ورزش

چرا لیگ یازدهم بازیکن «پدیده» نداشت!؟

لیگ یازدهم با تمام فراز و نشیب‌هایش با برگزاری 612 بازی به اتمام رسید.

سید رسول امین - لیگ یازدهم با تمام فراز و نشیب‌هایش با برگزاری 612 بازی به اتمام رسید. در رابطه با فشردگی مسابقات و کم شدن فاصله بازیها و همچنین گله و شکایت مربیان باشگاهی و حتی کارلوس کی روش به کرات قلمفرسایی کرده‌ایم. آنچه در این مقال قصد داریم به عنوان یکی از نقاط ضعف لیگ تازه به اتمام رسیده فوتبال از آن یاد کنیم به پیدا نشدن پدیده است. نایاب شدن جوانان شایسته و ادامه استیلای ستاره های سن و سال دار بر فوتبال ایران می‌تواند هشدار و پیام مهمی در برداشته باشد.
از دید کارشناسانه استقلال تهران در حالی که 9 امتیاز از تیم دوم جدول پیش بود و شانس اول قهرمانی به شمار می‌رفت، پس از جدایی فرهاد مجیدی ستاره 35 ساله خود(!) به عنوان سومی لیگ برتر قناعت کرد!
همچنین در میان بازیکنان افت کرده پرسپولیس تهران تنها علی کریمی 35 ساله می‌درخشید و این درخشش کماکان در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد!
حکایت سپاهان و نویدکیا، صبای قم و رضا عنایتی و... هم دست کمی از پرسپولیس و استقلال نداشت و این نکته می‌تواند زنگ خطری بزرگ برای فوتبال ما باشد. در ادوار پیشین لیگ فوتبال شاهد ظهور ستاره‌هایی چون آرش برهانی، محرم نویدکیا، سیاوش اکبرپور، ایمان مبعلی، کریم انصاری فر و... بودیم اما در لیگ یازدهم حتی جوانی در حد و اندازه‌های انصاری فر هم یافت نشد!
در توصیف این اتفاق چه می‌توان گفت و نوشت؟ خدا نگذرد از سر تقصیرات مدیران باشگاه‌های حاضری خور و مربیان کم شهامت فوتبال کشورمان که فقط و فقط منافع خود و حفظ صندلی‌شان را می‌بینند. دور نیست آن روزی که چشمه جوشان استعدادهای این فوتبال خشک شود و آن گاه برای پیدا کردن یک کریم انصاری فر فانوس برداریم و در تاریکخانه این فوتبال بگردیم.
به هر حال مثل همیشه هشدار می‌دهیم و توقعی هم نداریم این هشدارها جدی گرفته شوند!

https://shoma-weekly.ir/v9JQwc