شهرستانها

کاپیتولاسیون فرهنگی اندرویدی

68 درصد طلاق‌های ثبت‌شده در ۱۵۰ کشور دنیا به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف از طریق شبکه‌های ‌اجتماعی بوده است. نبود زیرساخت‌های بومی و عدم تولید محتوا باعث شده است که کاربران مجبورندبه سمت استفاده از نرم‌افزارهای خارجی سوق داده شوند و کاربران با ورود به محتواهای غیراخلاقی این ابزارها وارد باتلاقی خواهند شد که بیرون آمدن از آن سخت است.
میثم معافی- اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است! این جمله از مقام معظم رهبری است و عمق استراتژیک ما در برخورد با فضای مجازی را مشخص میکند، معظمله در بخشی از بیانات خود فرمودهاند: اگر میتوانستم خودم مسئولیت شورایعالی فضای مجازی را به عهده میگرفتم و در جای دیگر میفرمایند اگررهبر نبودم، رئیس فضای مجازی میشدم.

اوباما در اسفند سال ۸۹ در کنگره، از او سؤال شده بود که بودجه کلان جنگ نرم علیه ایران را کجا خرج کردهاید. اوباما در بند اول گزارش خود به کنگره میگوید با بودجه جنگ نرم علیه مردم ایران، اندروید را وارد ایران کردهام.

براساس زیرساختهای موجود و توسعه بدون برنامه آن الان رئیسجمهور آمریکا میتواند دولت الکترونیک ما را قطع کند. چراکه «کلید سوئیچ اینترنت» زیردست اوباماست؛ یعنی اختیار دولت الکترونیک ما در دست رئیسجمهور دولتی است که با ایران اسلامی سر تخاصم و دشمنی دارد و سیستم ارتباطاتی ما تبدیل به دلال پهنای باند اینترنت و نمایندگی آژانس امنیت ملی آمریکا NSA در ایران شده است و بجای سیاستهای کلی نظام، در جمهوری اسلامی ایران، سیاستهای رسمی آمریکا اعمال میشود، این درحالی است که فیلتر ۷۰ درصدی پایگاههای اینترنتی در انگلستان را نمونهای از تلاش دولتهای غربیبرای کاهش خطرات فضای مجازی است.

در جهان، رژیم صهیونیستی با بیش از ۹۷درصد، انگلستان با ۷۰درصد، فرانسه ۶۶درصد، آمریکا ۳۶درصد در صدر فیلترینگ جهان قرار دارند و اساسا برای اولین بار نرمافزارهای فیلترینگ توسط آمریکا تولید شد و اولین قانون فیلترینگ سختگیرانه در آمریکا تصویب شد؛ درحالیکه عده معدودی در دولت به خاطر منافع نامشروع باندی، با قطع دسترسی این شبکهها به مردم و کودکان بیدفاع ایرانی مخالفت میکنند و حتی عده معدودتری بهدنبال رفع فیلتر برخی شبکههای مخرب ضداجتماعی در ایران هستند!

از طرفی آسیب های ضداخلاقی و اجتماعی شبکه های مجازی رها، خانمانسوز شده است. 68 درصد طلاقها، به خاطر خیانت یکی از زوجین از طریق شبکههایاجتماعی است، 89 درصد محتوای چت و نرمافزارهای ضداجتماعی موبایل، غیراخلاقی است و این آمار از طرف نهادهای جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه یک مؤسسه آمریکایی به نام مؤسسه « فمیلیسیف» به این حقیقت اعتراف کرده است که یکی از معتبرترین مؤسسات امنیت خانواده در جهان است، آمار مؤسسه «کاوننت آیز» بیان میکند:
68 درصد طلاق
های ثبتشده در ۱۵۰ کشور دنیا به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف از طریق شبکههای اجتماعی بوده است. نبود زیرساختهای بومی و عدم تولید محتوا باعث شده است که کاربران مجبورندبه سمت استفاده از نرمافزارهای خارجی سوق داده شوند و کاربران با ورود به محتواهای غیراخلاقی این ابزارها وارد باتلاقی خواهند شد که بیرون آمدن از آن سخت است.

طبق دستورات قضائی (قانونی) باید «لاین»، «تانگو» و «اینستاگرام» و «واتساپ» مسدود میشدند؛ اما متأسفانه هنوز فعالیتی در این مورد صورت نگرفته است و به «قانون» عمل نمیشود؛ اما شعارش داده میشود و این درحالی است که با عضویت هر کاربر در این شبکهها، ۱۴۵ دلار به ارزش آنها افزوده میشود. بهائیاندرنشست۱۹روزیکبارشان که به «ضیافت» معروف است، در هر جلسه مبالغیبه میزان تقریبی۲۰هزارتومان برای اسرائیل و بیت العدل جمعآوری میکنند و این درحالی است که هرکلیک در وایبر (شبکه اسرائیلی) پنج تا ۲۰سنت برای این شبکه سودآوری دارد و این درآمد جزء پنج درآمد برتر اسرائیل به گفته وزیر اقتصاد اسرائیل (نفتالی بنت) است که گفت: «وایبر جزء پنج برند اصلی تجارت اسرائیل است که این کشور را از بایکوت نجات داده است.» وایبر اکنون در ایران ۱۱میلیون کاربر دارد که بزرگترین گروه وایبری در خاورمیانه میباشد. شگفتا که چرا دولت و وزارت محترم ارتباطات و بهویژه کمیسیون تنظیم مقررات، برخلاف ماده یک سیاست کلی برنامه پنجم توسعه اساسا چیزی بنام «پیوست فرهنگی» ندارد و این درحالی است که در شورای انقلاب فرهنگی که ریاست آن هم اتفاقا برعهده رئیس محترم جمهور است، کمیسیونی به نام «کمیسیون پیوست فرهنگی» وجود دارد که متأسفانه اثر فانتزی و دکوری پیدا کرده است، چراکه سه نفر در وزارت ارتباطات و درکمیسیون مذکور قدرتشان بیشتراز کل اعضای شورای فرهنگی و۲۵ نفرعضو شورای فضای مجازی است.درابتدای دولت اصلاحات مشاور رئیس جمهور وقت، آقای حجاریان در جلسهای که در وزارت کشور جمهوری اسلامی تشکیل شده بود گفت: منظور ما از «دموکراسی»، «لیبرالیسم» است و لیبرالیسم هم یعنی سکولاریسم (جدایی نهاد دین از اجتماع)، بنابرایندولت تدبیر و امید باید جلوی پدیده «کاپیتولاسیون فرهنگی اندرویدی» را بگیرد تا بیش از این، فرایند سکولاریزاسیون در میدان فضای مجازی، میدانداری نکند و افسار این بخش مهم فرهنگ ایران اسلامی راازدست NSA آژانس امنیت آمریکا و اسرائیل بگیرد.

*معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی استان مازندران

https://shoma-weekly.ir/4X45WE