ورزش

چه کسی متخلف است فدراسیون فوتبال یا کیروش؟!

به نظر میرسد «کارلوس کیروش» پرتغالی مستأصل و نومید از صعود به جام جهانی 2014 برزیل به دنبال بهانه جویی و فرار از زیر بار مسئولیت باشد.
مهدی یکتا - تصور میکردیم با اخراج «مانوئل ژوزه» پرتغالی دعوای قدیمی و تکراری «کارلوس کیروش» با پرسپولیسیها به پایان برسد اما زهی خیال باطل! به تازگی سرمربی تیم ملی و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مصاحبههایی جداگانه از خجالت یکدیگر درآمدند تا همه را شگفتزده کنند!
به نظر میرسد «کارلوس کیروش» پرتغالی مستأصل و نومید از صعود به جام جهانی 2014 برزیل به دنبال بهانه جویی و فرار از زیر بار مسئولیت باشد. مصاحبه اخیر سرمربی تیم ملی خلاف آنچه تعهد داده بود، با یکی از رسانههای معاند و بیگانه که عداوت و دشمنیاش با نظام جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار شده و هرروز علیه جمهوری اسلامی ایران موضع میگیرد، مبین نکاتی جالب و تأملبرانگیز است و سؤال اساسی اینکه چرا مسئولین فدراسیون فوتبال چنین موضوع مهّم و حساسی مانند مصاحبه با چنین شبکههای معاندی را به کیروش تذکر ندادهاست؟!
کیروش پرتغالی در این مصاحبه پر سروصدا ادعایی را مطرح کرده مبنی بر اینکه تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جامجهانی 2014 بیشتر از پرسپولیس و ضعف این تیم مطرح لطمه خورده است! از کارلوس کیروش انتظار نداشتیم که در مقام سرمربی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به مسایل حاشیهای ورود کند!
بر همین اساس سردار رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز در مقام پاسخگویی برآمده و از منافع باشگاه متبوعاش دفاع کرده است.
حال بماند که چه حرفها و صحبتهایی در این میان رد و بدل شده است، آنچه این مطلب را به درازا میکشاند دعوای بیهوده و بازنده – بازندهای است که نهتنها هیچ سودی برای طرفین درگیر ندارد، بلکه حاشیهای نیز بر حاشیههای فراوان دو تیم پرسپولیس و تیم ملی خواهد افزود؛ به عبارت سادهتر چنانچه خدای ناکرده خرداد ماه سال آینده تیم ملی کشورمان در مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جامجهانی 2014 ناکام شود و نتیجه نگیرد، احدی سردار رویانیان، یحیی گلمحمدی و باشگاه پرسپولیس را مقصر نمیداند.
همانطور که شکستهای احتمالی پرسپولیس نیز به نام کارلوس کیروش نوشته نخواهد شد، در حالی که موفقیت پرسپولیس و تیم ملی میتواند اسباب بزرگی کیروش و پرسپولیس را فراهم سازد، بنابراین بهتر آن است که کارلوس کیروش که پول هنگفتی هم گرفته بدون هیچ عذر و بهانهای پای کار و تعهد خود بایستد و مسئولانه رقابتهای لیگ برتر و جام حذفی را زیر نظر بگیرد تا در این فرصت باقیمانده تا خرداد سال آتی نقاط ضعف و قوت ملیپوشان ایرانی را شناسایی کند، همچنین سفارش ما به مدیران و مربیان پرسپولیس هم این است که به جای مصاحبه کردن علیه کارلوس کیروش و گزکدادن به دست سرمربی تیم ملی، سکوت اختیار کنند و وارد دعوای بیهوده ای نشوند که هیچ پایان خوشی ندارد!

https://shoma-weekly.ir/XKeEd4