شهرستانها

چهره نامزدان اصولگرای استان، مردمی و صالح‌تر از رقبا است

در حال حاضر شرایط کاندیدای اصولگرا بهتر از اصلاح‌طلبان است؛ زیرا چهره‌های شناخته‌شده‌تر و مردمی و صالح و سالم‌تری هستند.
برنامه شما برای وحدت اصولگرایان و نامزدهای مجلس در استان چه بوده است؟

ما نزدیک حدودا 6 و 7 ماه است که شورای هماهنگی اصولگرایان استان را هماهنگ کردهایم و مسئولشان مشخص شده است و حدود 300-400 نفر هستند جلسات در محل دفتر حزب مؤتلفه تشکیل میشود و دبیران احزاب، تشکلها و روحانیون هستند. شخصیتهای حقیقی فعال در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی استان که در استان افراد تاثیرگذاری هستند نیز حضور دارند و کمیتههایی تشکیل دادند. 15 کمیته، یکی از آنها هم مسائل انتخابات است تا الان برای شهرستانهای چابهار، ایرانشهر، خاش و زاهدان کاندیدای شورای هماهنگی اصولگرا مشخص شده است.

یعنی به وحدت رسیدهاید؟

بله، به وحدت کامل رسیدهایم.

وضعیت انتخاباتی استان، چه وضعیت ثبتنامکنندگان و چه وضعیت رقبا و گروهها چگونه است؟

در این استان تعدادی اصولگرا هستند و تعدادی اصلاحطلبان که مشخص است. تعدادی هم مستقل هستند البته تعداد ثبتنامها نسبت به سال گذشته زیاد بود و خیلی‌‌ها هم شرایط تایید صلاحیت را ندارند؛ اما دستهایی در کار بود که بیایند و در سطح وسیع ثبتنام کنند و آن بحث دیگری است و تعدادی رد صلاحیت میشوند و باید هم رد صلاحیت شوند؛ زیرا صلاحیت نمایندگی مجلس را ندارند.

اصلاحطلبها در استان چه موقعیتی دارند؟

شرایط اصولگرایان در استان بهتر از اصلاحطلبان است.

یعنی اصولگرایان بهتر کار میکنند؟

بله، در حال حاضر شرایط کاندیدای اصولگرا بهتر از اصلاحطلبان است؛ زیرا چهرههای شناختهشدهتر و مردمی و صالح و سالمتری هستند.

وضعیت بانوان چگونه است؟

تعدادی از بانوان ثبتنام کردهاند مسئول واحد بانوان حزب مؤتلفه در استان نیز ثبت نام کرده است، بستگی دارد به اینکه مورد حمایت جریانات سیاسی قرار بگیرند یا نه که بیشتر از مصالح و مصلحت را در نظر میگیرند.

مجلس دهم از دید حضرتعالی و مردم چه ترکیبی از نمایندگان باید باشد؟

احساس من بر این است که مجلس دهم با مجلس فعلی از نظر جریانات فعلی اصلاحطلبان و اصولگرایان خیلی تفاوت خاصی نداشته باشد. ممکن است از نمایندههای موجود تعداد زیادی نباشند که در استان این اتفاق میافتد که تعدادی از نمایندههای موجود بتوانند به مجلس راه پیدا کنند؛ اما افرادی که خواهند آمد در مجلس جدید بیشتر سبقه اصولگرا خواهد داشت حتی اگر به طور مستقل وارد شوند مستقلین هستند که به اصولگرا وابسته هستند.

https://shoma-weekly.ir/f0PQHw