زنان

یکی از نقاط عطف‌ جمهوری اسلامی تقویت شخصیت و اهمیت دادن به جامعه زنان است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با روزنامه ولایت قزوین با تاکید بر اینکه جنبش ایجاد شده دلسوزی و دغدغه نسبت به اوضاع جامعه از سوی معترضان نیست؛ اظهار می‌کند: مهندسی این واقعه از سوی افراد برون‌مرزی به ویژه کشورهای غربی نشان می‌دهد که آن‌ها همانند فتنه 88 و برای هدایت این آشوب و اغتشاش در درون بسیج شده‌‌اند.

محمدحسین شفیعیها با اشاره به تحلیل‌هایی که توسط رسانه‌های غربی و تحریم‌های دولت‌های اروپایی علیه کشور در حال روی دادن است و قرمز خواندن شرایط ایران از سوی‌ آن‌ها، تصریح می‌کند:‌ این رفتارها به وضوح، توطئه‌ها و طراحی‌های دیگر دشمنان علیه نظام را نشان می‌دهد تا نظام ما را در تنگنا و فشار قرار دهد که مطالبات آن‌ها را تمکین کند.

وی افزود: برخی نادان هستند و به غلط تصور می‌کنند با این گونه فشارها یک نظام از بین می‌رود؛ در حالی که مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید دارد که توطئه ایجاد شده از سوی دشمنان و برخی افرادی که برای وطن ارزش قائل نیستند؛ برنامه‌ریزی شده است.

دبیر ائتلاف پیروان بزرگ ولایت با اشاره به مرگ مهسا امینی اذعان می‌کند: از ابتدا در فیلم‌هایی که به نمایش گذاشته شده نشان داده می‌شود؛ ورود آن مرحومه به پایگاه پلیس به آرامی صورت گرفته است؛ در گزارش پزشکی قانونی هم اعلام شد که هیچ گونه ضرب و جرحی وجود نداشته و این مرگ آنی به دلیل جراحی گذشته و عوارض داروهای مصرفی و شرایطی که در آن قرار گرفته بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی خواص پس از 43 سال دچار خطاهایی هستند و هیچ‌گاه هم نمی‌خواهند از این اشتباهات فاصله بگیرند؛ عنوان می‌کند: متاسفانه این افراد موضوع را به ضرب و جرح از جانب پلیس تحلیل و با این گفتمان خود، دامنه موضوع را پررنگ می‌کنند.

وی تاکید می‌کند: اعتراض‌ ایجاد شده نسبت به مرگ آن دختر جوان برای مخالفت با حجاب اجباری نیست بلکه این‌ بهانه‌ای بود تا توطئه‌های دشمن رقم بخورد که ثابت کرده باشند حاکمیت ایران توانایی اداره جامعه خود را ندارد.

شفیعیها با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی نیست که وقایع روی‌داده توطئه دشمن است؛ ابراز می‌کند: متاسفانه در این وقایع برخی خواص جامعه عنان اختیار از کف داده‌اند؛ در حالی که آن‌ها باید برای اصلاح امور گام می‌نهادند.

وی همچنین گفت: باید در کشور فضایی به وجود آوریم که همه شهروندان سخن مسئولان را به درستی بشنوند؛ لازمه آن هم این است که مسئولان یاد بگیرند که چگونه با مردم گفت‌و‌گو کنند تا از بطن تضارب آراء راه درست استخراج شود.

شفیعیها با بیان اینکه تعداد اعتراض‌کنندگان در این آشوب‌ها اندک بوده و شاهد هستیم بسیاری از مردم با آن‌ها همراهی نکرده‌اند؛ اضافه می‌کند: باید در جامعه فضای گفتمان ایجاد شود؛ آن هم به گونه‌ای که اثربخش باشد؛ به عنوان مثال ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، ایجاد بسترهایی برای گفتمان سایر افراد جامعه آن هم با راهکارهای دقیق می‌تواند جامعه را ارتقاء دهد.

او معتقد است: نظام باید تا آنجایی که مرزها در نوردیده نشود و خط قرمزها رعایت ‌شود؛ انتقادها را بشنود؛ در این صورت در جامعه با دستاوردهای خوبی همراه خواهیم شد.

این فعال سیاسی درباره مقوله حجاب اجباری بیان می‌کند: جامعه ما موضوع بی‌حجابی را نمی‌پذیرد؛ چرا که حجاب مقوله‌ای دیرینه در فرهنگ و تمدن ایران دارد؛ اما از آنجایی که در کشور در برخی زمینه‌‌ها به درستی عمل نشده است؛ دشمن از این فضا سوء استفاده می‌کند.

او با بیان اینکه متاسفانه در جامعه ما هر فردی به خود اجازه اظهارنظر کارشناسانه می‌دهد؛ می‌افزاید: باید آیین‌نامه و یا دستورالعملی طراحی شود تا افرادی که بدون ارزیابی، سخن می‌گویند و مطالبی عنوان می‌کنند که موجب ایجاد تنش و بازتاب‌های منفی در جامعه می‌شود؛ توبیخ و ممنوع السخن شوند؛ این تدبیرها کمک می‌کند تا سخن گفتن‌های نابجا به حداقل برسد و در این صورت دیگر هر فرد یا مسئولی اجازه بیان هر مطلبی را پیدا نخواهد کرد تا موجب بهانه دادن به دست دشمنان شود.

دبیر حزب موتلفه استان قزوین با بیان اینکه در مطالبه‌گری صورت گرفته‌ی فعلی، رنگی از اقتصاد و معیشت دیده نمی‌شود؛ اظهار می‌کند: عوامل و عناصری که در این مطالبه‌گری فعال هستند؛ نوجوانان و جوانانی هستند که معیشت برای آن‌ها چندان مطرح نیست؛ از سویی دیگر نیز افرادی که این اعتراضات را همراهی می‌کنند اغلب از قشر برخوردار جامعه هستند؛ البته منکر این نیستم که اگر جامعه از وضعیت معیشتی بهتری برخوردار بود؛ زمینه فراهم شدن اغتشاش و آشوب نیز کاسته می‌شد.

شفیعیها درباره مشارکت زنان در اعتراضات ایجاد شده تصریح می‌کند: یکی از نقاط عطف‌ جمهوری اسلامی تقویت شخصیت و اهمیت دادن به جامعه زنان بود؛ جمهوری اسلامی در هویت بخشی به جامعه زنان گام‌های بلندی برداشته که این از افتخارات نظام است.

در جمهوری اسلامی زنان در مشارکت‌های اجتماعی مهجور نماند‌ه‌اند؛ باید دقت شود این بهره‌مندی از آزادی و استفاده حقوق قانونی که برای همه افراد جامعه وجود دارد؛ در زمین دشمن و به نفع آن‌ها استفاده نشود.

اگر در جامعه کاستی وجود دارد باید اصلاح شود و همانگونه که مردان از حقوق اجتماعی برخوردار هستند زنان هم باید متناسب با جنسیت خود از حقوق لازم برخوردار شوند.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت درباره چگونگی آرام‌سازی فضای ایجاد شده، ابراز می‌کند: مسئولان می‌توانند با طراحی برنامه‌های صحیح و ایجاد بستر برای بیان مطالبات از رفتارهای هیجانی، پرخاشگرانه، غیراخلاقی و دور از شأن جوانان جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: مردم اگر به هنگام بیان مطالبات پاسخ منطقی دریافت کنند شرایط مطلوبی در جامعه حاکم می‌شود و دیگر شاهد اعتراضات خیابانی نخواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه از طریق گفت‌وگو می‌توان شرایط خوبی در جامعه ایجاد کرد؛ خاطرنشان می‌کند: شعارهایی که در این اعتراضات مطرح شد؛ علیه مسئولان نبود و تنها اصل نظام و رهبری نشانه گرفته شد که نشان‌دهنده نفوذ عناصر برانداز در آشوب‌هاست.

وی خاطرنشان می‌کند: رفتارهایی که جوانان در این اعتراضات دارند احساسی و هیجانی است، اما انتظار نمی‌رود خواص جامعه به این موضوعات دامن بزنند. در این میان نیز بیان موضوع برگزاری رفراندوم، حرکت اعتراضی و طراحی شده از سوی اتاق‌های فکر بیگانگان برای به انحراف کشاندن مطالبه درست مردم است.

دبیر حزب موتلفه استان خاطرنشان می‌کند: وقتی یک بازداشت در پلیس امنیت اخلاقی به ایجاد آشوب و هزینه برای کشور تبدیل می‌شود و به دنبال آن نیز اغتشاشات و ویرانی‌ها، دامن زدن به تعصبات قومی مثل زاهدان یا کردستان و حرکت‌های مسلحانه در آنها روی می‌دهد بیانگر آن است؛ دشمن طراحی چند وجهی کرده تا نظام را به زعم خود دچار چالش بزرگ کند.

شفیعیها با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن را باید حقیقی بدانیم؛ عنوان می‌کند: از آنجایی که درون کشور اختلاف سلیقه‌ وجود دارد باید توانایی داشته باشیم که این اختلاف دیدگاه‌ها را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا دشمن نتواند بهره‌برداری کند؛ مقام معظم رهبری در حادثه کوی دانشگاه در سال 78 نیز خطاب به سران سلایق گوناگون درون کشور روی این مسئله تاکید کردند؛ اما متاسفانه مورد توجه و عمل برخی افراد قرار نگرفت.

او با بیان اینکه مرزها با دشمن باید مشخص شود؛ اذعان می‌کند: برخی سیاسیون و جریانات سیاسی این موضوع را باور نداشته و عمل نمی‌کنند؛ آنها حاضر نیستند که مرز خود را با دشمن شفاف کنند؛ بنابراین آنهایی که بدون تامل و شتابزده بیانیه داده و به ایجاد این آشوب‌ها دامن زدند باید در مسیر اصلاح آن گام بردارند.

وی افزود: اگر مرز میان دوستداران کشور و دشمنان مشخص شود طبعا زمینه بسیاری از ناآرامی‌‌ها و آشوب‌‌ها به خودی خود از بین می‌رود و آرامش بر فضای جامعه حاکم خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی به این درک برسیم که بیگانگان حل کننده مشکلات ما نیستند، به راحتی می‌توانیم چالش‌ها را برطرف کنیم؛ ولی آنجا که به خواست خود نرسیم و بخواهیم پای دشمن و ایادی او را به میان بکشیم؛ آسیب‌ جدی به کشور وارد خواهد شد.

دبیر حزب موتلفه استان قزوین همچنین اضافه می‌کند: بدیهی است در هنگام ایجاد ناامنی، مسئولان مربوطه همچون: عزیزان نیروی انتظامی و حافظان امنیت، چاره‌ای جز برخورد و جلوگیری ندارند که جا دارد از تلاش‌های خوب آنها تشکر شود که در سایه حضور مقتدرانه و در عین حال آرام بخش خود، آرامش را به جامعه بازگرداندند.

https://shoma-weekly.ir/lo3PlS