شهرستانها

چشمان منتظر «سومار»

امروزه سومار راست قامت ایستاده است تا به مسافرانش پیام مقاومت وصبوری وایستادگی بدهد. مسافران کربلا می‌توانند در گذر عارفانه به سرزمین عشق و ایمان حسینی در مقدمه سفر به استشمام بوی کبوتران عاشقی بپردازند که طی هشت سال جنگ تحمیلی خون پاکشان در سومار بر زمین پر حرارت استان ایلام ریخته شده است.
نصرت اله حیدری- جنگ تحمیلی واقدامات ظالمانه غرب علیه انقلاب اسلامی اوج مظلومیت ملت ایران است. ملتی که برای رهایی از استعمار واستثمار قیام کرد به یکباره با جنگی ناخواسته از سوی جهان استکبار مواجه شد. رژیم بعث عراق به بهانه واهی آغازگر جنگی شد که صدمات بسیاری را به دو ملت تحمیل کرد. صدام در این جنگ از هیچ جنایتی فروگذار نکرد. حمله به مناطق مسکونی واستفاده از سلاح شیمیایی اوج این خبانتها بود. اما مردم ما با تکیه بر اسلام ورهبری امام ایستادندند جان دادند تا ایران اسلامی جاودانه بماند. یکی از شهرهای ایران که در‌‌ همان اوایل جنگ به اشغال صدامیان در آمد ومردم ان آواره شدند شهر مقاوم سومار بود. سومار را میتوان نمادی از مظلومیت ملت همیشه سربلند ایران معرفی کرد.

صدام در سومار از هیچ جنایتی فرو گذار نکرد. کشتار مردم و زنان وکودکان وآواره کردن مردم بخشی از این جنایت است. صدام در این منطقه حتی از سلاح شیمیایی علیه رزمندگان ما دریغ نکرد و جمع زیادی را در این منطقه به شهادت رساند تا بار دیگر سند حقانیت ملت ایران و سند جنایت متجاوزان باشد. اما حزب بعث عراق و در راس آنها صدام با این همه جنایت نتوانستند به اهدافشان برسند.

امروزه سومار راست قامت ایستاده است تا به مسافرانش پیام مقاومت وصبوری وایستادگی بدهد. مسافران کربلا میتوانند در گذر عارفانه به سرزمین عشق و ایمان حسینی در مقدمه سفر به استشمام بوی کبوتران عاشقی بپردازند که طی هشت سال جنگ تحمیلی خون پاکشان در سومار بر زمین پر حرارت استان ایلام ریخته شده است.

ما به مسئولان دلسوزمان پیام میدهیم که بیایید سومار را دریابید. در سومار سرمایه گذاری کنید تا مردم این شهر رغبت باز گشت بنمایند تا اینکه این خطه به فراموشی سپرده نشود. سومار مظلوم چشم به راه است تا غبار غربت و مظلومیت و عقب ماندگی از چهرهاش زدوده شود.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام

https://shoma-weekly.ir/4v90Sh