ورزش

چه فکر می‌کردیم و چه شد!

سال 1392 هم به پایان رسید، اما خبری از معرفی متخلفین و مفسدان نشد! جالب است، نه؟ اما از آن جالب‌تر آن که دوستان در کمیسیون اصل 90 اعلام کردند، با توجه به حضور تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل و نیز برای جلوگیری از حاشیه‌سازی و تضعیف روحی و روانی ملی‌پوشان کشورمان اسامی مفسدان فوتبال پس از پایان این مسابقات منتشر خواهد شد.
دبیر بخش ورزش- قبل از آن که بخواهیم مقدمهای ذکر کنیم، یک سئوال از سیاسیون به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی داریم، آیا بهتر نیست این نمایندگان حضور در ورزش خاصه فوتبال را به حال خود رها کرده و به سایر مشکلات به ویژه معضلات فراوان حوزه انتخابیه خود برسند تا گرهی از مشکلات عدیده مردم باز شود.

هفته گذشته یک خبر عجیب و شگفتانگیز از رسانههای ورزشی خواندیم و شنیدیم که حجتالاسلام «حمیدرسایی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مسافران ویژه میخواهد به کشور برزیل سفر کند تا از نزدیک جام جهانی 2014 را به تماشا بنشیند!!

به قول امیر عابدینی هیچ اشکالی ندارد. چون معمولاً در سفرهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و... یکی دو نفر از مجلس شورای اسلامی نیز دولتمردان را همراهی میکنند، کما این که در جام جهانی گذشته آقایان امیررضا خادم و محمد خوشچهره نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی در جام جهانی2006 آلمان حضور یافتند. اما، نکتهای که ما را به نوشتن این مطلب واداشت، حرفهای سئوالبرانگیز این نماینده محترم بود!

وی که یک ماه پیش در مخالفت با اعزام چهرههای سیاسی و هنرپیشهها به جام جهانی برزیل گفته بود: رفتن هنرمندان و سیاسیون به جام جهانی از هزینه بیتالمال تخلف است، حال خودش میگوید: «به برزیل میروم تا فساد در فوتبال را پاک کنم!» یاللعجب! پاک کردن فساد فوتبال ایران در برزیل، حتماً، این را هم شنیدهاید: بیش از هفت ماهی میشود که کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیگیر مسائل فساد و تبهکاری در فوتبال کشور شد ولی این مدت پرونده در اختیار آقای حمیدرسایی رئیس کمیته مبارزه با مفاسد قرار گرفت. رسایی، ابتدا با حرارت زیاد با تاخت و تاز به فدراسیون فوتبال و برخی مدیران باشگاهها اعلام کرد: فساد در فوتبال بیداد میکند و تا پایان سال 92 متخلفان و مفسدان این عرصه را که در فدراسیون و باشگاهها لانه کردهاند، معرفی میکنیم!»

سال 1392 هم به پایان رسید، اما خبری از معرفی متخلفین و مفسدان نشد! جالب است، نه؟ اما از آن جالبتر آن که دوستان در کمیسیون اصل 90 اعلام کردند، با توجه به حضور تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل و نیز برای جلوگیری از حاشیهسازی و تضعیف روحی و روانی ملیپوشان کشورمان اسامی مفسدان فوتبال پس از پایان این مسابقات منتشر خواهد شد.

اصولاً یکی برای ما توضیح دهد که فساد برخی مسئولین و مدیران فوتبالی چه ارتباطی میتواند به روحیه ملیپوشان ایرانی و «کارلوس کی روش» پرتغالی داشته باشد؟ از آن گذشته جناب رسایی از بودجه بیتالمال میخواهد تهران را ترک کند و چند روزی به سرزمین آمازون برود تا در آن جا ردپایی از متخلفان و تبهکاران فوتبال را بیابد!

همین که یک نماینده مجلس از بودجه بیتالمال برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال میرود و بهانه مقابله با فساد را میآورد خودش یک نوع تخلف محسوب میشود، چون خودش سفر دیگران به برزیل را زیر سئوال میبرد و آن را یک تخلف میداند، حال چه شده است که خود به صرافت این سفر افتاده است؟ آیا گفتار و کردار یک نماینده مجلس شورای اسلامی باید این همه تفاوت داشته باشد!؟ آیا از حرف تا عمل باید این همه شکاف داشته باشد!؟ آیا این افراد میتوانند نمایندهای مورد وثوق و اعتماد مردم و مسئولی صدیق برای مبارزه با فساد باشند!؟ آیا بهتر نبود این نماینده محترم مجلس شورای اسلامی به جای بهانه و فرافکنی اعلام میکرد؛ در حمایت از تیم ملی برای تماشای مسابقات به برزیل میرود؟

https://shoma-weekly.ir/HduLPY