ورزش

کواندو و دوروی یک سکه!

وقتی بانوان ایرانی چندین سال پی در پی در مسابقات متعدد جهانی حضور پیدا کرده‌اند، نمی‌توانیم ادعا کنیم که آنها فاقد تجربه جهانی بوده‌اند و اساساً ما نمی‌توانیم در این شرایط مالی، فدراسیون تکواندوی بانوان را به مسابقات اعزام نمائیم که صرفاً کسب تجربه کنند! اگر می‌خواهیم در مسابقات مکزیک کسب مدال کنیم ضرورت دارد از این رشته به طور جدی حمایت بیشتری به عمل آید، چرا که کسب مدال در این رشته باعث جذب بیشتر جوانان به تکواندو خواهد شد.
انوشیروان دادگر- مسابقات تکواندوی اخیر، دوروی سکه داشت. در بخش مردان خیلی خوب ظاهر شدیم، علیرغم این که در این بخش تکواندوی ایران جوانگرایی کرد، اما جوانان توانستند در این مسابقات خوش بدرخشند. هر چند بازیکنان مدعی المپیکی و جهانی در مسابقات اخیر حضور داشتند، اما تکواندوکاران ما توانستند خوش بدرخشند. همچنین جوانان در این مسابقات به اعتماد به نفس دست یافتند و این امر میتواند، تکواندوی ما را برای مسابقات جهانی مکزیک آماده کند و این حادثه بسیار شیرین و جذابی برای این رشته ورزشی بود.

 لذا ضرورت دارد، این روحیه روز به روز در تکواندوی ما تقویت شود. در بخش بانوان بر عکس مردان موفقیت نداشتیم و از این جهت تأسفآور است. بانوان ما علیرغم این که چند سال است که در مسابقات جهانی حضور دارند اما متأسفانه بعضی از آنها با یک برد و یک باخت حذف میشوند! یا برخی از آنان به حریف باختند که در رده 45 قاره آسیا قرار داشتند و این حادثه به هیچ وجه قابل گذشت و اغماض نیست.

وقتی بانوان ایرانی چندین سال پی در پی در مسابقات متعدد جهانی حضور پیدا کردهاند، نمیتوانیم ادعا کنیم که آنها فاقد تجربه جهانی بودهاند و اساساً ما نمیتوانیم در این شرایط مالی، فدراسیون تکواندوی بانوان را به مسابقات اعزام نمائیم که صرفاً کسب تجربه کنند! اگر میخواهیم در مسابقات مکزیک کسب مدال کنیم ضرورت دارد از این رشته به طور جدی حمایت بیشتری به عمل آید، چرا که کسب مدال در این رشته باعث جذب بیشتر جوانان به تکواندو خواهد شد.

 

https://shoma-weekly.ir/raxw22