شهرستانها

یادمان خورشید در کردستان

22 اردیبهشت ۸۸ روزی بیاد ماندنی در تاریخ استان کردستان است. روزی حساس و تجلی‌گاه عینی وحدت و پیوند مستحکم و ناگسستنی مردم با ولایت و رهبری بود. روزی که همگان را با عطر دل انگیز خود رونقی دوباره داد. در این روز فرخنده که بهار طبیعت معطر ازبهار ولایت شد مردم همیشه در صحنه کردستان با جان و دل میزبان رهبر فزرانه انقلاب بودند.
جلیل مهدی عراقی- 22 اردیبهشت ۸۸ روزی بیاد ماندنی در تاریخ استان کردستان است. روزی حساس و تجلیگاه عینی وحدت و پیوند مستحکم و ناگسستنی مردم با ولایت و رهبری بود. روزی که همگان را با عطر دل انگیز خود رونقی دوباره داد. در این روز فرخنده که بهار طبیعت معطر ازبهار ولایت شد مردم همیشه در صحنه کردستان با جان و دل میزبان رهبر فزرانه انقلاب بودند.

این سفر بینظیر برکات کمی و کیفی فراوانی برای استان به ارمغان آورد و هر کسی بسته به ظرفیت وجودی خود از آن بهرهمند شد. این سفر بینظیر که تاریخ جدیدی در کردستان گشود زمینه رشدو شکوفایی در عرصههای مختلف فرهنگی، سیاسی اقتصادی و اجتماعی را فراهم نمود. چنانکه کردستان را با پیشینهای که داشت رسما به عنوان یک استان فرهنگی بیش از گذشته شناساند. اکنون با گذشت ۵ سال هنوز شمیم دلانگیز عطر حضور خورشید ولایت همچنان برای مردم و شیفتگانش تازگی داشته و بر مشام جان میرسد.

در این سفر معنوی پر خیر و برکت صدها پروژه اقتصادی، تولیدی، فرهنگی و اشتغالزا با کارشناسی کامل به تصویب رسید. قریب به اتفاق پروژهها تمام شده یا با پیشرفت بالای ۸۰درصد در حال تکمیل شدن است و نتیجه آن پروژهها، رفع محرومیت و ایجاد صدها

شغل برای جوانان توانا و تحصیلکرده استان شد. همچنین ایجاد سرپناه برای مستمندان و عزیزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از افتخارات دیگر این سفر میباشد. همچنین گازکشی به حداکثر روستاهای استان به خصوص در نقاط مرزی از افتخارات دیگر این سفر معنوی میباشد. در آیندهای نزدیک تقریباً بر اساس معیارهای جهانی تعریف شده همه روستاهای استان سردسیر کردستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

آنچه در این سالگشت باید به آن توجه داشت این است که سفر حضرت آقا، فصلی نو در حیات کردستان از جهات مختلف گشود. لذا بر مسئولین استان و کشور است که ضمن بازخوانی مطالبات معظم له و ارزیابی خود از عملکردها، کماکان خود را موظف به اجرای فرامین حضرتش بدانند.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی کردستان

https://shoma-weekly.ir/rX5dTv