شهرستانها

وحدت کلمه مسئولان؛ رمز موفقیت در مسائل اجتماعی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: همان‌طور که نقش رهبری حکیمانه و راهبردی است، بیانات ایشان در خصوص همکاری، هم‌افزایی و همدلی قوای سه‌گانه اصلی کلیدی و سرنوشت‌ساز است.

وی با بیان این که قانون اساسی پیش‌بینی لازم را در این زمینه انجام داده و تجارب رهبری و جلسات سران سه قوه نیز بر این مسئله تأکید دارد، گفت: رؤسای سه قوه در بسیاری جلسات ملی و بین‌المللی باهم حضور دارند و زمینه‌های لازم برای نقش‌آفرینی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و... در زمینه سیاست‌های کلان چیده شده است.

دری نجف‌آبادی با بیان این که مسئولان نقطه‌نظرات خود را به رهبری اعلام کرده و ایشان در مسائل ضروری گاه کمتر از ۴۸ ساعت رهنمود لازم را ارائه می‌دهند، تأکید کرد که هم‌افزایی و همدلی روزافزون در مسائل منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی ضروری است.

وی با بیان این که سه قوه باید در راستای حسن همکاری تلاش و مجاهدت داشته باشند، گفت: جمهوری اسلامی باید به‌عنوان یک شاخص در راستای اهداف امام و رهبری و ملت بزرگ و شهدای عزیزمان تلاش کنند تا خدای‌ناکرده برخی حاشیه‌پردازی‌های داخلی و خارجی ما را از اهداف کلان و درازمدت غافل نکند.

دری نجف‌آبادی نسبت به هوشیاری در برابر تفرقه‌افکنی‌های دشمن پرهیز داد و گفت: باید با کمال مهربانی و همدلی با یکدیگر تلاش کنیم در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف و حل مشکلات موفق ظاهر شویم.

خاصه در سال جاری که مسئله تورم، توسعه صادرات غیرنفتی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و مقابله با تهدیدات صهیونیست‌ها و تحکیم روابط با همسایگان و تقویت جبهه مقاومت در کنار تحقق آرمان‌های امام و رهبری باید مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در سایه قانون‌گرایی و مشاوره حکیمانه و خداپسندانه باید زمینه هر نوع تفرقه و سو استفاده را از بین ببریم و وحدت و همدلی را تقویت کنیم.

دری نجف‌آبادی گفت: اگر لازم باشد میان سه قوه کمیسیون مشترکی تشکیل شود و احیاناً از نیروهای مسلح نیز اعضایی در این کمیسیون باشند که با اختیارات ویژه به جمع‌بندی نهایی برسند و اگر لازم بود از مجمع، شورای‌عالی امنیت ملی و انقلاب‌فرهنگی کمک خواسته شود.


آخرین اخبار