شهرستانها

کنسرت‌های خاص در خراسان شمالی ضدیت با فرهنگ بومی است

در ماه‌های اخیر خراسان شمالی عرصه رقابت در برگزاری کنسرت‌ها توسط خوانندگان مختلف شده است؛ به‌طوری‌که در مدت کوتاهی بیش از 20 کنسرت در مرکز استان به اجرا در آمده است. تا تبلیغات برگزاری یک کنسرت از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، بلا فاصله تبلیغات برگزاری کنسرت دیگر تابلوهای تبلیغاتی شهر بجنورد را پر می‌کند‌.
محمد اکبرزاده معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی بهصورت گستردهای میدان برگزاری انواع کنسرتهای آنچنانی شده است. وی که در جلسه شورای سیاسی اجتماعی حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی سخن میگفت، افزود: در ماههای اخیر خراسان شمالی عرصه رقابت در برگزاری کنسرتها توسط خوانندگان مختلف شده است؛ بهطوریکه در مدت کوتاهی بیش از 20 کنسرت در مرکز استان به اجرا در آمده است. تا تبلیغات برگزاری یک کنسرت از سطح شهر جمعآوری میشود، بلا فاصله تبلیغات برگزاری کنسرت دیگر تابلوهای تبلیغاتی شهر بجنورد را پر میکند.

اکبرزاده یادآور شد: بررسیها نشان میدهد اغلب شرکتکنندگان در این کنسرتها از شهرهای دیگر استان برای تماشا میآیند؛ درحالی که مقید به رعایت موازین اسلامی نیستند. وی اختلاط نامناسب زن و مرد و عدم برنامهریزی برای این موضوع را از دیگر آسیبهای برگزاری این کنسرتها دانست و گفت: ما اولویتهای فرهنگی بسیاری داریم که به آنها پرداخته نمیشود؛ اما در عین حال اگر کنسرتی برگزار میشود باید کاملاً مدیریت شده و برای ایجاد نشاط و تفریح سالم باشد و به فرهنگ سالم و ناب قومیتهای سرزنده و با نشاط استان لطمه وارد نکند.

معاون سیاسی استان، موسیقی محلی خراسان شمالی را با نشاط، در دسترس همه مردم و در سطح قابل قبولی مفرح و سازنده خواند و گفت: چرا برخی مسئولین از ظرفیتهای فرهنگی استان غافل هستند.

گفتنی است چندی قبل طریقه برگزاری و نوع کنسرتهایی که تنها در سالن سینمایی استان به اجرا گذاشته شد، مورد انتقاد امام جمعه استان نیز قرار گرفته و حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد از تریبون نماز جمعه نسبتبه آثار برگزاری این کنسرتها هشدار داده بود.

https://shoma-weekly.ir/adxMl1