شهرستانها

کابینه دوازدهم عملگرا باشد نه شعارزده

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: بعضی از وزرایی که در سابق بودند کارنامه درخشانی ندارند و باید رد شوند و افرادی معرفی شوند که اهل کار باشند نه شع
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با بیان اینکه وزیری که مردمی باشد، می‌تواند درد مردم را بفهمد، گفت: کسی که حقوق‌های نجومی می‌گیرد نباید در رأس یک وزارتخانه قرار گیرد.

به گزارش بهارانه، محمود الفت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در همدان، با اشاره به آغاز روند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس و وظیفه خطیر نمایندگان مجلس در این برهه زمانی، اظهار کرد: موضوع فتنه 88 و مسئله دوتابعیتی‌ها از اولویت‌هایی است که نمایندگان مجلس باید برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به آن دقت کنند.

وی افزود: موضوع بیکاری جوانان و معیشت مردم، بحران‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در کشور از دیگر مسائلی است که مردم با آن روبرو هستند و وزیری باید در مسند وزارتخانه قرار گیرد که به دنبال حل آن‌ها باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان عنوان کرد: وزیری که مردمی بوده و در توده مردم باشد می‌تواند درد مردم را بفهمد، بنابراین کسی که حقوق‌های نجومی می‌گیرد نباید در رأس یک دولت و وزارتخانه قرار گیرد.

وی با اشاره به خطوط قرمز در سیاست خارجی، عنوان کرد: در سیاست خارجی خط قرمزهای همچون حمایت از مقاومت و استکبارستیزی داریم که باید رعایت شود به همین دلیل باید به وزیری رأی اعتماد داده شود که به این موضوعات توجه داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت کارایی لازم را ندارد و دارای پتانسیل نیست، بیان کرد: با توجه به بحران اقتصادی کشور و تحریم‌های دشمن کسانی باید انتخاب شوند که کارایی اقتصادی داشته باشند و بتوانند هم‌ردیف مردم حرکت کرده و درد مردم را بدانند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان همدان با اشاره به اینکه چه کار می‌خواهیم بکنیم مهم نیست بلکه چه کار باید بکنند مهم است، تأکید کرد: الآن با بیکاران تحصیلکرده و زنان بی‌سرپرست مواجه هستیم و وضعیت کشاورزی و محیط‌زیست نیز بحرانی است، این بایدهاست که باید به آن عمل شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه در دولت یازدهم چهار سال سخن گرفتند و کاری انجام ندادند، اضافه کرد: در برجام نیز عملاً چیزی را به دست نیاوردیم؛ در حالی که برجام نقض شده باید با آن برخورد کنند اما این کار را هم نمی‌کنند.

الفت با بیان اینکه برخورد با زیاده‌خواهی آمریکا در برجام نیازمند اقدام متقابل است، گفت: باید این اقدامات به گونه‌ای باشد که در رابطه با تحریم‌های دشمن جوابگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس به اکثر وزرای پیشنهادی رأی خواهد داد، خاطر نشان کرد: در مجموع معتقدم بعضی از وزرایی که در سابق بودند کارنامه درخشانی ندارند و باید رد شوند و افرادی معرفی شوند که اهل کار باشند نه شعار.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان در پایان اذعان کرد: افرادی باید انتخاب شوند که ولایتمدار بوده و با رعایت خط قرمزها در عرصه‌های مختلف مؤثر باشند.

https://shoma-weekly.ir/ciB5SD