجزیه طلبانه اغتشاشگران گفت: متاسفانه از سال 88 به بعد شاهد بودیم در پروژه‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی عملی شده است از بعضی اتفاقات داخلی سواستفاده می‌کنند و کل نظام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وسیله تظاهرات‌ها، خرابکاری‌ها و... تحت فشار قرار می‌دهند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد حوادث اخیر تشریح کرد: این اتفاقات زمانی رخ داد که راهپیمایی اربعین شکل گرفته بود و مردم ایران هم جزو سیل خروشان مسلمانان و شیعیان این حماسه بزرگ و بی‌نظیر بودند، از طرف دیگر در چند وقت اخیر توفیقاتی اعم از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای و موارد دیگر در سیاست خارجی داشتیم، بر همین اساس دشمنان مترصد فرصتی بودند و این مساله تلخی که رخ داد زمینه را برای سوءاستفاده آنها مهیا کرد.

وی با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در آشوب های اخیر تشریح کرد: از اقلیم کردستان سازماندهی‌هایی صورت گرفته و از گروهک‌های مثل کومله یا منافقین استفاده کردند و سعی شد چهره مردم کرد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خراب کنند و حالت مبارزه با دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این تحرکاتی بدهند که دشمنان سردمدار آن هستند.

سجادی با بیان اینکه نقشه‌ای توسط استکبار جهانی برای تجزیه ایران کشیده شده و این مساله را در دستورکار خود قرار داده است تصریح کرد: با پشتیبانی برخی دولت‌های همسایهاز کوچک‌ترین حرکت در نقاط مختلف کشور برای تجزیه ایران استفاده می‌کنند و این مساله کاملا مشخص و محسوس است، مشهود است که عده‌ای می‌خواهند در کشور آشوب و فتنه ایجاد کنند و از قومیت‌ها که جزء لاینفک ملت ایران محسوب می‌شوند استفاده کنند و انسجام ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هدف قرار دهند. بنابراین برای رسیدن به اهدافشان از حوادثی که اتفاق می‌افتد سوءاستفاده می‌کنند.

وی گفت: دشمنان افرادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پیاده کردن اهدافشان تعلیم داده‌اند؛ تا جایی که حتی رسانه‌های غربی نوع درگیری پلیس و مردم، کشته‌سازی و سایر مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مخاطبان آموزش می دهند. البته غافل از اینکه این نظام بیش از 40 سال انواع و اقسام جنگ و فتنه‌های مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر گذاشته است و روش‌های مقابله با دشمنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌داند.

سجادی افزود: از طرف دیگر این نظام مردمی است و مردم منتظر بودند تا ببینند فتنه گران چه می‌کنند و در نهایت همانند 9 دی در استان‌های مختلف به صحنه آمدند و از نظام دفاع کردند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: تجزیه‌طلبی یکی از اهداف شوم دشمنان است که متاسفانه برخی عناصر فتنه‌گر داخلی و حتی برخی همسایگان نیز کمک می‌کنند تا به این مسئله دامن بزنند اما با رهبری هوشمند و خردمندی که داریم و همچنین ملت ایران که حامی نظام هستند و از آن حمایت می‌کنند با وجود ایجاد زحمت برای نظام، موفق نخواهند شد.

https://shoma-weekly.ir/Yy3HRV