جامعه

آب به «دریاچه ارومیه» رسید اصلاح طلبان ، BBC و اینترنشنال ناراحت شدند

متاسفانه برخی رسانه‌های اصلاح طلب دارای خطوط مشترک و جهت گیری یکسانی با رسانه‌های معاند هستند. یکی از فصل مشترک‌های این دو طیف، سانسور اخبار خوب و امیدوارکننده است.

در جدیدترین نمونه، رسانه‌های اصلاح طلب همصدا با بی بی سی و اینترنشنال و صدای آمریکا، افتتاح و راه اندازی سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را سانسور کردند.

سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه زیست محیطی منطقه غرب آسیا جمعه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد. فرآیند ساخت این سامانه از سال ۹۴ آغاز اما به دلیل عدم تخصیص منابع پروژه تکمیل نشده بود، تا اینکه پس از سفر رئیسی به آذربایجان غربی تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

با اجرای این طرح که در مجموع برای اجرای آن، ۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است، آب از مخزن سد کانی‌سیب وارد تونل انتقال ۳۶ کیلومتری شده، پس از آن با ورود به کانال ۱۱ کیلومتری، به رودخانه گدار می‌رسد و پس از طی ۲۸ کیلومتر مسیر این رودخانه وارد پهنه آبی دریاچه ارومیه می‌شود. در فاز نخست این طرح، قرار است ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به صورت سالانه وارد دریاچه ارومیه شود. فاز دوم این طرح هم که طبق گفته مسؤولان مربوطه قرار است سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد، با اجرای طرح‌های مرتبط، انتقال آب را تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد داد. به گفته کارشناسان احیای کامل دریاچه ارومیه نیازمند 2 میلیارد مترمکعب آب است.

پیش از این نیز رسانه‌های اصلاح طلب همصدا و هماهنگ با رسانه‌های معاند، اخبار خوب همچون افتتاح پروژه عظیم آبرسانی در کردستان و پروژه آبرسانی در خوزستان و همچنین افتتاح راه آهن استراتژیک در سیستان و بلوچستان را سانسور کرده بودند.

این رسانه‌ها همزمان با سانسور اخبار خوب و امیدوارکننده، به صورت مستمر به پمپاژ اخبار منفی و یأس آفرین و ناامیدکننده مشغول هستند.

https://shoma-weekly.ir/FjXz9S