شهرستانها

گزینه بازسازی بم همچنان روی میز مسئولین بماند

حبیب الله عسکراولادی در روزهای پس از زلزله با دو نوبت سفری که به شهرستان بم داشتند و دستوراتی که صادر فرمودند به نسبت سهمی که کمیته امدادامام خمینی (ره) دربازسازی شهر داشت، تاثیر بسزایی داشتند
احمدعلی مقدم دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان باگرامی داشت یاد وخاطره تمامی درگذشتگان عزیز حادثه طبیعی و دلخراش زلزله بم از جمله دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان بم و نیز مرحوم امانی عضوسازمان دانشجویی حزب موتلفه اسلامی که درآن شهرستان دانشجو بود اظهارداشت: بلافاصله پس از حادثه علاوه بر مراکز ذیربط، تمام اقشار ملت اعم از روحانیت، بسیج، سپاه و ارتش با استقرار در آن منطقه مجدانه و بیوقفه مشغول یاری رساندن و رفع گرفتاری از مردم و شهر شدند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری افزود: هنوز سه روز از واقعه زلزله نگذشته بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور ابراز همدردی به بم تشریف فرما شدند و در جمع مصیبت دیدگان بم فرمودند: «قلب من زیر فشار مصیبت وغم مردم بم قرارداشت و الان که وضعیت رادیدهام خیلی بیشتر زیر فشار قرار دارد، ان شاءاله شهر بم را از اول بسیار بهتر و البته این بارکاملا مستحکم باید ساخت و باید نیت ما این باشدکه حتماان شاءالله از دل این ویرانهها یک شهرقوی، محکم وآباد سربلندکند». فرمایشات معظم له آنچنان روحیه امید به زندگی رادرمردم بوجودآورد که قابل وصف نیست. مقدم خاطرنشان کرد: حضرت آقا برای مرتبه دوم درست هجده روز بعد درجمع مصیبت دیدگان شهرستان بم حاضرشدند و درمصلای آن شهر فرمودند من روزهای اول این حادثه تلخ هم توفیق پیداکردم به مردم عزیز و مصیبت دیده بم، از نزدیک تسلیت بگویم، اماحقیقتش با اینکه آن روزها آمدم وسفارشهای لازم شد، دلم آرام نگرفت، چون مصیبت مردم بم مصیبت همه ما است و بم را «دارالصابرین» نامیدند.

وی همچنین افزود: دو سفر مقام معظم رهبری به بم درفاصله  ۲۱روز آنچنان به مصیبت دیدگان و بازماندگان التیام بخشید که از آن روز به بعد مردم پس از اتمام کار شناسایی ودفن عزیزان خود باتلاش زیاد و غیرقابل وصف به کار بازسازی خانه واماکن خود پرداختند، به طوریکه با پیگیریهای مستمر مقام معظم رهبری بحمداله امروز بم با بیش از ۴۳۰۰۰ واحدمسکونی و۷۰۰۰ واحدتجاری وهمچنین احیاء پارکها و مراکز اداری وآموزشی و فرهنگی و حتی مبلمان شهری واقعا مستحکم و زیبا ساخته شد که امروز به حق میتوان گفت بم یکی از امنترین ومستحکمترین شهرهای ایران ازنظرمقاوم سازی درمقابل زلزله است. دبیرحزب موتلفه اسلامی استان کرمان یادآورشد: درست است که زلزله تقدیرخداوند در زمین است، اماباید به سهم خود در تقصیر وتدبیرمان بیندیشیم. بالاخص مسئولین کشورباید اززلزله بم درس عبرت گرفته ودراستحکام سازهها وایمنی جان ومال درمقابل زلزله همانند ساخت وساز پس از زلزله بم درکل کشوراهتمام بیشتری نمایند که دیگردر زلزلهها شاهد چنین فاجعه عظیم نباشیم. مقدم درادامه با تاکید بر معضلات باقی مانده اظهارداشت: بعدازساخت وسازها آمار بیکاری درآن شهربالاست، بعضی از خیابانها وکوچههای شهرخاکی است، حصارکشی بعضی ازباغها و خانهها کامل نشده که در اینجا نیاز به توجه مسئولین ارشدکشور و بالاخص مسئولین استان دارد که با اختصاص اعتبارات ویژه ان شاالله هرچه زودتر این مشکلات هم مرتفع گردد.

وی درخاتمه یاد و خاطره مرحوم استاد حبیب الله عسکراولادی را گرامی داشته و افزود: این مرحوم در روزهای پس از زلزله با دو نوبت سفری که به شهرستان بم داشتند و دستوراتی که صادر فرمودند به نسبت سهمی که کمیته امدادامام خمینی (ره) دربازسازی شهر داشت، تاثیر بسزایی داشتند که برای ایشان از خداوند منان طلب مغفرت میکنیم.

https://shoma-weekly.ir/IdvlLW