شهرستانها

کسانی که ولایت و امامت را نپذیرند، در سرگشتگی باقی خواهند ماند

دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان شرقی پیام غدیر را تسلیم در برابر امر خدا و نه به نفسانیت دانست و گفت: غدیر عزت برای امت اسلامی را در برابر غیر خدا تضمین کرده است.

 رحیم جهانی در گفتگو با خبرنگاران در آستانه عید غدیر خم گفت: یکی از برکات دین مبین اسلام برای امت اسلامی زنده ماندن راه پیامبر اسلام (ص) برای هدایت مسلمانان در شرایط سخت و دشوار بعد از وفات آن حضرت است.

وی اظهار داشت: این امر در سایه سار زلال و جاری اصل ولایت ممکن شده تا آموزه های قرآنی از بطن این معجزه جاوید الهی خارج شده و در اختیار امت اسلامی قرار گیرد.

جهاتی ابراز داشت: امامت مهمترین سپر در مقابل تحریف قرآن و احکام اسلامی است و دنیای اسلام هر فقیه شیعه و سنی را که دارد همگی ریشه در مکتب علمی اهل بیت علیهم السلام دارند و غدیر فرصتی است تا همه مسلمانان با مرور داشته های امروز خود علت عزت اسلام را دریافته و نقاط ضعف خود را با اتکاء به سیره امامان رفع کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان تصریح کرد: امروز تنها یک حکومت اسلامی بر تارک امت اسلامی در حال درخشش است که توانسته با اتکاء به مکتب قرآن و اهل بیت شکوه و عظمت و استقلال را به مسلمانان تحت حاکمیت خود عرضه کند و آن جمهوری اسلامی ایران است چرا که فرهنگ غدیر در این جغرافیای اسلامی جریان دارد.

جهانی گفت: اگر امروز با تمام مشکلات موجود و فشارهای جهانی علیه کشورمان شاهد درخشش نام ایران در جهان هستیم و همه قدرت های شرق و غرب با دید یک قدرت اسلامی به ما می نگرند در سایه همین فرهنگ است.

وی اظهار کرد: غدیر در واقع نقطه رهایی از بندگی غیر و تسلیم در برابر اراده خداوندی است چرا که شروع غدیر از قربانگاه ابراهیمی بوده که همان تسلیم در برابر امر الهی است و در ادامه با اجتماع غدیر تسلیم در برابر خداوند یادآوری می شود.جهانی همچنین گفت: آنانکه پیام تسلیم ابراهیم و رسول گرامی اسلام (ص) را دریافتند در کنار علی(ع) ماندند و آنان که تسلیم غیر این دو شدند، یک ماه بعد در برابر حجت خدا در کربلا ایستادند و فرزند رسول خدا و یاران و اهل بیتش را غرق در خون کردند و عده ای نیز که بی طرفی اختیار کردند در فراز و نشیب تاریخ دستخوش حوادث تلخ شدند. وی در ادامه گفت: امروز غدیر به سردرگمی های امت اسلام پاسخ صریح می دهد و آن اینکه تا زمانی که امامت و ولایت قبول واقع نشود حیرت و سرگشتگی برخی از امت اسلامی همچنان ادامه خواهد داشت و عزت آنان لگد مال خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/kFZ4MM