ورزش

چرا ملی پوشان بسکتبال به باشگاه‌های چین و قطر می‌روند!؟

نگاهی به بسکتبال ایران با افتخارات فراوان وغرورانگیزش همراه با نگاهی دیگر به پرداخت حقوق مربیان و بازیکنان موفق آن باعث ناراحتی است.

امیدتوکلی- نگاهی به بسکتبال ایران با افتخارات فراوان وغرورانگیزش همراه با نگاهی دیگر به پرداخت حقوق مربیان و بازیکنان موفق آن باعث ناراحتی است.

در ورزشی که همه بودجه بسکتبال به اندازه یک تیم فوتبالش نمیشود پرداخت حق و حقوق بازیکنان افتخارآفرین بسکتبال سنگین است؟

ما نمیگوئیم این بسکتبالیستها به اندازه فوتبالیستها حقوق بگیرند اما ای کاش لااقل برخی باشگاههای کشورمان پول قرارداد آسمانخراشها را به موقع پرداخت کنند.

تا آنجایی که ما اطلاع داریم پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان چند ماه چند ماه عقب میافتد در حالی که این ورزشکاران مثل هر کس دیگری روی قرارداد و حقوق خود برای رتق و فتق امور زندگیشان حساب باز کردهاند. بعضاً با سوابق روشن ملی تحفهای برای خانواده خود ندارندو این مسائل بیش از هر کسی «محمود مشحون» رئیس موفق فدراسیون بسکتبال را عذاب میدهد. مشحون طی هفتههای گذشته بارها و بارها از طریق تماسهای تلفنی و نامههای مکتوب، به صورت دوستانه و هشدار دهنده خواهان پایبندی مدیران باشگاهها به قرارداد خود شده اما هیهات!

درد بی پولی اگر چه در ورزش ما خیلی کهنه است اما در بسکتبال درد کشندهای به شمار میرود! خوشبختانه (شاید هم بدبختانه!) تیم ملی بسکتبال ایران با اقتدار قهرمان آسیا شد و این جوانان به شدت نیاز به حمایت دارند ولی بعد از کسب این عنوان پرطمطراق چه حمایتی از سوی مسئولان دیده شده؟

اساساً چه اتفاقی افتاده که ملی پوشان بسکتبال متمایل به باشگاههای چینی و قطری شدهاند؟

اکنون که بسکتبال ایران حرف اول را در بسکتبال آسیا میزند، انتظار میرود مسئولان و همین طور باشگاهها حداقل توقعات بسکتبالیستها را برآورده کنند و این توقع بی جایی نیست.

https://shoma-weekly.ir/7cSoz8