شهرستانها

کوتاه از استانها

بررسی حقوق بشر آمریکایی در بجنورد

علی احمدنیا در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در جمع اعضای مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی با اشاره به حمایت های غرب از منافقین اظهار داشت: واقعه
هفتم
تیر اوج کینهتوزی دشمنان علیه انقلاب اسلامی بود. به طور حتم این اقدام سیاه دشمنان برای همیشه تاریخ در اذهان باقی خواهد ماند.

پیام مقاومت دبیر سیستان مؤتلفه به مذاکره کنندگان

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تشییع شهدای گمنام به «فارس» گفت: از سربازان انقلاب در صحنه مذاکرات هستهای نیز میخواهیم همچنان که ایران در هشت سال دفاع مقدس به تنهایی در مقابل جامعه جهانی یک تنه از سرزمین و ارزشهای انقلاب خود دفاع کرده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کردند، بدون آنکه ذرهای باج و امتیاز به دشمنان بدهند، انتظار داریم که در جبهه مذاکرات هستهای نیز نگذارند، کوچکترین ظلم و جفایی به ملت بزرگ ایران و شهدای عزیز شود.

تکذیب نهایی شدن نامزدهای لرستان

محمدرضا ملکشاهی راد با تکذیب خبر یک سایت خبری درباره نهاییشدن یکی از کاندیداهای استان، نوشت: هیچ گزارشی جهت تعیین تکلیف و اعلام وضعیت کاندیداهای احتمالی استان به خصوص شهرستان کوهدشت به حزب مؤتلفه اسلامی استان ارائه نشده است .

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان لرستان، خاطر نشان کرد: همان گونه که آقای دکتر بادامچیان مسئول امور همدلی و همگرایی استانها در جمع مردم عزیز و نجیب خرم آباد اعلام داشتند رفع اختلاف بین کاندیداها و تعیین کاندیداهای اصولگرایی در صلاحیت جامعتین است.

تبیین مولفههای توافق پایدار در دفتر بوشهر

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر با اشاره به ویژگیهای توافق پایدار بیان کرد: در توافق پایدار باید تحریمها یکجا برداشته شود، حرکت علمی هستهای به هیچ وجه متوقف یا کند نشود، تحقیق و توسعه و پیشرفتهای هستهای ادامه داشته باشد، کسی حق مداخله در دستاوردهای هستهای ایران نداشته باشد، مذاکرهکنندگان کشورمان زیربار هیچ حرف زوری نروند و بازجویی از دانشمندان هستهای و مقامات نظامی نروند و روابط آژانس بینالمللی انرژی اتمی با ایران بهصورت متعارف و غیر فوقالعاده باشد و مسئله بازرسیهای سرزده از اماکن نظامی مطرح نشود.

فعالیتهای فرهنگی ایلام سیاستزده نشود

نصرتالله حیدری در میزگرد بررسی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای استان ایلام با تاکید بر ضرورت پرورش انسانهای متدین، متخصص و نوآور، اخلاق حرفهای، مشارکتجویی، قانونگرایی، خلاقیت و نوآوری، کار جمعی و تکریم کنشگران تصریح کرد: اهداف عملیاتی فعالیتهای فرهنگی که عبارت از حاکمیت اخلاق و معنویت، تبیین زندگی و اندیشههای امام خمینی(ره)، کارآیی و اثربخشی فعالیتها، پایش و سالمسازی دانشگاه از آسیبهای اجتماعی است. ماهیت انقلاب ما دینی است و با ولایت عجین شده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان ایلام با اشاره به مفاخر ایلام، دفاع مقدس در ایلام و تبیین نقشآفرینی ایلامیان در این دوران، خاطرنشان کرد: باید با برنامههای سیاسی دانشجو را آگاه کرد؛ اما سعی بر این باشد که برنامههای دانشجوی ما را سیاستزده نکند.

نظر دبیر خراسان رضوی درباره افطار رئیسجمهور

جواد آرینمنش دبیر خراسان رضوی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با «صبح توس» در خصوص اتفاقات پیشآمده در بین احزاب سیاسی در افطاری رئیسجمهور اظهار داشت: سوء استفاده برخی افراد و طرح مسائلی که خارج از عرف سیاسی است و همچنین مطرحکردن نام سران فتنه در جهت رسیدن به اهداف سیاسی و جناحی خود کار ناپسند و خلاف منویات و دستورات رهبری است؛ واکنشهایی که از ناحیه اصولگرایان نشان داده شد در واقع اعتراض به عبور از خط قرمزهای نظام است. زیرا یکی از شاخصهای اصولگرایی تبعیت از رهبری و تبیین روابط سیاسی مبتنیبر اصل مترقی ولایت فقیه و احترام به نظرات و دیدگاههای رهبری است.

خبرارزیابی طرح استانی شدن انتخابات در شهرکرد

مراد کاظمی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در چهارمحال و بختیاری در نشست اعضای استان و در پاسخ به اینکه طرح استانیشدن انتخابات و چالشها و مزایای آن را چگونه ارزیابی میکنید گفت: بنده با نگاه استانی چهارمحال و بختیاری و با شناختی که از استان خودمان دارم عرض میکنم، بدیهی است این طرح که مدتی در مجلس و همچنین بین مسئولین نظام مطرح است هم معایب و هم محاسن دارد. به نظر من طرح استانیشدن برای مجلس و کل کشور مفید ولی برای حوزه انتخابیه نمایندگان، ضعیف و ناکارآمد خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/HORzMJ