ورزش

کاروان ورزشی غدیر در کره جنوبی

کاروان ورزشی جانبازان و معلولان با نام کاروان غدیر برای شرکت در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی با جدیت تمرینات خود را پشت سرگذاشت.

کاروان ورزشی جانبازان و معلولان با نام کاروان غدیر برای شرکت در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی با جدیت تمرینات خود را پشت سرگذاشت.

این کاروان با ۲۰۴ ورزشکار، ۶۹ عضو کادر فنی و۱۷ خبرنگار برای حضور در این دوره از رقابتها راهی «اینچئون» کره جنوبی شدند تا مسابقات خود را در۱۶ رشته بسکتبال با ویلچر زنان و مردان، والیبال نشسته زنان و مردان، فوتبال ۵ نفره، فوتبال ۷ نفره و فوتبال
۵ نفره نابینایان، تیراندازی (زنان و مردان)، شنا، وزنه
برداری، بدمینتون، دوچرخهسواری و جودو آغاز کنند. در مراسم بدرقه کاروان غدیر که در روز پارا المپیک شکل گرفت، وزرای کار، رفاه و امور اجتماعی، ورزش و جوانان، اهالی ورزش و برخی از اعضای خانواده هنر دور هم جمع شدند تا کاروان جانبازان و معلولان را با دعای خیر بدرقه کنند. دبیر کل کمیته ملی المپیک در حاشیه این مراسم گفت، کمیته ملی المپیک و
پارا المپیک همواره در کنار هم هستند و هیچ فاصله
ای بین آنها وجود ندارد به همین منظور هر قهرمان پارا المپیکی که موفق به مدالآوری در این رقابتها شود، دقیقاً‌‌ همان جوایزی که به مدالآوران بازیهای آسیایی پرداخت شود به آنان نیز پرداخت خواهد شد. محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: ورزش عاملی میشود تا جانبازان و معلولین نشاط و شادمانی داشته باشد تحرک برای معلولان بسیار خوب است و عاملی میشود تا فعالیت جسمانی آنان بیشتر شود.

https://shoma-weekly.ir/eVYstC