ورزش

چرا کشور اسلامی رعایت اعتقاداتش را نکند؟

چند تن از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتایی، از تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر امسال همزمان با شروع ماه مبارک رمضان انتقاد کردند .
چند تن از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتایی، از تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر امسال همزمان با شروع ماه مبارک رمضان انتقاد کردند .
این مراجع درباره برخی بهانه‏ ها مبنی بر لزوم رعایت قوانین کنفدراسیون آسیا نیز عنوان داشتند: لازم است مسلمانان فرهنگ اسلامی خودشان را رعایت کنند و به مراکز جهانی نیز بگویند که فرهنگ ما به ما اجازه این کار را نمی ‏دهد.
در همین زمینه آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی، از تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر امسال همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، ابراز تأسف کرد.
وی در این زمینه اظهار داشت: جای تعجب است کشوری مثل ترکیه رعایت ماه مبارک رمضان را بکند و کشوری مثل جمهوری اسلامی که حکومتش اسلامی است مراعات نکند.
همچنین آیت الله العظمی صافی نیز در پاسخ به این موضوع اظهار داشتند: «آنچه برای مسلمان بیدار، متعهد و مومن مهم است حفظ هویت و استقلال اسلامی و سنت های دینی است که به آن، در همه جا و همه برنامه های بین المللی افتخار و اعلام وجود می کند.»
در ادامه پاسخ به استفتا آمده است: «شعایر دینی با هیچ یک از مراسم دیگر قابل معاوضه نیست، حضور مسلمانان در سایر مراسم باید حضور اسلام و حضور مسلمان مستقل باشد و ضعف و تنازل جایز نیست.»
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی افزوده است: «اینجانب اطمینان دارم که برگزارکنندگان این مسابقات، فرهنگ اسلامی و اعتبار عنوان جمهوری اسلامی را بالاتر و برتر از هر عنوان دیگری می دانند، و ثانیا اگر آن ها هم بخواهند علیه سنت های اسلامی عمل کنند، جوانان عزیز و متعهد ما با آن ها همکاری نخواهند کرد.»
حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز در پاسخ به استفتائی، از مسؤولان برگزاری مسابقات لیگ برتر امسال خواستند تا این مسابقات را به بعد از ماه مبارک رمضان، موکول کنند.
 وی در این زمینه نوشتند: «خوب است که این مسابقات به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شود تا در ماه مبارک، همگان در حال توجه به حق تعالی و قرب به خداوند باشند».
این استاد عالی حوزه علمیه قم همچنین درباره برخی بهانه‏ها مبنی بر لزوم رعایت قوانین کنفدراسیون آسیا نیز نوشتند: «مسائل مذهبی را نمی توان با برنامه های بین المللی مخدوش کرد».
آیت الله هاشمی شاهرودی نیز در همین زمینه عنوان کردند: مسلمانان باید احترام ماه رمضان را نگه دارند و هر برنامه ای که با قدسیّت ماه رمضان منافات دارد یا سبب روزه خواری شود باید ترک شود و مسئولین محترم باید متوجه این نکته باشند.


https://shoma-weekly.ir/iFoZqI