شهرستانها

چرا دولت حاضر به اجرای قانون امربه معروف و نهی از منکر نیست؟

محمدحسین شفیعی ها گفت: چرا بعد از 38 سال قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب می شود ولی دولت جمهوری اسلامی حاضر به اجرای آن نیست؟
محمدحسین شفیعی ها گفت: چرا بعد از 38 سال قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب می شود ولی دولت جمهوری اسلامی حاضر به اجرای آن نیست؟

وی که در جمع اعضاء حزب موتلفه اسلامی استان پیرامون معروف شناسی درحوزه های سیاسی و اجتماعی سخن می گفت اظهار کرد:نکته مهم و اساسی که در قیام حضرت اباعبدالله(ع) وجود دارد و باید بدون غفلت به آن توجه کنیم این است که خود حضرت بارها در فرمایشاتشان اظهار می دارند که برای اصلاح امور امت جدشان قیام کرده اند این بدان معناست که وضعیت جامعه آسیب دیده است و امام وظیفه خود را مقابله با آن ویرانی و آشوب و به هم ریختگی می بینند. چرا امام کارشان را در مدینه که سکونت داشتند انجام ندادند و حرکت خود را مبارزه با راس حکومت فاسد و دروغین و جاعل اسلامی قرار دادند؟ و چرا حضرت فرمودند با وجود یزید امت اسلامی روی صلاح نخواهد دید؟

شفیعی ها در ادامه با بیان چند روایت ازجمله روایت مشهوری از امیر المومنین علی (ع) که می فرمایند؛ مردم جامعه به امرا و حاکمانشان بیشتر شبیه هستند تا پدرانشان، ادامه داد: یعنی مردم در نوع زندگی کردن بیشتر از اینکه به پدرانشان شبیه باشند به مسئولین جامعه شبیه هستند. لذا طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اگر جامعه قرار باشد اصلاح شود باید حاکمان و علمای جامعه اصلاح شوند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین یادآورشد: ما متاسفانه بدی ها و اشتباهات مردم را بزرگ ولی از اشتباه و فساد مسئولان غفلت کرده ایم و ما در جمهوری اسلامی متاسفانه دچار این بلیه شده ایم زیرا نکته اساسی امر به معروف، امربه معروف و نهی از منکر احیاء آن در بین مسئولان است.

وی افزود: بعد از 38 سال قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب
می شود ولی دولت جمهوری اسلامی حاضر به اجرای آن نیست.

وی با اشاره به بیان حضرت آیت الله جوادی آملی مبنی براینکه رفتار ظاهری هر جامعه ای نشانگر باطن مسئولان آن جامعه است خاطرنشان کرد: اگر رفتار جامعه خوب است نشانه باطن خوب مسئولان است و اگر سیره و رفتار جامعه بد است نشانه باطن بد مسئولان و حاکمان جامعه است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در قزوین به نمونه هایی از منکر در عصر حاضر پرداخت و گفت: بزرگترین منکر در جامعه در حال حاضر
وعده های بدون عمل توسط مسئولان است.

وی افزود: ریا، حرص دنیا داشتن، در برابر ولی فقیه و رهبری ایستادن نیز ازجمله فساد و منکر می باشد.

وی ادامه داد: داشتن چهره نفاق را تنها با امر به معروف و نهی از منکر می توان برطرف کرد. و همچنین بی قانونی و عدم تمکین به قانون هم یکی دیگر از منکرهای بزرگ از سوی مسئولین است.

شفیعی ها دریافت حقوق های نجومی از سوی مسئولین و رفتار های سینوسی مسئولین در این قضیه را از کارهای بسیار زشت و ناپسند مسئولین دانست و بیان کرد: رهبری بزرگوار در نماز عید فطر صریح و آشکار بیان داشتند که این کار، ظالمانه و غیر مشروع است اما متاسفانه برخی مسئولین اظهار کردند که هیچ کار غیر قانونی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اظهار نظر استاندار که پیش از سفر رئیس جمهور گفته بود، سفر رئیس جمهور استان را ده سال به جلو خواهد برد، این ادعا را ادعایی بسیار بزرگ دانست و بیان کرد: من از مردم و رسانه ها می خواهم به عنوان یک معروف پیگیر باشند تا تمامی مصوبات سفر محقق گردد.

این فعال سیاسی استان برخی از مصوبات سفر دولت را راه اندازی و دایر نمودن هزار واحد صنعتی تا پایان سال ، راه انداری دوخطه شدن راه آهن قزوین کرج و قزوین زنجان و 20هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان ذکر نمود و خواستار شد: در پایان سال این مصوبات سوال شود و اگر این وعده ها محقق شد باید تشکر و تقدیر کنیم و اگر محقق نشد باید پاسخ داده شود که چرا چنین وعده هایی داده شده است.

محمدحسین شفیعیها با اشاره به استعفای سه وزیر دولت اظهار داشت: تغییرات ظاهری وزرا در جامعه بازتابهایی را به همراه داشته و انتظار مردم برای بهبود کابینه و تغییر وزرا بیشتر در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی بوده است.

وی افزود: هر چند که تغییر وزرا بر عهده رئیس جمهور است اما در عین حال واقعیتهای جامعه از موضوع دیگری حکایت میکند؛ مردم انتظار دارند که رکود اقتصاد و ضعف عمیق اقتصادی در طول سه سال گذشته به واسطه بیتدبیریهایی که اتفاق افتاده، جبران شود و در مدت باقی مانده دولت تدبیر و امید تحرکی صورت بگیرد که این مهم محقق نشده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین افزود: اگر در تغییر سه وزیر اولویت مردم مدنظر بود، مشکلی وجود نداشت اما زمانی که رئیس جمهور سه نفر از وزرایی را که در اولویت نبودهاند، عزل میکند و مشاور آن در رسانههای جمعی از مردم درخواست میکند که گزینههای پیشنهادی را ارائه دهید، به نوعی به تمسخر گرفتن مردم محسوب میشود.

https://shoma-weekly.ir/YJ0qyd