ورزش

چالش‌های رئیس فدراسیون زن برای ورزش!

اقدام ناشیانه قلع و قمع اتوبوسی و غیرمعمول رئیس بی تجربه فدراسیون ژیمناستیک نه تنها موجب شگفتی اهالی ورزش بلکه حیرت همگان را نیز به همراه داشت. اغلب خبرگزاریها و صدا و سیما با شرح و بسط موضوع عملکرد غیرمعمول خانم رئیس را به نقد کشیدند.
دکتر محمدرضا کاظمی- در روزگاری که چهرههای شاخص و پرتوان عرصه ورزش به دلایل واهی کنار گذاشته شدند و با تجربههایی چون محمدرضا یزدانی خرم، دکتر محمد دادکان، محمدرضا طالقانی، بهرام افشارزاده، مصطفی هاشمی طبا، محمد بنا، جمشید خیرآبادی، محسن کاوه، اکبر فلاح، محمد خوش جان و بسیاری دیگر به هر دلیل ممکن گوشه انزوا گزیده یا به حاشیه رانده شدهاند تعجبی ندارد یک زن بتواند در سایه این غفلت ریاست فدراسیون پایهایترین ورزش را بر عهده بگیرد. هر چند این امر حاصل اختلافات کاندیداهای دیگر بود تا اقبال کامل اعضای مجمع به ریاست یک زن در رأس ورزشی که اصولا نوع پوشش آن به صورتی است که به هنگام تمرین و مسابقات، حضور بانوان در سالن مسابقات با آموزههای دینی ما همخوانی ندارد. به هر دلیل این اتفاق برای مسئولین ورزش رخ داد با این دلخوشی که یک زن را در رأس فدراسیونی قرار بگیرد! فردی که نه از پیشینه مدیریتی کافی برخورد ار است و نه اصولاً در جایگاهی هم عرض فدراسیون مسئولیت داشته است. اهل فن و کارشناسان از همان ابتدا میدانستند عنصری که در گذشته به عنوان دبیر انجمن ژیمناستیک بانوان تعارض و تقابل فراوانی با همکاران خود داشته و این اختلافات را هیچگاه از خود دور نکرده گزینه مناسبی برای اداره امور فدراسیون نخواهد بود. با این وجود همانطور کهذکر شد کمی بیش از نیمی از اعضای مجمع در مسیر مخالفت با کاندیداهای دیگر نه موافقت با نامزد پیروز آرای خود را به صندوق ریختند.

خانم رئیس فدراسیون ژیمناستیک که با ذهنیت منفی نسبت به کارمندان با سابقه و از همان ابتدا بنای مخالفت و قلع و قمع با نیروهای با سابقه را آغاز و بلافاصله با ابلاغ نامه دو خطی پایان قرارداد و مراجعه به امور اداری را جهت حدود 17 نفر تجویز کرد. این جمع از سرمربیان تیمهای ملی جوانان و بزرگسالان گرفته تا آبدارچی و پیک فدراسیون را شامل شد. در جمع مذکور همچنین روسای برخی کمیتهها، نایب رئیس بانوان، رئیس انجمن ژیمناستیک آموزشگاههای کشور،کارمند وابسته به خانواده معظم شهدا با سوابق 7 الی 24 سال حضور دارند. استدلال رئیس فدراسیون در باب این اقدام صرفهجویی در هزینهها و ناکارآمدی کارمندان اخراجی بود.

اقدام ناشیانه قلع و قمع اتوبوسی و غیرمعمول رئیس بی تجربه فدراسیون ژیمناستیک نه تنها موجب شگفتی اهالی ورزش بلکه حیرت همگان را نیز به همراه داشت. اغلب خبرگزاریها و صدا و سیما با شرح و بسط موضوع عملکرد غیرمعمول خانم رئیس را به نقد کشیدند.

همانگونه که پیشاپیش ذکر شد ورزش ژیمناستیک در هر دو بخش بانوان و آقایان شرایط پوششی خاصی دارد که مطابق شرع تماشای آن برای طرف مقابل جایز نیست. هر گاه آقایان مجوز شرعی داشتند که بتوانند مسابقات ژیمناستیک بانوان را تماشا کنند، خانمها نیز میتوانند مسابقات مردان را نگاه کنند! مگر نه اینکه به هنگام تمرین و مسابقات دو گروه، طرف دیگر اجازه ورود به سالن را ندارد با همین حکم یک خانم نمیتواند رئیس فدراسیون ژیمناستیک باشد.

https://shoma-weekly.ir/B4mrl8