ورزش

کشتی ایران به المپیک فکر می‌کند

نمی‌توان از نقش «رسول خادم» که علاوه بر هدایت ملی‌پوشان، ریاست فدراسیون کشتی، هماهنگ‌سازی مربیان را هم بر عهده داشت، بی‌تفاوت گذشت؛ به عبارت دیگر از زمانی که فدراسیون کشتی به دست اهل فن سپرده شده، تحولی عظیم به وجود آمده است که امروز به وضوح می‌توان آن را دید.
مهدی یکتا- چهل و سومین دوره جام جهانی کشتی آزاد با میزبانی آمریکا و حضور هشت تیم برتر دنیا برگزار شد که در نهایت تیم ملی ایران توانست برای چهارمین مرتبه متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

قهرمانی آن هم در خاک آمریکا و اوضاع و احوال سیاسی کنونی از حلاوت و شیرینی خاصی برخوردار بود و موجب شادی رهبر و ملت شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن پیام تبریک به کشتیگیران و دستاندرکاران تیم ملی آنها را فرزندان خود و ایران عزیز خواندند تا ارزش این قهرمانی را دو چندان کنند.

بیتعارف نمیتوان از نقش «رسول خادم» که علاوه بر هدایت ملیپوشان، ریاست فدراسیون کشتی، هماهنگسازی مربیان را هم بر عهده داشت، بیتفاوت گذشت؛ به عبارت دیگر از زمانی که فدراسیون کشتی به دست اهل فن سپرده شده، تحولی عظیم به وجود آمده است که امروز به وضوح میتوان آن را دید.

البته کشتی ایران دهها، صدها و هزاران استعداد در گوشه و کنار کشور دارد که شاید پیش از «رسول خادم» هیچکس نامی از آنان نشنیده بود؛ اما با راهاندازی کارگاههای آموزشی راه برای این گروه از جوانان باز شد. همچنین آقارسول بدون سر و صدا تغییراتی بنیادی در نحوه تمرینات کشتیگیران ایجاد کرد به گونهای که نقطه ضعف اصلی کشتی ما به نقطه قوت بدل شد. قهرمانان ایرانی درجام جهانی و در تقابل با تیمهای بلاروس، ترکیه و بهویژه جمهوری آذربایجان و آمریکا نهتنها از لحاظ تنفسی کم نمیآوردند، بلکه اغلب در دقایق پایانی و به لطف آمادگی جسمانی بالا امتیازات حیاتی را بهدست میآورند.

«رسول خادم» و کادر فنی تیم ملی در این مسابقات از پشتوانهسازی نیز غافل نشدند و چهرههایی همچون بهنام احسانپور، حسن یزدانی، سید احمد محمدی، علیرضا کریمی، مرتضی رضایی قلعه، پیمان یاراحمدی، یونس سرمستی و... را به کشتی دنیا معرفی کرد تا همه ما را امیدوار کند.

نکته قابل توجه دیگر استقبال بی نظیر ایرانیان از جام جهانی 2015 لس آنجلس بود به حدی که سایت اتحادیه جهانی کشتی از تماشاگران وفادار ایرانی تقدیر کرد. مخلص کلام کشتی ایران به تحولی عمیق و مثبت نیاز داشت که به لطف «رسول خادم» حاصل شد و این یادداشت را با این امید جمع میکنیم که پیروزیهای مهمی در المپیک 2016 به نام کشتی ایران نوشته شود.

https://shoma-weekly.ir/hLzC3K