اقتصاد

چون کوه استوار جلوی تحریم ایستاده‌ایم و هراسی نداریم

ما از تحریم هراسی نداریم و چون کوه استوار جلوی آن ایستاده‌ایم، توسعه صنعت کشور تداوم خواهد یافت و صنعت پتروشیمی ایران نیز تحریم شدنی نیست.
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که ظرفیت و جذابیتهای سرمایهگذاری در صنعت پتروشیمی ایران بسیار فراوان است، اظهارکرد: یکی از مواردی که بدون شک توسعه و جذب سرمایه را در صنعت پتروشیمی افزایش خواهد داد ایجاد نهاد رگولاتوری در این صنعت است.

علا میرمحمد صادقی، رگولاتوری را یکی از نیازهای توسعهای صنعت پتروشیمی برشمرد و افزود: طبق اقانون اساسی رگولاتوری باید صورت گیرد، باید اذعان کرد که واگذاری نامناسب را باید دررگولاتوری حل کنیم، از این رو جای خالی رگولاتوری در زنجیره ارزش پتروشیمی با هدف برنامه ریزی کلان و نیز همگرایی بیشتر در میان شرکت های پتروشیمی مشاهده میشود و در این مسیر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین کننده خواهد بود.

عضو هیئت نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: صنعت پتروشیمی ایران میتواند با تولید محصولات مختلف در توسعه صنعتی و اقتصادی ایران نقش آفرین باشد، زیرا این صنعت نه تنها در داخل، بلکه در خارج از مرزهای این سرزمین نیز امروز حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه توسعه پتروشیمی سدی مقاوم در برابر خام فروشی محسوب میشود، تصریح کرد: بسیاری از طرحهای اقتصادی نتوانستهاند اطمینان سرمایهگذاران خارجی را جلب کنند، اما به نظر میرسد امروز بسیاری از سرمایهگذاران خارجی تمایل زیادی برای مشارکت در طرحهای پتروشیمی ایران داشته باشند.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: ما از تحریم هراسی نداریم و چون کوه استوار جلوی آن ایستادهایم، توسعه صنعت کشور تداوم خواهد یافت و صنعت پتروشیمی ایران نیز تحریم شدنی نیست.

https://shoma-weekly.ir/tPZJDI