ورزش

چه برنامه‌ای برای شش میلیون دلار دارید؟

پیش از این دوستان همواره ریشه اغلب مشکلات را در مسائل مالی و همین یک مشت دلار! بلوکه‌شده دانسته و در مصاحبه‌های مختلف بدان می‌پرداختند. حال باید پرسید؛ برنامه فدراسیون برای دریافت این پول پس از رفع تحریم‌ها چیست؟
مهدی یکتا- توافق هستهای اخیر این فرصت را برای همه دنیا فراهم میکند تا با ایران بهعنوان یک قدرت منطقهای وارد تعاملات اقتصادی و فرهنگی جدید شوند. حال نکتهای که ما به بهانه این ماجرا به آن میپردازیم یک اتفاق ساده؛ اما سودآور برای فدراسیون «علی کفاشیان» است!

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که خود از کارمندان عالیرتبه و بازنشسته بانک مرکزی است بارها در مصاحبههای مطبوعاتی خود اعلام کرد تحریمهای صورتگرفته از سوی آمریکا و متحدانش فشار زیادی به وجود آورده و لطمات زیادی به این فدراسیون زده است.

حال به نظر میرسد با توافق صورت گرفته پولهای بلوکهشده فدراسیون فوتبال باید به حساب ما واریز شود. این پول شامل 6 میلیون دلار (معادل 20 میلیارد تومان) پاداش فدراسیون جهانی فوتبال به ایران برای صعود به جام جهانی هم میشود. در شرایطی که فدراسیون فوتبال کشورمان با مشکلات فراوانی در دعوت از تیمهای خارجی، برپایی اردو در آن سوی مرزها، پرداخت مبلغ قرارداد «کارلوس کی روش» و دستیارانش و... دست و پنجه نرم میکند، این 6 میلیون دلار کمک شایانی به «علی کفاشیان» خواهد کرد.

همچنین علاوه بر پاداش صعود به جام جهانی قرار است مبلغ یک میلیون دلار کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) بابت برگزاری لیگ آسیا ویژن نیز به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود که حلال بخشی از مشکلات خواهد بود.

هرچه قدر این خبر میتواند برای «علی کفاشیان» خوشحالکننده باشد به همان نسبت هم برای دلسوزان فوتبال جای نگرانی دارد.

تجربه نشان میدهد در فوتبال ایران نحوه اداره فدراسیون مکانیزم درستی ندارد. هرگاه پولی رسیده بلافاصله چالههای مختلف بهوجود آمده و از سوی فدراسیون با آن پرشده و در واقع هیچ برنامه اصولی و مدونی برای هزینههای فدراسیون فوتبال دیده نمیشود.

فدراسیون «علی کفاشیان» نیز در این موضوع ید طولایی داشته و این مرتبه نیز چنین دغدغهای وجود دارد!

پیش از این دوستان همواره ریشه اغلب مشکلات را در مسائل مالی و همین یک مشت دلار! بلوکهشده دانسته و در مصاحبههای مختلف بدان میپرداختند. حال باید پرسید؛ برنامه فدراسیون برای دریافت این پول پس از رفع تحریمها چیست؟

شنیدیم هنوز این پول نرسیده مشکلات، اختلافات، تفرقهها و حاشیههای زیادی به وجود آمده و در پایان باید امیدوار باشیم خدا آخر وعاقبت 6 میلیون دلار را به خیر کند!

https://shoma-weekly.ir/XZnlwS