شهرستانها

یادگاری از سفر امام خامنه‌ای به کرمانشاه

«تحزب می‌تواند در جامعه انجام بگیرد، درعین حال وحدت هم صدمه‌ای نبیند. اینها باهم منافاتی ندارند منتهی آن حزبی که مورد نظرماست عبارت است از یک تشکیلاتی که نقش راهنمایی و هدایت آحاد مردم را به سمت یک آرمان‌هایی ایفا می کند.»
در آستانه سالروز سفر پراز خیروبرکت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله اعظم امام خامنه ای (حفظه الله) به استان کرمانشاه هستیم.یک ماه قبل از سفر معظم له توفیق پیداکردم خصوصی به محضرشان مشرف شوم و خواسته قلبی مردم شریف استان کرمانشاه را به استحضارشان برسانم که مردم بی صبرانه درانتظار قدوم مبارکشان به استان هستند و برای این منظور چه شوقی دارند.

در مهرماه سال نود رهبر عزیز انقلاب اسلامی پای بر دیدگان اقیانوسی از مشتاقان ولایت گذاشتند که گوشهای از خلق حماسه حضورشان را به رخ جهانیان کشانیدند.

گرچه تمام سخنرانیهای ایشان سراسر حاوی مطالب ارزنده وپرثمر و نتیجه بخش بود، اما آنچه که در این نوشتار به اختصار به آن اشاره میکنم مربوط به موضوع حزب و تحزب است که معظم له در دانشگاه رازی به آن به طور مختصر(آنهم به دلیل کمبود وقت و طولانی شدن سخن) اشاره فرمودند. در بخشی از سخنان گرانسنگشان به این مهم اشاره فرمودند، بهویژه اینکه مصداق عینی کار حزبی را در غرب بیان فرمودند و آن را به مثابه باشگاه هایی برای کسب قدرت دانستند و اما در خصوص تحزب مقبول و مطلوب نیز به نظر میرسد مهم ترین نکته قابل ذکر در این باب باید بیان کرد ایناست که؛

اولا از نگاه مردم و نیز نخبگان یا خواص نیز به دو قسم تقسیم میگردد. ابتداء در خصوص تحزب مقبول که در صفبندی مادی و غیر حزب الهی میگنجد، مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. بدیهی است که تحزب مطلوب همان حزب الهی و رحمانی است که در خواستگاه عوام و خواص نیز جایگاهی رفیع دارد.لیکن آن دیگری که حتی از منظر خواص مردود و به تبع آن خواستگاه مادی و غیر الهی را دنبال میکند مد نظر ما نیست ، چه اینکه مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان در دانشگاه رازی کرمانشاه به نکته بسیار خوبی اشاره فرمودند که نه تنها اینها هیچ وجهی ندارند بلکه اگر کسانی در حقیقت دنباله رو غربیها هم هستند بدانند مقام معظم رهبری به عنوان فصلالخطاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی مخالفتی با آنها ندارند. بیان چنین مطلب مهمی از سوی معظم له شاید حاکی از آزادی بیان و فعالیتهای احزاب در چارچوب قانون تعریف شده و در حقیقت میخواهند به دنیای خارج تفهیم نمایند ؛ در ایران آزادی و دموکراسی برخلاف شعارهایی که غربیها میدهند در مقام عمل در جمهوری اسلامی ایران به خوبی اجراء میگردد.

در بحث حزب مقبول و مطلوب در راستای کار و اقدام در سطح جامعه به دو دسته تقسیم میشوند؛ تحزب مطلوب همان حزب الهی است که هدفش اعتلای دین و کلمه توحیدی است و از سویی دیگر تحزب مقبول هم میتواند در زمره خواص مردود یعنی آنچه که مقام معظم رهبری ترسیم و بیان فرمودند باشد و هم اینکه برخی از تشکل ها و احزابی که در مسیر به اصطلاح دمکراسی قدم بر میدارند و در واقع به دنبال کسب قدرت به هر شکل ممکن هستند میباشد. در این بین باز هم به گوشه دیگری از سخنان پر مغز رهبر عزیز انقلاب اشاره میکنم تا به مراتب بیشتر روشن شود که حزب غیر الهی به دنبال چه هدفی است و تحزب مطلوب به دنبال چه هدفیبه همین مناسبت می فرمایند:

«تحزب میتواند در جامعه انجام بگیرد، درعین حال وحدت هم صدمهای نبیند. اینها باهم منافاتی ندارند منتهی آن حزبی که مورد نظرماست عبارت است از یک تشکیلاتی که نقش راهنمایی و هدایت آحاد مردم را به سمت یک آرمانهایی ایفا می کند.»

خوشبختانه درحزب مؤتلفه اسلامی در خط مشی واساسنامه و مرامنامه آن ملاحظه کردهام و وجود دارد و اینجانب با تمام وجود و با افتخار خود در خدمت این حزب میدانم، چون رهبر و مقتدایم به خوبی آن را ترسیم و بیان فرمودند. همین عامل و سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری موجب شد تا به درخواست حضرات و بزرگان این حزب با آن پیشینه درخشان پاسخ مثبت داده و در حقیقت اطمینانی شد برای پذیرش مسئولیت و بهدست گرفتن سکان دبیری استان.

* دبیر استان کرمانشاه

https://shoma-weekly.ir/FROAs3