اقتصاد

گزارش علنی سالیانه بیلان مالی شورا و شهرداری مانع بروز تخلفات خواهد شد

وظیفه اساسی و مهم دیگر شورا نظارت بر عملکرد شهرداری و برنامه‌ریزی و تصویب بودجه است و در همین راستا شورای شهر می‌تواند در هر مقطع زمانی بر روی عملکرد شهرداری نظارت کند و به صورت کتبی بیلان درخواست کند که اگر این امر محقق شود و بر سر عملکرد شهرداری جایگاهی به نام شورا ناظر باشد شاهد کاهش تخلفات هستیم.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه نباید مدیریت شهری را در اسارت مسائل سیاسی گرفتار کنیم، گفت: اعضای شوراها نباید از شعارهای داده شده خود عدول کنند ترتیبی اتخاذ کنند که وجه همت آنان تحقق شعارهای خود و مطالبات به حق مردم باشد.

احمد علی مقدم افزود: اگر نگاهی به وظایف شورا بیاندازید متوجه می شوید که اکثریت قاطع امور صنفی و زیربنایی برای شورا تعریف شده و نگاه سیاسی در امور شهر محلی از اعراب ندارد از این رو در انتخاب شهردار نیز بالطبع در نظر گرفتن امور سیاسی جایی برای عرض اندام نداشته زیرا اصولاً هیچ‌همخوانی با مأموریت‌های شهر ندارد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: سر و سامان دادن شهر انتخاب فردی به‌عنوان شهردار را می‌طلبد که متعهد، کاردان، کارآزموده، کارآمد و در عین حال انقلابی باشد، نه فردی که به این خط و آن خط سیاسی متعلق باشد. این نگاه حداقلی است که مدیریت شهری را در اسارت مسائل سیاسی گرفتار کنیم زیرا قطعاً نگاه جناحی داشتن به امور شهر آن را به‌هم ریخته و نیروهای کاردان که با جناح شهردار هم‌خوانی ندارند کنار گذاشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: وظیفه اساسی و مهم دیگر شورا نظارت بر عملکرد شهرداری و برنامه‌ریزی و تصویب بودجه است و در همین راستا شورای شهر می‌تواند در هر مقطع زمانی بر روی عملکرد شهرداری نظارت کند و به صورت کتبی بیلان درخواست کند که اگر این امر محقق شود و بر سر عملکرد شهرداری جایگاهی به نام شورا ناظر باشد شاهد کاهش تخلفات هستیم.

مقدم ادامه داد: هرچند که انتظار می‌رود شورا نیز هر ساله بیلان مالی خود را نیز به سمع و نظر مردم برساند و آن را ارائه کند که بودجه مصوب شورا در چه زمینه‌هایی هزینه شده است.

مقدم تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم شورا از اعضا آن انتظار می‌رود اشراف کامل و جامعی نسبت به مسائل مختلف شهری داشته باشند و با نیازسنجی اولویت‌های شهر را مشخص کرده و بدانند نارسایی و کمبود هر شهری در چه حوزه‌ای قرار دارد و در این زمینه طرح و ایده و راه‌حل ارائه دهند.

https://shoma-weekly.ir/Fcgpdr