اقتصاد

کوچک کردن دولت کشور را از بحران‌های اقتصادی خارج می کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با کوچک کردن دولت و تجمیع کردن هزینه ها می توان کشور را از این بحران‌های اقتصادی خارج کرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه ساختار دولت دوازدهم بهتر است کوچک شود، گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و چین به مرز ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

اسدالله عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در بررسی عملکرد دولت درباره توسعه روابط اقتصادی ایران و چین، اظهار کرد: مشکلات در بحث ارتباط ایران و چین تنها در مباحث بانکی است و مشکل دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امسال رقم معادلات و روابط تجاری ایران و چین به مرز ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید، افزود: ساختار دولت دوازدهم بزرگ است، رئیسجمهوری بهتر است ساختار دولت را کوچک کند و در جهت رفع مشکلات قدم بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه رئیسجمهوری با کوچک کردن دولت می تواند، هزینههایش را تجمیع نماید، اضافه کرد: با کوچک کردن دولت و تجمیع کردن هزینه ها می توان کشور را از این بحرانهای اقتصادی خارج کرد.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان از مشکلات اصلی کشور است، تصریح کرد: دولت باید به فکر اشتغال جوانان باشد و وعدههایی که در بحث اشتغال و رفع معضل بیکاری داده را عملی سازد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر اینکه رمز رونق اقتصادی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: معنای اصلی مقاومسازی اقتصاد کشور حمایت از تولید ملی و بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی است. اگر تولید ملی حمایت شود کارخانه ها و صنایع، فعال میشوند و بهطور خودکار اشتغالزایی هم صورت می گیرد.

https://shoma-weekly.ir/eZ8JDt