اقتصاد

کاهش 30 درصدی صادرات پسته

آخرین پیش‌بینی تولید پسته در سال جاری کاهش 30 درصدی این میزان است. اگر کم‌آبی ادامه پیدا کند اسباب نگرانی است؛ زیرا تولید و صادرات پسته در کشور به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. ما برای صادرات در سال جاری 160 هزار تن برنامه‌ریزی کردیم که احتمال دارد تنها 120 هزار تن آن محقق شود.
اسدالله عسکراولادی با اشاره به پیشبینی کاهش 30 درصدی تولید پسته در کشور عنوان کرد: ممکن است تولید این محصول از کرمان به استانهای دیگری مثل یزد، خراسان جنوبی، ساوه، قم، قزوین، سمنان و دامغان منتقل شود.

وی با بیان اینکه تولید پسته در سال قبل حدود 220 هزار تن بوده است، گفت: این در حالی است که آخرین پیشبینی تولید پسته در سال جاری کاهش 30 درصدی این میزان است. اگر کمآبی ادامه پیدا کند اسباب نگرانی است؛ زیرا تولید و صادرات پسته در کشور بهشدت کاهش پیدا میکند. ما برای صادرات در سال جاری 160 هزار تن برنامهریزی کردیم که احتمال دارد تنها 120 هزار تن آن محقق شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه علاوه بر کاهش تولید پسته نرخ ارز نیز کاهش یافته و مزید بر علت شده است، گفت: دلار با حدود 125 تومان کاهش به 3270 تومان رسیده که این میزان کاهش بهشدت به ضرر صادرات است.

https://shoma-weekly.ir/Auob17