شهرستانها

کتمان مشکلات، دردی از حوزه سلامت استان مرکزی دوا نمی‌کند

دبیر حزب موتلفه استان مرکزی در نشست هفتگی اعضای شورای استان موتلفه اسلامی که در اراک برگزار شد به بررسی برخی مسائل کلان استان پرداخت و بر تهیه لیستی از معضلات و راهکار‌های برون رفت از مشکلات تاکید کرد.
دبیر حزب موتلفه استان مرکزی در نشست هفتگی اعضای شورای استان موتلفه اسلامی که در اراک برگزار شد به بررسی برخی مسائل کلان استان پرداخت و بر تهیه لیستی از معضلات و راهکارهای برون رفت از مشکلات تاکید کرد.

نادر مقدسی با اشاره به وضعیت نامناسب سلامت استان اظهار داشت: انکار و کتمان مشکلات دردی را از حوزه سلامت استان مرکزی دوا نمیکند، بلکه باید با شناخت عمیق ضعفها، برنامه و تدبیر در رفع و حل معضلات کوشید. یکی از راههای بالا بردن کیفیت ارایه خدمات به مراجعین و مردم استان بالا بردن انگیزه کاری پرسنل بخش بهداشت و درمان در اراک و دیگر شهرها است. در حال حاضر بدلیل معوقات چندین ماهه کارکنان بهداشت و درمان استان عدم انگیزه کاری در این بخش بوجود آمده که باید سعی کنیم این مشکل را برطرف نماییم.

وی در ادامه آلودگی را یکی از موضوعات جدی شهر اراک دانسته گفت: سرطان در استان مرکزی و اراک بالاتر از حد متوسط کشوری است.

وی اظهار داشت: مشکل اینجا است که صنایع رشد داشتهاند اما توسعهای نداشتهایم و فقط به اشتغال و سرمایه توجه کردهایم. میزان برداشت ما از محیط زیست سه برابر استانداردهای دنیاست و در آینده محیط زیست ما چنان آلوده خواهد بود که فقط باید به آن بپردازیم و منتظر بیماریها باشیم.

مقدسی از ۴۷ هزار نیروی بیکار در استان مرکزی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بوده و متقاضی شغل هستند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی سالانه ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که باید پایدار باشد، اضافه کرد: عدم پرداخت تسهیلات تولیدی به صندوق اشتغال استان و لزوم توزیع ریالی و عدم توسعه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی از مشکلات در این حوزه است. وی افزود: بر اساس ارزیابیهای انجام شده شاخص بهره وری سیستمی از تسهیلات بانکی در استان
۲۴ درصد و در حوزه اثربخشی تسهیلات ۱۳ درصد است که این شرایط برای قطب صنعت کشور قابل قبول نیست. شاخص گردش تسهیلات بانکی در استان مرکزی ۹۸ صدم درصد است درحالی که این شاخص برای استان تهران ۵۸ و برای اصفهان ۱۴ درصد است.

https://shoma-weekly.ir/DCG57E