ورزش

کشتی و سالی سخت

وقتی شرایط کشتی را در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، این نتیجه به دست می‌آید که کشتی در سال 92، مسیر پرچالشی را در پیش‌رو دارد. علت اصلی این مشکلات استفاده از افراد غیرمتخصص در این رشته ورزشی اصیل است.
مجید خدایی- وقتی شرایط کشتی را در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار میدهیم، این نتیجه به دست میآید که کشتی در سال 92، مسیر پرچالشی را در پیشرو دارد. علت اصلی این مشکلات استفاده از افراد غیرمتخصص در این رشته ورزشی اصیل است.

از یکسو انتخابات تعیین رئیس فدراسیون کشتی عقب افتاده است و در حال حاضر وجود سرپرست، یک کار کاملاً غیرقانونی است و تنها رسول خادم با یک نقره برای کشتی آبروداری میکند و شاید خود را زیربار مسئولیت قرار داده است. اما بعضی از تغییرات در کشتی نهتنها باری را از روی دوش کشتی برنمیدارد، بلکه مشکلات را عمیقتر و بیشتر خواهد کرد و یک بار مالی را هم برکشتی تحمیل خواهد کرد که این روند از نظر مدیریتی کار درستی نیست. عدهای از بنده این سؤال را میپرسند؛ شورای اخیر را که با حضور عدهای از بزرگان کشتی تشکیل شده است، چگونه ارزیابی میکنید؟ در پاسخ این سؤال مهم میتوانم اینگونه مطرح کنم که حضور افراد شناخته شده در شورای اخیر، در نگاه کلی مثبت و ارزشمند است اما به شرط اینکه از نظرات آنان و راهکارهایی که این افراد ارایه میدهند کاملاً استفاده شود و این افراد به عنوان «ویترین» حضور نداشته باشند و با دیدگاههای آنان برخورد کلیشهای نشود چون این افراد سالیان متمادی عمر خود را در کشتی صرف کردهاند و محتاج نام و عنوان نیستند و جامعه به اندازه کافی نام و شخصیت آنها را میشناسد.

لذا ضرورت دارد که مسئولین کشتی از نظرات آنان استفاده کنند، در این حالت وجود این شورا میتواند برای کشتی مفید واقع شود.

مربی سابق تیم ملی کشتی ایران

 

https://shoma-weekly.ir/OceAWp