اقتصاد

کمک مومنانه با استمرار تبدیل به یک حرکت عمومی شود

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان وظیفه عمومی مردم و به‌خصوص بخش خصوصی است، گفت: در بحران فعلی، هر شخصی موظف است تا در حد امکان اقدام به کمک به مستمندان کند تا استمرار این اقدامات خداپسندانه به یک اجماع و حرکت عمومی تبدیل شود.
به گزارش هم اندیشی از جمله افراد سرشناس و انقلابی اتاق بازرگانی که نام وی همیشه در اقدامات خیرخواهانه زبانزد عام و خاص است علاء میرمحمد صادقی است که بخشی از عمر 90 ساله خود را صرف کارهای خیر و دستگیری مستمندان کرده است.

دفتر کار وی همیشه شلوغ است و آنها که وی را میشناسند میگویند برخی از مراجعین به دفتر وی برای دریافت وام و پیدا کردن کار و مسائلی از این قبیل به دفتر وی مراجعه میکنند.

لذا به سراغ او رفتیم تا از وی بپرسیم که در مسیر کمکهای مومنانه چه کرده است.

میرمحمد صادقی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات خیرخوانه اظهار داشت: در روایات دینی به این موضوع مکررا سفارش شده است بنابراین به عنوان یک مسلمان باید آنچه را که در توان داریم انجام دهیم.

وی که سالها در زمینههای مختلف تجاری فعالیت داشته است، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره کمکهای مومنانه اظهار داشت: پس از سفارش رهبری در خصوص کمکهای مومنانه، حرکت مناسبی در جامعه شکل گرفت به طوری که در هر گوشه و کنار از میهن اسلامی مان شاهد اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه جمعی از مردم برای دستگیری نیازمندان هستیم.

وی با تاکید بر لزوم عمل به این مسئولیت خطیر اجتماعی بیان داشت: من هم به عنوان یک مسلمان اقداماتی در این باره انجام دادهام و با پرداخت مبالغی برای تامین بستههای حاوی مواد غذایی برای کمک به نیازمندان اقداماتی را انجام دادهام.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه پیش از این نیز این کمکها انجام میشده است، بیان داشت: بنابراین بخشی از این کمکها را مطابق برنامههای قبلی ما در اختیار کمیته امداد امام (ره) و مؤسسات خیریه قرار دادیم تا از طریق این ارگانها به دست صاحبانش برسد.

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان وظیفه عمومی مردم و بهخصوص بخش خصوصی است، گفت: در بحران فعلی، هر شخصی موظف است تا در حد امکان اقدام به کمک به مستمندان کند تا استمرار این اقدامات خداپسندانه به یک اجماع و حرکت عمومی تبدیل شود.

گفتنی است این فعال اقتصادی به اتفاقات اخیر بیروت نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مسلمان از وضعیت افرادی که در حادثه اخیر لبنان بیخانمان شدند نیز نباید غافل شویم و از هر روش ممکن باید در خدمت رسانی به حادثهدیدگان این واقعه امداد رسانی کنیم.

https://shoma-weekly.ir/3IeWST