ورزش

چه کسی روی صندلی ریاست می‌نشیند؟

چنانچه قرار باشد باز هم مدیران گمنام یا امتحان پس داده عنان اختیار هندبال را بر عهده بگیرند در باز هم در بر روی‌‌ همان پاشنه خواهد چرخید!
امید توکلی- ایستادن بر سکوی سومی بازیهای آسیایی و کسب اولین مدال قاره، افتخاری بود که هندبال ایران نصیب هندبال بحرین کرد! تیم ایران در حالی پس از قطر، کره جنوبی و بحرین به عنوان چهارمی بازیهای آسیایی «اینچئون» دست یافت که در دوره گذشته در «گوانگ جو» مدال نقره را با شایستگی از آن خود کرده بود. بررسیها نشان میدهد که هندبال ایران از لحاظ کسب مدال در این دوره از بازیها پس از فوتبال وجودو سومین تیم ناکام کشورمان بوده است. رشتهای که در «دوحه» ۲۰۰۶ در حال پیشرفت بود و در «گوانگجو» به مدال نقره رسیده بود و اکنون حال و روز مناسبی ندارد! به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رمز موفقیت در هر ورزش وحدت و همدلی است اما متأسفانه هندبال قبل از بازیهای آسیایی به خودش باخت. این رشته در آستانه بازیهای «اینچئون» روزهای بسیار پرالتهابی را پشت سر گذاشت و ستارههایش از جمله برادران «استکی» را به رقابتهای معظم نبرد تا شکستی تلخ را تجربه کند! هندبال که میتوانست با استفاده از همه سرمایههای خود در اینچئون هم موفق باشد تعدادی از ستارههای تیم قهرمان ثامنالحجج سبزوار را در ایران جا گذاشت و قبل از شروع مسابقات خودش را خلع سلاح کرد. حال آنکه همگان نیک میدانند بازیهای آسیایی و مسابقات المپیک جای تجربهاندوزی و جایگزینی جوانان نیست و باید از همه پتانسیل ورزش یک کشور سود برد. باری، اکنون آینده هندبال ایران در گروی انتخابات مجمع این فدراسیون است که قرار شده به زودی برگزار شود. در این میان خبر میرسد برخی مدیران شناخته شده کشور از جمله «حجتالله خطیب» رئیس سابق فدراسیون کشتی نیز برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده! در این راستا معتقدیم کسانی باید برای اعتلای هندبال

پیشقدم شوند که کارنامه خوبی داشته و بتوانند این رشته را از سقوط نجات دهند. چنانچه قرار باشد باز هم مدیران گمنام یا امتحان پس داده عنان اختیار هندبال را بر عهده بگیرند در باز هم در بر روی‌‌ همان پاشنه خواهد چرخید! و توصیه جدی ما این است که فدراسیون هندبال باید به دست مدیری متخصص و کاردان سپرده شود تا هر چه زودتر با تغییرات در کادر فنی فکری برای تیم ملی کند که در سال ۲۰۱۵ رقابتهای جام جهانی را پیش رو دارد!

https://shoma-weekly.ir/ImesHr