اقتصاد

کشورهای خواهان همکاری اقتصادی با ایران باید سیاستهای نظام را بپذیرند

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در واکنش به اظهارات معاون صدر اعظم آلمان در خصوص به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران گفت:مطالب سیاستمداران آلمان به خاطر فشارهای صهیونیست‌ها است و ایران این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد.
علاء میرمحمدصادقی، عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اظهارات گابریل معاون صدراعظم آلمان در رابطه با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در ایران، برای توسعه روابط با این کشور اظهار کرد: آلمان در گذشته شریک اول اجرایی ایران بوده و اکنون نیز بیشترین منافع را از تصویب برجام برده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز تجار و بخش خصوصی آلمان به این کشور فشار می‌آورند که جایگاه گذشته خود را در کشور ما بدست آورند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: مطالبی که گاهی سیاستمداران آلمان ممکن است بگویند به خاطر فشارهای سیاسی از طرف صهیونیست‌ها است.

وی تصریح کرد: سیاست ایران مشخص است و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت و با روشهای این رژیم موافقت نمی‌کند.

میرمحمدصادقی گفت: این موضوعات مواردی سیاسی است که مطرح می‌شود اما تا جایی که اطلاع داریم بخش خصوصی آلمان علاقه زیادی برای همکاری با ایران و افزایش مراودات دارد.

وی در پایان تصریح کرد: هر کشوری که می‌خواهد با ایران کار کند باید سیاست‌های ایران را که جمهوری اسلامی ترسیم می‌کند، حتما بپذیرد.

https://shoma-weekly.ir/wfDlg8