شهرستانها

کاهش بودجه عمرانی مرکزی عامل مهم بیکاری استان

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال جاری ۸/۳ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۲/۳ درصد کاهش داشته است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به مشکلات صنعت استان مرکزی گفت: تورم، افزایش قیمت ارز، تحریمها و اجرای طرح هدفمندی از جمله مسائلی است که صنعت کشور را و به تبع آن صنایع موجود در استان مرکزی را دچار مشکل کرده است. وی افزود: باید در این خصوص با تأمین نقدینگی مناسب این مشکلات را برطرف کنیم و بسیاری از سرمایهها در استان به دلیل مشکلات سرمایه در گردش و نرخ بهره بانکی بالا بلاتکلیف ماندهاند که با اصلاح این امور میتوان بخشی از این مشکلات را برطرف نمود.

نادر مقدسی با اشاره به وضعیت بیکاری در استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال جاری ۸/۳ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۲/۳ درصد کاهش داشته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در ادامه بیان کرد: با توجه به ورود فارغ التحصیلان به بازار کار و از طرفی تعطیلی برخی کارخانهها این نرخ بیکاری در استان کاهش چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲درصد اشتغال استان در اجرای طرحهای عمرانی ایجاد میشود، گفت: کاهش ۳۳ درصدی بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته، میتواند در افزایش نرخ بیکاری موثر باشد.

دبیر حزب موتلفه استان در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی زیرساختهای مناسب صنعتی را دارد، با تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی میتوان تا حدودی مشکلات اشتغال استان را برطرف کرد.

مقدسی با انتقاد از عملکرد مسئولین در حوزه کاهش آلودگی شهر اراک گفت: براساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک باید ظرف دوسال بهینه سازی خطوط احیای آندوسازی صورت میگرفته اما روند اجرایی کردن این مصوبه کند است و هیچ تغییر قابل ملاحظهای در این زمینه صورت نگرفته است. وی افزود: مقامات ارشد استان با توجه به حکم دستگاه قضایی میتوانند ایرالکو را تعطیل کنند اما به مدیران این صنعت فرصت داده شده و انتظار است با سرعت بخشی به تعهدات اجازه ندهند بهینه سازی طولانی شود.

https://shoma-weekly.ir/1rvo33