زنان

ضرورت پیگیری درباره ماجرای زن مشکوکی که ویدیوی برخورد با او فراگیر شد

یک پایگاه خبری در این باره نوشت:

1- قبل از شروع تجمع دوربینها تردد پیاپی یک زن ۵۶ ساله را اطراف مدرسه مذکور ثبت کرده اند که مشخص نیست چطور از بروز تجمع در ساعات بعد مطلع است و در مکان حاضر شده!

2- این زن با ایستادن مقابل خودروها اقدام به تلاش برای بستن مسیر و ایجاد شلوغی می کند.

3- پس از شروع تجمع اقدام به فحاشی رکیک به مقدسات دینی و شعار علیه کشور کرده و دانش آموزان و والدین آنها را با بیان اینکه «بچه هامون رو کشتن!» تحریک به آشوب می کند.

4- پس از تذکر پلیس و برخی نیروهای امنیتی، مامور پلیس را که سعی می کند به او نزدیک نشود مورد ضربه های پیاپی قرار می دهد.

5- موبایل برخی افراد را می شکند (دو دستگاه گوشی را از دست مامورین کشیده و خرد می کند)

6- با فاصله گرفتن از مدرسه همچنان به تنش آفرینی ادامه می دهد و با افشاگری برخی والدین دانش آموزان که به رفتار او اعتراض دارند اعتراف می کند اصلا فرزندی در مدرسه ندارد و نامی را که به عنوان فرزند خود چند بار به زبان آورده ساختگی است.

7- بعد از داد و بیداد در مقابل تذکر ماموران امنیتی برای دور شدن از محل و بعدا تاکید به او برای توضیح درباره چرایی اقداماتش، با داد و فریاد عابران را تحریک میکند که به او کمک کنند. درگیری شروع شده و برخی حاضران به دلیل فحاشی های زیاد و مقاومت در برابر دور کردنش از محل با خشونت با او برخورد می کنند که ویدیوی آن منتشر و موجب بازداشت طرفهای دعوا با این زن شد.

با توجه به اینکه رسانه ها تنها خبر ضرب و شتم این زن را منتشر کرده اند باید پرسید آیا با خود این زن آشوبگر نیز برخورد لازم خواهد شد؟ اصلا بازداشت شده؟ این زن از کجا پشتیبانی خبری شده و با چه انگیزه ای اقدام به التهاب آفرینی کرده است؟

****

با توجه به انتشار گسترده ویدئوی مربوط به این ماجرا و نیز اخبار و حاشیه های مرتبط با آن از جمله نکات مورد اشاره در خبر فوق، ضرورت دارد وزارت کشور و شورای امنیت کشور هرچه زودتر در این باره اطلاع رسانی شفاف داشته باشند تا از اقدامات فتنه گون دیگر جلوگیری شود.


آخرین اخبار