اردیبهشت سال گذشته بود که خبری در رابطه با نفوذ عرفان های نوظهور و انحرافی به روضه های زنانه در رسانه ها منتشر شد، این خبر تلنگری برای جامعه ما نسبت به سوء استفاده از احساسات مذهبی زنان در مجالس اهل بیت بود، عرفان های نوظهور و فرقه های انحرافی که همگی دست ساخته صهیونیسم جهانی آمریکا و غرب هستند با در نظر گرفتن تأثیر ژرف زنان بر خانواده و جامعه با اتکا بر اصل تحریف دین در مجالس زنانه نفوذ کردند و با جذب طرفدارانی بین این طیف تلاش کردند تا اهداف غرب را برای ضربه زدن به اصل دین و تشیع تحقق ببخشند.
محققان گرایش زنان به فرقه های انحرافی را ناشی از اعتقاد تعداد کمی از زنان به خرافه پرستی و رمالی و همچنین سوء استفاده از بی اطلاعی این قشر توسط وابستگان به این جریانات انحرافی می دانند، اما نفوذ این جریانات به درون روضه های خانگی مسئله ای است که نیازمند آسیب شناسی جدی است. یکی از عمده ترین دلایل استفاده از جلسات روضههای خانگی بهره گیری از زبان عامه پسند و همه فهم به انضمام سود بردن از عنصر معنویت در جهت منفی خود است و به همین علت است که به جرأت می توانیم بگوییم 80 درصد مخاطبان این معنویتهای نوپدید زنان از اقشار گوناگون اعم از تحصیلکرده و بی سواد هستند که در هر کسوتی که باشند بالاخره مدیریت معنوی خانواده و سپس اجتماع را بر عهده دارند و ترویج این معنویت های کاذب می تواند این عناصر مهم را از سبک اصیل زندگی اسلامی دور کند و به طبع آن سبک زندگی بدلی مورد نظر غرب را به خانواده های ایرانی تزریق نماید و سپس در طولانی مدت بر اصول و آرمان های نظام اسلامی ضربه بزند.
البته در چرایی گرایش زنان به این عرفان های بدلی می توان گفت برخی از زنان به دلیل دورشدن از هویت حقیقی خویش به دنبال پیدا کردن هویتی تازه هستند و به جای تمسک به دین و الگوهای دینی برای بازیابی هویت خود به این انحرافات متوسل می شوند ولی در نهایت مورد سوء استفاده قرار می گیرند و بسیاری از این جریانات انحرافی با نام زنانه شناخته می شوند و با شعار آرامش بخشی معنوی و مثبت اندیشی شکل می گیرند و در روضههای خانگی رواج پیدا می کنند.
اما شاید یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با این انحرافات ورود متولیان حوزه زنان به این عرصه با تمسک به ابزارهایی نظیر رسانه است، از همین رو است که شورای انقلاب فرهنگی اجتماعی زنان قصد ورود به این مسئله را پیدا کرده است و قرار است پس از آسیب شناسی ریشه ای به چاره اندیشی برای مقابله با این تفکرات بپردازد تا به اصل دین آسیبی وارد نشود البته باید در نظر داشت پس از آسیب شناسی استفاده از ابزار رسانه و اطلاع رسانی نسبت به ماهیت این جریانات در قالب مستند، برنامه های پژوهشی و فعالیت در فضای مجازی بخشی از توطئه غرب بر علیه زنان و خانواده را خنثی کند و به نوعی زنان را در یک بخش و خانواده را در بخشی وسیعتر واکسینه کند.