شهرستانها

9 دی مصداق آتش به اختیار بود

در حرکت 9 دی از سوی نهاد و سازمانی برای مردم دعوت‌نامه فرستاده نشد و هیچ‌کس متولی آن نبود بلکه مردم به صورت خودجوش و برای دفاع از انقلاب، نظام و ارزش‌های دینی وارد میدان شدند؛ مقام معظم رهبری این قیام تاریخی و ماندگار را "یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی"، "حرکت برخاسته از بصیرت"، " شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز"، حرکتی در فضای غبارآلود"،" حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی" در تاریخ انقلاب اسلامی دانستند که هیچ‌گاه نباید فراموش شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، در هر قشری از جامعه ممکن است عوامل نفوذی پیدا شود لذا همه مردم، مسئولان، دانشجویان، نخبگان و حوزویان باید مراقب این روزنه‌های نفوذ باشند؛ که یکی از این روزنه‌ها ایجاد شک، تردید و شبهه در باورها و ارزش‌های دینی مردم است.

احمد علی مقدم در گفت‌وگو با راه آرمان فتنه سال ۸۸ را واقعه‌ای عظیم و دومین تلاش بارز دشمن در براندازی نظام بعد از جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: در اینکه هدف اصلی فتنه 88 براندازی نظام بود کسی شک ندارد و نزدیک به 2 هزار صفحه استراتژی برای آن طرح شده بود.

برنامه ریزی های طولانی مدت دشمن برای فتنه 88 باهدف براندازی نظام

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه از سال 71 موضوع براندازی نظام در دستور کار گرفته بود اما از دو سال قبل از انتخابات 88 برنامه‌ریزی برای آن به‌طور جدی آغاز شد، تصریح کرد: مک کین که از کاندیداهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2007 بود، با اشاره به جنبش سبز اعلام می‌کند باید با همکاری این جنبش نظام اسلامی ایران را منهدم کرد.

وی افزود: همچنین مک‌کین در اوایل سال 86 در جریان سخنرانی در ایالت کارولینای آمریکا با اشاره به آهنگ گروهی، این جمله را بیان می‌کند که روی ایران بمب، بمب، بمب، بمب بریزید؛ لذا هدف آشکار آنان براندازی نظام و اسلام است و حدود ده ماه بعد در بهمن سال 86 در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز مطرح می‌کند که از بلند همتی ایرانیان هراسناک هستم.

مقدم با بیان اینکه از مدارکی که قبل و بعد از فتنه به دست آمد، مشخص شد که سران فتنه به پشتیبانی اربابان آمریکایی خود درصدد بودند که با استفاده از مدل انقلاب‌های رنگی در راستای براندازی نرم نظام اقدام کنند، عنوان کرد: در جریان دستگیری‌های سال 88 با صراحت عوامل فتنه مطرح کردند که رمز فتنه، تقلب بوده است و برای همین به‌صراحت قبل از انتخابات به کرات در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها به تقلب اشاره می‌کردند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: انتخابات بهانه براندازان بود؛ اتاق فرمان فتنه 88 به تمام از خارج کشور هدایت می‌شد و همانطور که گفته شد در این راستا 2 هزار صفحه برنامه و استراتژی برای عوامل داخلی نوشته بودند، دفاتر ویژه، اتاق فکر ایجاد و نزدیک به 17 سفارتخانه غربی را از جمله بلژیک، انگلیس، کانادا، استرالیا، فرانسه، هلند، آلمان و ... برای سازمان‌دهی فتنه تجهیز کردند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به ایجاد حداقل 70 اتاق فکر برای بررسی روش‌های مقابله با ایران در آمریکا اظهار کرد: جریان فتنه در حین انتخابات در حالی که هنوز در حال رأی‌گیری بودیم، سران فتنه خود را پیروز انتخابات اعلام کردند که این نشان از دستپاچگی آنان داشت، با تأسف عوامل داخلی هم فریب خوردند و با دروغ بزرگ تقلب آغاز به اردوکشی‌های خیابانی و صدور بیانیه‌های تند کردند.

مقدم بیان کرد: سران فتنه و همدستان فریب خورده آنان می‌دانستند که امکان تقلب در سطح گسترده در انتخابات وجود ندارد و حتی همفکران آنان در جلسات بعد از فتنه در حضور مقام معظم رهبری و حتی در تحلیل‌های خود اذعان کردند امکان تقلب در چنین سطحی امکان‌پذیر نیست اما به دلیل عامل نفوذی بودن، موضوع تقلب را مطرح ‌کردند تا با ایجاد حاشیه، به هدف اصلی خود یعنی براندازی نظام برسند.

فتنه جریان کوچکی نیست / هنوز باید ابعاد فتنه را برای مردم و نسل جدید تبیین کرد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به حرکات جریان فتنه اشاره کرد و یادآور شد: فتنه‌گران برای امید دادن به جریاناتی همچون ضدانقلاب، سلطنت‌طلبان و گروهک‌ها، حتی زنان فاسد، اراذل و اوباش را به خیابان کشیدند که پس از دستگیری هویت آن‌ها مشخص شد، پس از آن شاهد حرمت‌شکنی بزرگ در عاشورا و پاره‌کردن عکس امام(ره)، شعارهای روز 13 آبان و حمایت از آمریکا در روز دانشجو بودیم؛ عوامل فتنه نشان دادند که سازوکار قانونی نظام را قبول ندارند با اردوکشی خیابانی قصد دارند به خواسته‌های ناحق خود برسند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 واقعه کوچکی نیست و معتقدم هنوز باید روی این جریان فکر و کار کرد و آن را برای مردم و نسل جدید تبیین کنیم؛ در حوادث سال 88، مردم صبورانه اقدامات خلاف قانون فتنه‌گران را تحمل کردند تا جایی که جریان عاشورا و بی‌حرمتی‌ها پیش آمد که موجب شد صبر مردم به سرآمده و به صورت خودجوش قیام عاشورایی 9 دی را شکل دادند.

برخی بدخواهان درپی فراموش شدن 9 دی وفتنه 88 هستند

این کارشناس سیاسی ادامه داد: در حرکت 9 دی از سوی نهاد و سازمانی برای مردم دعوت‌نامه فرستاده نشد و هیچ‌کس متولی آن نبود بلکه مردم به صورت خودجوش و برای دفاع از انقلاب، نظام و ارزش‌های دینی وارد میدان شدند؛ مقام معظم رهبری این قیام تاریخی و ماندگار را "یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی"، "حرکت برخاسته از بصیرت"، " شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز"، حرکتی در فضای غبارآلود"،" حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی" در تاریخ انقلاب اسلامی دانستند که هیچ‌گاه نباید فراموش شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: امروز با تأسف از سوی برخی بدخواهان نظام که در داخل کشور هستند، زمزمه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد، نمی‌خواهند در رابطه با 9 دی و فتنه 88 صحبت شود در حالی‌که تأکید داریم ابعاد خفته فتنه 88 باید روشن شود و امروزه جزء بزرگترین خدمت‌ها به نظام و انقلاب تبیین ابعاد مختلف این جریان سیاه است.

عوامل اصلی زمینه ساز تظاهرات خودجوش مردمی در 9 دی/بصیرت دهی رهبر انقلاب زمینه ساز قیام عاشورایی 9 دی بود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه فتنه 88 حاصل نفوذ جریان برانداز بود، ابراز کرد: چند عامل اصلی زمینه ساز تظاهرات خودجوش مردمی در 9 دی شد که شامل ایمان و باورهای اعتقادی مردم، رهبری هوشمند و الهی، بصیرت مردم و حضور مردم با باورهای دینی در میدان بود که با گذشت چهل سال پس از انقلاب در مقاطع مختلف این شاخص‌ها همچنان در وجود مردم بارز و آشکار است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه عامل مهم این حرکت، بصیرت‌دهی، رهبری و مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود، بیان کرد: ایشان با روشنگری ابعاد موضوع را تبیین و ماهیت فتنه را آشکار و استراتژی آنان را بیان کردند که این موجب شد مردم بیدار شوند و بساط فتنه را جمع کردند.

دشمن تا ریشه کن کردن نظام به دنبال فتنه های دیگر است/ ناراحتی افراد از یاداوری نام شهدا همان نفوذ دشمن است

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان عنوان کرد: دشمنان با جنگ سخت جلو آمده و جنگ هشت ساله را ایجاد کردند تا نظام را ساقط کنند که نتوانستند و با جنگ نرم نیز با عنایت خداوند تعالی و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نتوانستند، کاری از پیش ببرند اما دشمن دست از سر ما برنمی‌دارد و تا ریشه‌کن کردن نظام اسلامی به دنبال ایجاد فتنه‌های دیگر است و لازمه مقابله با آن حفظ هوشیاری می باشد.

مقدم تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، در هر قشری از جامعه ممکن است عوامل نفوذی پیدا شود لذا همه مردم، مسئولان، دانشجویان، نخبگان و حوزویان باید مراقب این روزنه‌های نفوذ باشند؛ که یکی از این روزنه‌ها ایجاد شک، تردید و شبهه در باورها و ارزش‌های دینی مردم است.

مقدم با اظهار تأسف از اینکه شاهد هستیم عده‌ای از اینکه نام، یاد شهدا و شخصیت‌های انقلابی را به کار ببریم، ناراحتند، خاطرنشان کرد: آنان می‌خواهند موضوع فتنه از ذهن مردم خارج شود؛ و یکی از مظاهر آن ناراحتی عده‌ای از مراسم‌هایی همچون تشییع باشکوه شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا است که می‌تواند یکی از مصادیق نفوذ باشد.

https://shoma-weekly.ir/QrD1OW