شهرستانها

گسترش فعالیت بانوان در حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان

انقلاب اسلامی نیاز به حضور بانوان در وسط گود دارد و این طور نیست که ما فقط بخواهیم، جواب غربی‌ها را بدهیم بلکه این امر در عمق تعلیمات اسلامی نهفته است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اهمیت نقش بانوان در انقلاب اسلامی گفت: با نگاهی به سخنرانیهای امام خمینی (ره) درباره زن با قاطعیت میتوان گفت امام راحل نقش بانوان را در انقلاب اسلامی بالاتر از مردان میدانستند نه در سطح مردان.

محمدنبی حبیبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیاز به حضور بانوان در وسط گود دارد و این طور نیست که ما فقط بخواهیم، جواب غربیها را بدهیم بلکه این امر در عمق تعلیمات اسلامی نهفته است.

حبیبی با تاکید بر اینکه ماهیت کار ما فرهنگی است، ادامه داد: اگر در کار فرهنگی موفق نشویم در دیگر کارها هم موفق نمیشویم.

وی با طرح این سوال که «آیا اهرم در دست حکومت نیز فقط اهرم فرهنگی است؟» اضافه کرد: دولتهای ما در زمینه عفاف و حجاب کوتاهی کردهاند و از اهرمهای حکومتی بهصورت متوازن استفاده نشده است. به نظرم باید به صورت متوازن از تمام اهرمهای حکومتی از جمله ابزار فرهنگی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از کارهای بدحجابی بهشکل سازمانیافته بوده که از ابتدای انقلاب اسلامی هم وجود داشته است، افزود: اگر ظرفیتهای جمهوری اسلامی را یکی کنیم، موفق میشویم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان نیز در نشست اعضای حزب موتلفه اسلامی استان کرمان اظهار داشت: شورای اجرایی استان کرمان را هر ماه یکبار برگزار میکنیم. حزب موتلفه اسلامی در 23 شهرستان تابعه استان کرمان فعال است.

وی گفت: مؤتلفه اسلامی میراث ولیفقیه زمان حضرت امام خمینی (ره) بوده و همه مدیران و دستاندرکاران مؤتلفه با اعتقاد و ایمان راسخ در راستای اهداف امام و ولیفقیه زمان گام بر میدارند و غیر از هدایت مردم به سوی الله و انجام وظیفه در اجرای فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و ولیفقیه زمان هدفی دیگر را دنبال نمیکنند.

مقدم خاطر نشان کرد: وظیفه همه ما این است، فتنه 88 و حوادث تلخ آن را مرتبا بازخوانی کرده و از مسئولان اجرایی هم میخواهیم با دقت نظر خاصی از نفوذ اصحاب فتنه به دستگاههای اجرایی جلوگیری کنند.

در ادامه احمدعلی مقدم خواستار راهاندازی بخش بانوان حزب موتلفه استان کرمان در شهرستانهای فاقد بخش بانوان شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان نیز در این نشست با ارزیابی شرایط شهرستان و مطلوب دانستن عملکرد امام جمعه ولایی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: با توجه به تبعید مقام معظم رهبری به شهرستان جیرفت طی سالهای قبل از انقلاب، ارادت مردم این خطه به رهبری بسیار زیاد است. مصطفی همتی دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان بم نیز در این نشست به ارائه گزارشی از جابهجاییهای صورت گرفته در شرق استان کرمان طی ماههای اخیر پرداخت و گفت: ائمه جمعه خوبی در شرق استان کرمان حضور دارند و مواضع شجاعانهای را در راستای منویات مقام معظم رهبری اتخاذ میکنند.

جلال خادمی دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان سیرجان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت شهرداری سیرجان و نیز عملکرد 10 هفتهنامه موجود در این شهرستان، نسبت به محتوای این رسانه ها انتقاد کرد و افزود: بیشتر صفحات این نشریات به آگهیها اختصاص دارد و بار فرهنگی زیادی ندارند.

نرگس مختارآبادی مسئول بانوان حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اعلام آمادگی برای فعالیت گسترده تر این واحد، در سخنانی اظهار داشت: پایبند به امر ولایت هستم و فقط و فقط برای جمهوری اسلامی ایران و خط ولایت در حزب موتلفه مسئولیت پذیرفتم و امیدوارم در حد توانم در این راستا گام بردارم.

https://shoma-weekly.ir/CnNdzG