ورزش

کشتی‌گیرانی که عدالت را تحمل نمی‌کنند، بروند

کسانی که نمی‌توانند عدالت را تحمل کنند، باید بروند تا کشتی بیش از این خوار و خفیف نشود. سالن کشتی جایی نیست که پای پلیس به آن باز شود و...
مهدی یکتا- مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در شهر مشهد مقدس با حواشی عجیبی همراه بود که شاید در تاریخ کشتی این مرز و بوم بیسابقه بوده باشد. «امید نوروزی» بهعنوان قهرمان المپیک و یک الگو برای جوانان کار زشتی را انجام داد که همه زیباییهای این مسابقات را تحت تاثیر قرار داد!

«نوروزی» که 5 بر یک از «مهدی زیدوند» رقیب خود عقب افتاده بود، تاب نیاورد و در یک اقدام غیرمنتظره و تاسفبرانگیز با چوب بالای میز داوران رفت تا آنها را کتک بزند! و این در حالی بود که نوروزی این فرصت را داشت تا سایر حریفانش را شکست دهد و دوباره با زیدوند روبهرو شود؛ اما امید نوروزی با این کار زشتش همه را ناامید کرد!

کار این قهرمان شیرازی باعث شد تا جامعه کشتی خجالت زده شود! قهرمانی که به جای رقابت روی تشک زور خود را به تابلوهای تبلیغاتی نشان داد و همه چیز را زد و شکست! البته «امید نوروزی» در جنجالسازی تنها نبود و دو قهرمان المپیکی دیگر نیز با او همراه بودند.

«قاسم رضایی» در وزن 97 کیلوگرم وقتی حریف «مهدی علیاری» جوانتر از خود نشد، سالن را روی سرش گذاشت و سکوهای سالن را بههم ریخت تا همه را انگشت به دهان کند. اگرچه «حمید سوریان» دیگر قهرمان المپیکی کشورمان حاشیهای روی تشک کشتی به وجود نیاورد؛ اما پس از وزنکشی ناگهان غیباش زد و حاضر به شرکت در مسابقات انتخابی نشد!

در پی این اتفاقات «امید نوروزی» رسما عذرخواهی کرد و خیلیها نیز مثل همیشه مطالبی تکراری در باب مکتب پهلوانی و جوانمردی نوشتند.

همه اینها به جای خود؛ اما به جاست «رسول خادم» به ریشهیابی این حواشی بپردازد. رئیس فدراسیون کشتی که در مشهد به سمت او هم بطری آب پرتاب شد، بهتر است به جای تصمیمات احساسی دلایل اقدام زشت این سه قهرمان المپیک را جستجو کند.

شاید دلیل اصلی خود مسابقات انتخابی باشد. «سوریان»، نوروزی و رضایی که سالها بهشیوه انتصابی «محمدبنا» عادت کرده بودند حالا خود را بالاتر از جوانان میدانند و با اکراه روی تشک رفتند که نتیجهاش را همه دیدیم!

البته این دلیل نمیشود تا بخواهیم از خاطیان جانبداری کنیم و شکی نیست عدم برخورد با متخلفان باعث میشود سنگ روی سنگ بند نشود.

انتظار ما از «رسول خادم» این است با این افراد خاطی برخورد شود. کسانی که نمیتوانند عدالت را تحمل کنند، باید بروند تا کشتی بیش از این خوار و خفیف نشود. سالن کشتی جایی نیست که پای پلیس به آن باز شود و... ما که فقط حسرت خوردیم و افسوس!

https://shoma-weekly.ir/QEN1rs