اندیشه

کسی که حاج قاسم سلیمانی به او افتخار کرد

سردار حاج قاسم سلیمانی درباره او می گوید: «ما افتخار می‌کنیم به مغفوری که در حفظ بیت المال وقتی همسرش می‌خواست وضع حمل بکند، برای رساندن خود به بیمارستان از موتورسیکلت سپاه استفاده نکرد.»
اغلب ما وقتی نام احکام را می شنویم بلافاصله به یاد احکام نماز و روزه و عیادات فردی از این دست

می افتیم. غافل از اینکه برخی احکام شرعی هستند که در عین داشتن اهمیت فوق العاده مورد بی توجهی قرار می گیرند. حتی بعضا مشاهده می شود که قشر متدین نیز نسبت به آنها توجه ندارند.

در اجوبه الاستفتائات رهبر معظم انقلاب آمده است:

س ۱۹۸۹: آیا عدم رعایت مقررات شرکتهای خارجی توسط شخصی که در آنجا کار می‏ کند و یا با آنان معامله انجام میدهد، بهخصوص اگر موجب سوءظن به اسلام و مسلمین شود، جایز است؟

ج: بر هر مکلّفی مراعات حقوق دیگران هرچند مربوط به غیر مسلمانان باشد واجب است.

چند نکته:

- نظر فقها بر این است که رعایت قانون کشور کفر هم لازم و واجب است (البته مادامی که مخالف احکام اسلامی نباشد) چه رسد به رعایت قوانین کشورهای اسلامی.

- زمانی که امام در پاریس و در محله نوفل لوشاتو بودند، برخی از همراهان امام گوسفندی ذبح کردند، طبق قانون کشور فرانسه ذبح حیوانات در خارج از کشتارگاه ممنوع است. امام وقتی که با خبر شدند این کار خلاف قانون کشور فرانسه است، فرمودند: من از گوشت این گوسفند نمیخورم.

- در خاطرات شهید عبدالمهدی مغفوری فرمانده سپاه کرمان نقل میکنند که وقتی در حین ماموریت از سرعت مجاز بیشتر می روند فردایش جلوی پاسگاه میایستد تا جریمه سرعت غیر مجاز را بدهد! به او گفتند در حین ماموریت بوده. گفت: امروز جریمه بدهم بهتر است زیرا فردا نمیتوانم جواب امام را بدهم چون امام فرموده خلاف قانون خلاف شرع است.

- همین میشود که سردار حاج قاسم سلیمانی درباره او می گوید: «ما افتخار میکنیم به مغفوری که در حفظ بیت المال وقتی همسرش میخواست وضع حمل بکند، برای رساندن خود به بیمارستان از موتورسیکلت سپاه استفاده نکرد.»

- حال تصور کنید ما چقدر از آرمانهای امام و شهدا فاصله گرفتهایم که حتی برای زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) نیز قانون دو کشور اسلامی را زیر پا میگذاریم! به راستی چه فکری میکنیم؟ آیا برای یک مستحب مانند زیارت باید مرتکب عمل حرام شد!؟

https://shoma-weekly.ir/Kq8b61