شهرستانها

چگونه رقابت را به رفاقت تبدیل کنیم

* میثم محمودیان- انتخابات مجلس نهم با تمام فراز و فرودها ، پایان خوشی به همراه داشت. برخلاف پیش بینی هایی مبنی بر احتمال حوادث مشابه سال 88 در این دوره و احتمال کاهش مشارکت مردم، اما نه اتفاقی افتاد و نه مشارکت کاهش یافت.مردم پای صندوق های رای رفتند و نظر خود را در خصوص فرد مورد نظر، اعلام کردند. در این میان کاندیدای برخی مورد اقبال عمومی قرار گرفت و کاندیدای عده ای دیگر هم حائز آرای مردم نشد. نمایندگی درمجلس شورای اسلامی که به تعبیرامام عصاره فضائل ملت ودر راس اموراست نیز به مراتب وظیفه ای  بسیار سنگین است مجلسی که وظیفه اش ریل گذاری برای حرکت دولت است تا واگن های خود را به حرکت در آورد، قانونگذاری برای ملتی که به مدت 4 سال به وکلای خویش اعتمادخواهند نمودتادر این مسیر خدمات بسیار مطلوبی به مردم ارائه نمایند،لذا تعامل این دوقوه مهم در کشور زمینه رابرای پیشرفت وتعالی فراهم می آورد.
اکنون که با مشخص شدن نتایج انتخابات درمرحله اول فرصتی مناسب برای بررسی زمینه ها وراهکارهای توسعه ای کشور توسط کاندیداهای پیروز فراهم آمده است، ذکراین نکته ضروری به نظرمی رسد که می بایست با تبدیل رقابتها به رفاقتها از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه وآبادانی مملکت بهره گیری نمود. باتوجه به توانمندیهای کاندیداهای پیروز در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطمئنا با بهره گیری از همه دیدگاهها وسلائق موجود شاهد پیشرفت با صلابت میهنمان درتمامی حوزه هاخواهیم بود.اما نمایندگان جدید می بایست چند نکته رامد نظرخویش قرار دهند:
۱-انتخابات به مانند میدانی برای  رقابت اندیشه ها است وفرصتی است برای خدمت بهتر به مردم وشما که در این میدان بزرگ رقابت پیروز شدید دیگر نماینده همه مردم محسوب می شوید باید همت وتلاش شما عزیران خدمت بی منت به مردم باشد نه فقط به فکر کسانی باشید که به شما رای داده اند.
2- مردم فهیم ایران منتظرحضور شما درعرصه ها وصحنه های تصمیم گیری ملی می باشند و توقع دارند با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه موجود علمدارمحرومیت زدائی وعدالتخواهی باشید. یک نماینده تنها نمی تواند با تصویب قوانین از خود رفع تکلیف کند بلکه باید با نگاه تیزبین به دنبال یافتن راهکارهای جدید برای توسعه کشور باشد.
3- نماینده مجلس باید برخوردی صادقانه با مردم داشته باشد. مشکلات و موانع شهری را با آنان در میان گذارد.ناتوانی ها و کوتاهی های خود را صادقانه بپذیرند واگربرای کم کاری ها و سستی های خود ، دلیل یا توجیهی دارند آن را با مردم باز گو کنند.
4-شما  نمایندگان منتخب مردم که با ارائه برنامه های خود توانستید با اقبال عمومی مردم مواجه شوید وبا اکثریت آرا انتخاب شدید برای چهار سال به عنوان نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی رسالت سنگینی برعهده دارید باید در درجه اول تلاش نمائید وحدت وهمدلی در میان مردم بخصوص نخبگان وفعالان عرصه سیاسی برای توسعه وپیشرفت کشور تقویت شود وبه شعارها وبرنامه های خود پایبند باشید.
5-چهار سال دیگر مردم در مورد عملکرد شما منتخبان امروز قضاوت خواهند کرد واگر دوباره قصد خدمت داشته باشید به رای مجدد مردم نیاز داریدپس در طول این چهار سال در میان مردم باشید با مردم باشید واز مردم فاصله نگیرید چرا که مردم شریف وولایتمدار ما عقد اخوت باهیچ فرد وگروه وحزبی نبسته اند ودر طول این ۳۳ سال نیز ثابت کرده اند که همیشه با افرادی که حقیقتا دلسوز ودغدغه انقلاب، آرمانهای نظام ؛ولایت ومردم را داشته باشند خواهند ماند.
۶-با حضور نخبگان، دانشگاهیان و صاحبنظران در حوزه های مختلف اتاق فکری تشکیل دهید و نیازهای مملکت را اولویت بندی کنید وبر اساس اولویت برای حل آنها همت گمارید وگره ای از مشکلات مردم بگشایید.
۷-همه شما نمایندگان در مسائل کلان کشور همدل باشیدتا بتوانید از پتانسیل وحدت برای حل مشکلات مردم در سطح ملی استفاده نمایید چرا که اگر هرکسی ساز خود را بزند هیچ کاری به پیش نمی رود.
8- یکی ازمهمترین مسائل ومشکلاتی که دامنگیر ما بوده است رفتارهای گروهی،  باندی وقبیله گرائی بوده که مانع ازبروز وظهور استعدادهای همه نخبه گان جامعه می شودپرهیز از باندگرایی وقوم گرایی باید مدنظر شما عزیزان باشد و تلاش کنید برنامه ریزیها  صرفا براساس تعهد، تخصص وشایسته سالاری باشد.
۹-اعتماد به جوانان تحصیل کرده دانشگاهی که سرمایه های اصلی نظام محسوب می شوند نیز باید مد نظر قرار بگیرد چراکه شور و نشاط امروز در کشور وافتخارات نظام در عرصه های مختلف علمی مدیون حرکت وفعالیت جوانان بوده است همچنان که در دوران دفاع مقدس همین جوانان جنگ را اداره کردند که امام راحل(ره) در همان برهه فرمودند شما در کجای تاریخ سراغ دارید که جوانان یک کشور اینقدر عاشق جنگ ودفاع از میهن خود باشند .جوان مظهر شادابی ونشاط وپویایی است وانرژی وپتانسیل بسیار بالایی دارند که اگر به آنها بها داده شود واز ظرفیت وپتانسیل آنها به خوبی استفاده شود خواهند توانست از هر غیر ممکنی ممکن بسازند .
10- صاحب اصلی انقلاب مردم هستند و همه مسولان و شما نمایندگان منتخب به واسطه وپشتیبانی مردم به این جایگاها رسیده اید پس قدردان این مردم باشید و لحظه ای خود را از مردم جدا ندانید که اگر مردم تصور کنند که نمایندگان منتخب آنها از رای آنها استفاده ابزاری برای رسیدن به مقاصد ومطامع دنیوی کرده اند از شما رویگردانی خواهند نمود.
11- کاندیداهایی که به هرعلت از سوی مردم انتخاب نشده‌اند باید با پشتیبانی خود به مجلس و نمایندگان برای ایفای درست وظیفه نمایندگی‌شان کمک کنند. کاندیدای برنده و پیروز انتخابات نیز به عنوان نماینده منتخب مردم می باشد و بایدبه همه کاندیداها و طرفداران آنها احترام بگذارد.
*قائم مقام واحد جوانان
حزب مؤتلفه اسلامی استان چهارمحال و بختیاری

 

https://shoma-weekly.ir/q6NHDC