شهرستانها

FATF با عزت اسلامی منافات دارد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گلستان پذیرش تعهدات FATF از سوی دولت را منافات با عزت اسلامی دانست و گفت: ریشه این قرارداد پنهانی که دولت آن را امضا کرده در واقع همان جریان نفوذ و خودزنی بزرگ و فاجعه ملی است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گلستان پذیرش تعهدات FATF از سوی دولت را منافات با عزت اسلامی دانست و گفت: ریشه این قرارداد پنهانی که دولت آن را امضا کرده در واقع همان جریان نفوذ و خودزنی بزرگ و فاجعه ملی است.

سیدحسن سیدی در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بنیان فکری دولت اشکال دارد دولتی که معتقد است باید با نظام بینالملل همراه شویم و این نظام ظالمانه را بپذیریم تا مشکلات کشورمان حل شود این تفکر با استقلال و عزت اسلامی مغایرت دارد برجام، قردادهای نفتی، قرارداد ویژه اقدام مالی همه اینها به این طرز تفکر برمیگردد.

وی تصریح کرد: در قرارداد ویژه مالی، کاری که آمریکا نتوانست انجام دهد ما داریم ایران را با دست خودمان به خودتحریمی وادار میکنیم پذیرش تعهدات FATF در واقع کاپیتولاسیون دوم و تعهدنامه ذلت است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گلستان با اشاره به اینکه دولت هنوز متن قرارداد را خوب انتشار نداده است، افزود: آنچه تا به حال از این قرارداد پخش شده نشان میدهد ما میآییم میپذیریم که به تروریستها کمک نکنیم اما آنها تروریستها را حماس، حزبالله و انصارالله معنا میکنند یا اینکه آمریکا، نهادها و موسساتی را تحریم میکند که این نهادها تحریمها را دور زدند، مدل آمریکایی تأکید دارد که به دست خودمان کاپیتولاسیون دوم را بپذیریم.

سیدی با اشاره به این ضربالمثل که «کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی» گفت: اگر آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر، امارات و امثالهم؛ خودشان را مشمول این پروتکل نمیدانند آن موقع ما کاسه داغتر از آش شدیم و رفتیم که این پروتکل را قبول کنیم این با روح اسلامیت و عزت اسلامی منافات دارد.

وی ابراز امیدواری کرد شورای عالی امنیت ملی تصمیم لازم را در ابطال قرارداد FATF بگیرد و افزود: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که این قرارداد اجرا نشود، مجلس باید حرف بزند، عمل کند و از دولت سؤال کند و مانع اجرای چنین قراردادهایی شود چرا ما باید تعهدنامه ذلت را به دست خودمان امضاء کنیم این اصلا منطقی و عادلانه نیست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گلستان گفت: حرف اساسی ما این است آیا نظام اسلامی، نظام بینالملل را قبول دارد یا خیر؟ اگر میگوییم ما تابع نظام بینالملل باشیم به معنای این است که تابع آمریکا یا کدخدا باشیم و هر آنچه آنها گفتند باید قبول کنیم! سؤال اساسی اینجاست پس چرا انقلاب کردیم؟ چرا هشت سال دفاع کردیم؟ اگر آن نظام ظالمانه را قبول داریم چرا بیش از 30 سال داریم مبارزه میکنیم.

سیدی نظام کفر را یک نظام حاکمانه، ظالمانه و انحصارطلبانه خواند و افزود: اگر ما قواعد این نظام ظالمانه را بپذیریم باید در پازل آنها زندگی کنیم که این با اعتقادات دینی بهویژه اعتقادات شیعی ما منافات دارد، ما انقلاب کردیم که نظام بینالملل که نظام ظالمانه است به هم بزنیم این آرمان امام راحل است.

وی تأکید کرد: معتقد هستیم که باید زندگی ما بر اساس عزت اسلامی باشد طبیعتا نباید تن به این قراردادها بدهیم اما تعجب میکنم که برخی آقایان به این قراردادها تن دادند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گلستان گفت: ما باید به جامعه بگوییم وقتی امام زمان(عج) ظهور میکند چه خواهد کرد، انتظار در حالت فردی معنا ندارد گرچه این نوع انتظار لازم است اما کافی نیست، اصل انتظار در نظامسازی و مدلی از حکومت اسلامی که میخواهیم به دنیا معرفی کنیم معنا پیدا میکند.

سیدی افزود: چطور امام عصر (عج) نظام ظالمانه را در سطح جهان برنمیتابد ما هم وظیفه داریم در سطح کوچکتر «ایران و کشورهای اسلامی» نظام ظالمانه را طلب نکنیم و با آنها مبارزه کنیم حالا برخی دنیاگرایی بر آنها غالب شده و از مرگ میترسند فکر میکنند توسعه در تأمین امیال و خواستههای مادی است، عدهای نیز معتقد هستند حالا که ما در این میدان آمدهایم باید تا پای جان بایستیم حتی شهید شویم و سختی بکشیم چراکه به فرموده شهید بهشتی «بهشت را به بها میدهند نه به بهانه».

وی بیان کرد: نمیشود که رفاهزدگی و لذتطلبی نظام ظالمانه را بپذیریم، ما لذت و رفاه را در چارچوب نظام اسلامی قبول داریم منازعاتی که اکنون پیش آمده مبنای آن دنیاگرایی و تفسیر بر اساس بینشهای مادی و لیبرالیستی است و منافات با بینش اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارد.

سیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی انقلاب اسلامی، گفت: برخی آقایان میگویند ایران مانند آلمان و ژاپن که ارتش ندارند ما هم فاتحه ارتش را بخوانیم، یکی لایحه به مجلس میدهد که پول دفاعی کشور را حذف کنند اینها بینشهای غیرمنطقی و دینی است.

وی پذیرش تعهدات FATF از سوی دولت را منافات با عزت اسلامی دانست و بیان کرد: ریشه این قرارداد پنهانی که دولت آن را امضاء کرده در واقع همان جریان نفوذ و خودزنی بزرگ و فاجعه ملی است.

https://shoma-weekly.ir/1PZXDf