ورزش

چرا «فیفا» این‌قدر آلوده به سیاست است

سیاست از ورزش جدا است؛ اما فقط برای ورزش ایران!
سعید سعید زاده- در راستای اعلام مواضع فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که همواره شعار پوچ و توخالی جدایی ورزش از سیاست را مطرح میکند و با عنایت به اینکه هنوز حق هشت میلیون دلاری فوتبال ایران از جام جهانی بهحساب فدراسیون فوتبال کشورمان واریز نشده است، بد ندیدیم نکاتی را در زیر متذکر شویم؛

1- در حالی که 31 کشور شرکتکننده در جام جهانی 2014 برزیل، حق چند میلیون دلاری صعود خود به این رقابتها را گرفتهاند؛ اما فیفا هنوز از واریز این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال ایران طفره میرود! میدانید چرا؟ فدراسیون جهانی فوتبال بحث تحریمها علیه ایران را پیش میکشد؛ در حالی که همگان میدانند این یک تصمیم سیاسی است و قاعدتاً نباید ارتباطی با ورزش داشته باشد. فکر نمیکنید اعلام مواضع فیفا بیشتر گواه این نکته است که ورزش از سیاست جدا نیست!

2- در همین راستا کارلوس کی روش اروپایی هم صدایش در آمد و در جام ملتها مصاحبه کرد و تحریم ظالمانه و ناجوانمردانه غرب علیه ایران را مورد نقد قرار داد و محکوم کرد. دلیل آن مصاحبه مطبوعاتی مرد پرتغالی هرچه که باشد جای تأمل دارد که یک فرد سرشناس فوتبال با ملیت و تابعیت اروپایی و غربی میآید و به این ظلم آشکار اعتراف میکند آنگاه دوستانی در داخل.... بگذریم!

3- چه بسا اگر ما نماینده قدرتمندی در فیفا داشتیم یا حداقل فدراسیون ما توسط مدیران کاربلد اداره میشد، میتوانستیم حق خود را از فیفا پس بگیریم؛ اما متأسفانه نه مسئولین توانایی در فدراسیون فوتبال داریم و نه میتوانیم علی کفاشیان را برکنار کنیم! این بار میدانید چرا؟ دلیل آن به این موضوع برمیگردد که سیاست ما حق دخالت در امور فوتبال را ندارد!

4- شما فکر میکنید سود خالص 8 میلیون دلار در مدت 8 ماه چقدر میشود؟ خودتان را جای مسئولین فیفا بگذارید. آیا حاضرید به جای گرفتن این سود خالص و بی دردسر، پول فدراسیون فوتبال ایران را پس بدهید؟!

نتیجهگیری نهایی: سیاست از ورزش جدا است؛ اما فقط برای ورزش ایران!

https://shoma-weekly.ir/2hUerQ