ورزش

کسب سه مدال طلای کاراته در اینچئون دور از انتظار نیست

ما از هشت فرصتی که در بخش مردان و زنان در بازیهای آسیایی اینچئون خواهیم داشت، قطعا می‌توانیم سه مدال طلا کسب کنیم. ناگفته نماند بحث مسایل داوری در چنین رویدادی مهم است، چرا که مدال‌ها در چنین رقابتی تقسیم می‌شود و حضور داوران ایرانی در چنین رقابت‌هایی بسیار مهم است. پس با این حساب کسب سه مدال طلا در بازیهای آسیایی اینچئون دور از انتظار نیست و شاید هم بیشتر بتوانیم مدال کسب کنیم.
حسین روحانی- نفرات اصلی برای حضور در دو رویداد بزرگ بازیهای آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی باید دارای چند ویژگی باشند. مسایل فنی بحث حضور در اردوها به صورت منظم، بحث مسایل اخلاقی و بحث نتایجی که در مسابقات تدارکاتی کسب میکنند، جزء عوامل اصلی مورد نظر ماست. در مسابقات انتخابی قرار بود، در هر وزن دو نفر انتخاب شوند، اما با تصمیم مدیر فنی تیمهای ملی، مسئولین فدراسیون و کادر فنی در برخی از اوزان تعداد بیشتری از کاراتهکاها به اردو دعوت شدند. شرایط طوری بود که فاصه فنی بین برخی از اوزان یک مقدار زیاد بود که این امر مدنظر کادر فنی نبود، به همین دلیل تعداد نفرات دعوت شده به اردوها در برخی اوزان بیشتر شد. در اوزان سنگین به خاطر حضور در مسابقات تیمی و نیاز به تعداد نفرات بیشتر تعداد کاراتهکاهای حاضر بیشتر شد. البته در مرحله بعدی انتخابی قطعاً ریزش خواهیم داشت.

دیدگاه کادر فنی این بود که در برخی از اوزان که فاصله زیادی بین نفرات وجود دارد، انتخابی برگزار نشود. چهار نفر از بازیکنان نیز به همین دلیل در انتخابیها مبارزه نکردند. به عنوان مثال وزن ۶۰کیلوگرم امیرمهدیزاده و همایون درفشی فر هر دو کاراتهکاها از لحاظ فنی نزدیک به هم بودند، به همین دلیل در این وزن انتخابی برگزار میشود. در انتخابی مرحله بعد قطعاً در هر وزن دو نفر بیشتر به دور دوم تیم ملی دعوت خواهد شد، شاید در اوزان بالا یکی دو نفر بیشتر باشد، آن هم به خاطر بحث حضور در مسابقات تیمی است. خوشبختانه جلسات خوبی با معاون وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و قولهای خوبی از سوی آنها گرفته شده است. امیدوارم شرایط طوری باشد که بتوانیم از توان موجود استفاده کنیم و در بازیهای آسیایی اینچئون نتایج خوبی را کسب کنیم. حضور مسئولین کمیته ملی المپیک در اردوهای تیم ملی باعث دلگرمی نفرات اردونشین میشود. بحث فراهم کردن امکانات و محل تمرین کاراتهکاها در آکادمی ملی المپیک باعث بالا رفتن انگیزه ملیپوشان میشود.

امیدوارم شرایط طوری باشد که بتوانیم در دو رویداد مهم پیش رو نتایج قابل قبولی که در شأن کاراته ایران است را کسب کنیم. ما از هشت فرصتی که در بخش مردان و زنان در بازیهای آسیایی اینچئون خواهیم داشت، قطعا میتوانیم سه مدال طلا کسب کنیم. ناگفته نماند بحث مسایل داوری در چنین رویدادی مهم است، چرا که مدالها در چنین رقابتی تقسیم میشود و حضور داوران ایرانی در چنین رقابتهایی بسیار مهم است. پس با این حساب کسب سه مدال طلا در بازیهای آسیایی اینچئون دور از انتظار نیست و شاید هم بیشتر بتوانیم مدال کسب کنیم.

*مربی تیم ملی کاراته

https://shoma-weekly.ir/mPzS5a