اقتصاد

گزارش رئیس جمهور یک گفتار درمانی بسیار زیبا بود

من فرمایشات آقای روحانی را کامل گوش دادم و به آن خندیدم، زیرا این فرمایشات یک گفتار درمانی بسیار زیبا و جالب توجه بود، البته ما می خواهیم از دولت یازدهم مانند دولت های دیگر حمایت کنیم و نمی توانیم حرفی بزنیم.
اسدالله عسکراولادی با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در 24 خردادماه، ضرورت حمایت از دولت بر اساس رهنمود رهبری را مانع از بیان برخی حرفها دانست.

این عضو با سابقه اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص کاهش هشت میلیارد دلاری واردات مواد غذایی نسبت به دوره قبل اظهار کرد: ادعای رئیس جمهور را به هیچ عنوان قبول ندارم و معتقدم که واردات در دولت یازدهم بیشتر از دولت قبل هم شده است.

وی افزود: ما فقط محصولات غذایی پایه یا کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، سویا و چند قلم کالای دیگر را وارد می کنیم و به عنوان مثال سالانه بین 15 تا 16 میلیون تن گندم مصرف می کنیم که 12 تا 13 میلیون تن آن را تولید می کنیم، ولی 3 میلیون تن آن را باید وارد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به شکست پروژه های خودکفایی محصولات کشاورزی در این دولت به نسیم بیان کرد: کم آبی باعث شد برنامه ای که وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی گندم داشت با شکست رو به رو شود و امسال در تولید شکر هم شکست خوردیم.

عسکر اولادی افزود: در نتیجه باید وارد کنیم، و چاره ای نداریم، اما بیشتر واردات ما را دولت و شرکت های شبه دولتی یا همان خصوصیها انجام می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به نشست خبری هفته گذشته رئیس جمهور تصریح کرد: من فرمایشات آقای روحانی را کامل گوش دادم و به آن خندیدم، زیرا این فرمایشات یک گفتار درمانی بسیار زیبا و جالب توجه بود، البته ما می خواهیم از دولت یازدهم مانند دولت های دیگر حمایت کنیم و نمی توانیم حرفی بزنیم.

عسکر اولادی گفت: در دولت یازدهم واردات محصولات کشاورزی نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده زیرا امسال خشکسالی ها بیشتر شده است، به شکلی که گندم، برنج، روغن و سویا به میزان فزاینده ای به کشور وارد می شود، گوشت و شکر هم امسال به میزان بالایی وارد شد.

وی با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار به هیچ وجه اجرا نمی شود و تنها در این زمینه شعارداده می شود.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: ما در اتاق یک کمیسیون داریم به نام کمیسیون ماده 76 اتاق که فضای کسب و کار را تسهیل کنیم، ولی دولت حضور کمرنگی در آن دارد، شورای گفتگو هم تشکیل می شود ولی خاصیتی ندارد، زیرا تنها وزیر اقتصاد در این جلسات شرکت می کند و بقیه اصلا حضور پیدا نمی کنند

عسکر اولادی بیان کرد: اعضای اتاق هر چقدر هم در جلسه شورای گفتگو حرف می زنند، گوش شنوایی نیست و دولتیها حرف ما را از یک گوش می گیرند و از گوش دیگر در می کنند، بنابراین ما از دولت یازدهم با همه ادعایی که در زمینه تدبیر و امید دارد گله داریم.

https://shoma-weekly.ir/ekvDX4