ورزش

چرا علی دایی دولت را «تبخیر امید» لقب داد؟

این مراسم با حضور وزیر و معاونین ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و بازیکنان پرسپولیس به همراه رئیس باشگاه عمانی العربیه و جمعی از هواداران برگزار شد.
سعید سعیدزاده- مراسم جشن پایان فصل باشگاه پرسپولیس تهران به مناسبت نایب قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا در تالار مهربانی مجموعه ورزشی انقلاب با حاشیههای فراوانی روبهرو شد!

این مراسم با حضور وزیر و معاونین ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و بازیکنان پرسپولیس به همراه رئیس باشگاه عمانی العربیه و جمعی از هواداران برگزار شد.

«شومنی» که به این مراسم دعوت شده بود، برای شادی و خنداندن حضار به تقلید صدا و رفتارهای اسطورههای این باشگاه پرداخت! و این در حالی بود که انتظار میرفت در همان آغاز و بیان نخستین جمله توهینآمیز از سوی این فرد غیرمسئول، وزیر و با مسئولین ورزش و باشگاه پرسپولیس به عنوان اعتراض عکسالعملی از خود نشان دهند و اجازه ندهند تا اسطورههایی که مورد احترام و علاقه مردم هستند به تمسخر گرفته شوند و مورد جسارت قرار گیرند! ولی این اتفاق هرگز تا پایان مراسم نیفتاد و جالب آنکه مسئولین وزرش به شدت از این برنامه استقبال کردند و درحالی قاه قاه میخندیدند به دفعات به تشویق لودگی و شیرینکاریهای این مجری به ظاهربخش تفریحی مراسم پرداختند! تا وی با جسارت بیشتر به رفتارهای زشت خود ادامه دهد و علاوه بر به سخرهکشیدن لحن و مدل صحبتکردن دو پیشکسوت محبوب و قابل احترام پرسپولیس یعنی علی پروین و علی دایی به خواندن ترانهای مبتذل با تقلید از صدای علی پروین پرداخت!

مهندس علی دایی بازیکن و سرمربی پیشین و آقای گل جهان در واکنش به حاشیههای این مراسم در مصاحبهای گفت: «آقایان بدانند مردم فرق شوخی و لودگی و توهین را خوب میدانند. واقعا مایه تأسف است که در جشن صعود پرسپولیس به رقابتهای آسیایی این چنین اسطوره تکرارناپذیری مانند آقای علی پروین را که حداقل چهل سال به عنوان بازیکن، کاپیتان و مربی نقش عمدهای در شکلگیری و ثبت افتخارات پرسپولیس را داشت مورد تحقیر و بی احترامی قرار دهند! متأسفم از اینکه در دولت تدبیر و امید در عرصه ورزش «تبخیر امیدم شده!

از قدیم گفتهاند: «احترام امامزاده با متولیاش است» آیا این ضربالمثل قابل فهم در باشگاه پرسپولیس رعایت شد!؟ مگر میشود برای شادکردن یک خانواده بزرگ، پدر آن خانواده را به سخره گرفت!؟ در همه جای دنیا رسم بر این است که به اسطورههای خود احترام ویژهای میگذارند و حتی جلوی باشگاه مجسمههای آنان را نصب میکنند، اما در باشگاههای خودمان که پسوند «فرهنگی» را یدک میکشد، لگدمالکردن اسطوره در دستور کار قرار میگیرد! آیا نمیشد با کمی «تدبیر» که دولت محترم مدعی آن است کاری کردند که مراسم جشن آسیاییشدن پرسپولیس به خوبی و خوشی و بدون حاشیه برگزار شود!؟

آیا گوش شنوایی در وزارت ورزش و جوانان دولت «تدبیر و امید» وجود دارد!؟

https://shoma-weekly.ir/WlJNdE