ورزش

کار خوب فدراسیون فوتبال در گرامیداشت شهیدان بخارایی و اندرزگو

فدراسیون فوتبال در روز 6 بهمن ماه 1391 و به یاد شهیدان بخارایی و اندرزگو از خانواده‌های آنان درست لحظاتی پیش از دربی تجلیل به‌عمل آورد تا یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های شهید اندرزگو و شهید بخارایی باشد.
سعید سعیدزاده- بیشک یکی از کارهای پسندیده و ارزشمند فدراسیون فوتبال و سازمان لیگبرتر یادآوری رشادتهای بزرگان شهدای انقلاب اسلامی پیش از آغاز مسابقات مهم از جمله همین دربی اخیر بهشمار میرود.

از آنجایی که لازم است نوجوانان و جوانان علاقهمند به فوتبال در کنار تماشای این رشته جذاب با ارزشهای فرهنگی این مرز و بوم نیز آشنا شوند، سازمان لیگبرتر با قدردانی از خانواده شهدا و انقلابیون این هدف متعالی را به خوبی دنبال میکند.

خاطرتان باشد بازی رفت دو تیم استقلال و پرسپولیس به یاد دو شهید بزرگوار یعنی مهدی عراقی و اسدا... لاجوردی برگزار و از خانواده این دو شهید تقدیر بهعمل آمد و اینبار نوبت خانوادههای شهید اندرزگو و شهیدمحمد بخارایی بود تا از آنان تجلیل شود.

البته بخش اعظم مردم کشورمان به خوبی با این دو بزرگوار و سرمایههای انقلاب آشنا هستند اما محض یادآوری بد نیست بدانید‌‌:

«شهید مهدی اندرزگو و شهید محمد بخارایی همان دلاورمردانی هستند که با یک اعدام انقلابی مانع تصویب لایحه کاپیتولاسیون از سوی «حسنعلی منصور» نخستوزیر خائن رژیم طاغوت شدند. حسنعلی منصور نخستوزیر رژیم منحوس پهلوی که بهدست هیأتهای موتلفه اسلامی به هلاکت رسید از دانشآموختگان اروپا و از افراد نالایقی بود که پلههای رشد سیاسی را به واسطه حضور پدرش در دربار با سرعت پیمود تا آنجا که حتی ساواک در ارزیابی او چنین آورده است‌‌: «به هیچوجه افکار عالی ندارد و تمام ترقی او روی نفوذ پدرش بوده است!» منصور که با سقوط دولت اسدا... علم در 17 اسفند سال 1342 به نخستوزیری رسید در راه اجرای تصمیم ننگآورش برای رضایت خاطر آمریکاییها یعنی مصونیت مستشاران آمریکایی در ایران بود که با اعدام انقلابی شهید اندرزگو و شهید بخارایی در اول بهمن 1343 ناکام ماند و نتوانست طرح ننگین خود را در مجلس به تصویب برساند.

بر همین اساس فدراسیون فوتبال در روز 6 بهمن ماه 1391 و به یاد این دو شهید بزرگوار از خانوادههای آنان درست لحظاتی پیش از دربی تجلیل بهعمل آورد تا یادآور رشادتها و دلاوریهای شهید اندرزگو و شهید بخارایی باشد.

هرقدر این حرکت خوب و شایسته قدردانی بود، به همان نسبت صدا و سیما کم لطفی کرد. تلویزیونیها که تمامی حواشی دربی را از دو ساعت و نیم قبل از بازی به تصویر کشیده بودند، آنچنان که باید و شاید به این موضوع مهم نپرداختند تا عملکرد خود را زیر سؤال ببرند... بگذریم، به هرحال امیدواریم دوستان رسانهای در زمان برگزاری چنین مراسم ارزشمندی توجه بیشتری نشان داده و با تبلیغات بیشتر و بهتر در این راستا کمکحال سازمان لیگبرتر و فدراسیون فوتبال باشند.

https://shoma-weekly.ir/AnEcd7