شهرستانها

چگونه فرهنگ و هنر را در رشت به مذبح بردند؟

چندی پیش رئیس جمهور کشورمان گفتند: هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم. شاید وزیر ارشاد هم همه هنرمندان را دوست دارد چه آنان که دنبال ابتذال هستند و چه کسانی که برای انسان و انسانیت شخصیتی قائل هستند. لابد ابتذال در هنر هم بی‌معنا می‌شود و حتما بر اساس این تعریف چیزی به نام اباحه‌گری در هنر نداریم. جناب آقای روحانی لابد بر اساس تعریف شما همه فیلمسازان و نویسندگان و رقاصان و بازیگران آن طرف آبی و مبتذل هم خیالشان جمع باشد و هنر بما هو هنر ذی قیمت است.
حسن کربلایی- چندی پیش رئیس جمهور کشورمان گفتند: هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم. شاید وزیر ارشاد هم همه هنرمندان را دوست دارد چه آنان که دنبال ابتذال هستند و چه کسانی که برای انسان و انسانیت شخصیتی قائل هستند. لابد ابتذال در هنر هم بیمعنا میشود و حتما بر اساس این تعریف چیزی به نام اباحهگری در هنر نداریم. جناب آقای روحانی لابد بر اساس تعریف شما همه فیلمسازان و نویسندگان و رقاصان و بازیگران آن طرف آبی و مبتذل هم خیالشان جمع باشد و هنر بما هو هنر ذی قیمت است.

آقای روحانی اگر کسانی در قالب هنر و با پولهای میلیاردی چادر و حجاب و عصمت و پاکی را به سخره گرفتند، بازهم هنرمند هستند؟

آقای روحانی تدبیر جنابعالی در بخش هنرهمین بود؟

آقای رئیس جمهور خبر دارید اخیرا آن طرف آبیها و این طرف آبیهای هنرمند یا هنرمندان آن سوی آبی آن قدر امنیت احساس میکنند که در لباس بازیگر و خواننده و با ملات و چاشنی پول و سرمایه چگونه همه آموزههای دینی را در رشت به مذبح بردند؟ شما فرموده بودید باید کرامت و انسانیت و اسلام را با تدبیر و امید در ایران گسترش داد.

آیا میدانید آنان که تا چندی پیش در زیر زمینهای تهران به جنگ فرهنگ دینی ما میرفتند امروزه در رشت و روز روشن و به بهانه برپایی کنسرت، فیلم و آگهی بازرگانی چه اهانتی را به زنان و دختران معصوم این استان کردند؟

تعجب از این آقای نوبخت گیلانی معاون شماست که تا کنون چیزی از این توهینها و فسادها نشنیده و این در حالی است که در این کار به اصطلاح هنری به همسر و مادر و خانمهای اقوام ایشان هم اهانت شده است

آقای روحانی سزاوار نیست در این استان فیلمهایی ساخته شود و در فضای مجازی و بعضی ساختمانها به نمایش درآید که در آن تمامی آنچه طی ۳۴ سال انقلاب از نظر ما و شما، شهداء و جانبازان و مردم ایران زمین ارزشی بوده، در قالب هنر زیر پای هنرمندان غیرارزشی له شود. ما امیدواریم دستور دهید مدیران و مسئولان استان به این فسادها خاتمه دهند. امیدواریم نمایندگان مجلس گیلان و یا حتی سایر نمایندگان از وزیر ارشاد و سایر سازمانهای مربوطه بپرسند این چه افتضاحی بوده که اخیرا در رشت اتفاق افتاده؟ امیدواریم آنان که بر سر هر مطلب جزئی با یکدیگر کلنجار میروند و بگو مگو میکنند، از خود بپرسند در رشت چه اتفاق نامقدسی افتاده است. امیدواریم مسئولین مربوطه کارشان را به درستی انجام دهند و مطالبات مردم فهیم، ولایتمدار، دیندار و با غیرت را بشنوند و به وظایف سازمانی خود عمل کنند تا هیچ بهانهای بدست دیگران برای جبران کم کاریها نیفتد.

اگر آقای استاندار و وزارت ارشاد و سازمان گردشگری و هرکس دیگری که پیگیری این مسائل به او مربوط میشود پاسخگو نباشند و یا توان مقابله با اینگونه رفتارها را در خود نمیبینند اعلان کنند تا ما به وظیفه دینی و ارزشی خود عمل کنیم.

امید است مفسدان این برنامههای مبتذل به سزای اعمال زشت خود برسند و قوه قضائیه با مراقبت کامل، راه را برای هرگونه بیقانونی مسدود نماید.

البته این آزمایش خوبی برای جریانات و گروهها و احزاب و فعالان سیاسی و بسیاری مدعیان فرهنگی هم هست تا ببینیم نسبت به اهانت به دین، اسلام، قرآن، حجاب و ارزشهای دینی چه عکس العملی از خود نشان خواهند داد.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان

https://shoma-weekly.ir/aEIJLr